  • 1. Data: 2004-09-07 21:35:21
    Temat: Orzeczenie sądu w sparawie cywilnej
    Od: "Fox news" <n...@n...com>

    witam,
    i mam pytanie czy postępowanie w sparawie cywilnej przeciwko załóżmy
    pozwanemu "X i innym" kończy się wyrokiem jednym czy też każdy z pozwanych
    odpowiada winą odpowiednią do jego udziału? Czy jeżeli nie wykazano udziału
    pozostałych lecz tylko jednego z pozwanych to odpowiadają oni solidarnie?
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    i pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2004-09-07 23:21:40
    Temat: Re: Orzeczenie sądu w sparawie cywilnej
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Fox news napisał(a) w wiadomości

    Pytanie jest całkiem niezrozumiałe.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-09 07:13:38
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Fox news nspisał:

> [...]
    > pozwanemu "X i innym" kończy się wyrokiem jednym czy też każdy z pozwanych
    > odpowiada winą odpowiednią do jego udziału?

    Podstawą odpowiedzialności cywilnej (wydania wyroku zasądzającego przeciw
    pozwanemu) niekoniecznie musi być wina.

    > Czy jeżeli nie wykazano
    > udziału pozostałych lecz tylko jednego z pozwanych to odpowiadają oni
    > solidarnie? Z góry dziękuję za odpowiedź
    > i pozdrawiam :)

    To zależy o jaki udział i o odpowiedzialność za co pytasz. Może się zdarzyć,
    że "przez przypadek" podpiszesz weksel i ten fakt jest już wystarczającą
    przesłanką do wydania przeciw Tobie wyroku zasądzającego i komorniczego
    przymuszenia do zapłacenia odpowiedniej kwoty...

    Musisz chyba zadać pytanie w sposób bardziej szczegółowy, bo poziom
    ogólności, który przyjąłeś, uniemożliwia udzielenie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 4. Data: 2004-09-09 16:26:44
    Od: "Fox news" <n...@n...com>

    Użytkownik "Maria Ossowska" <m...@a...pl> napisał w wiadomości :

    > Musisz chyba zadać pytanie w sposób bardziej szczegółowy, bo poziom
    > ogólności, który przyjąłeś, uniemożliwia udzielenie odpowiedzi.

    Chodzi mi o sytuacje kiedy jeden z pozwanych (nazwijmy go X) opublikował w
    mediach część dokumentu w pewnej sprawie, którego inny z pozwanych
    (nazwijmy go Y) jest autorem i skomentował go w sposób niedopuszczalny
    prawem. Dokument ów ani nie był tajny ani nie zawierał treści
    niedouszczalnych prawem ani objęty ochroną publikacji. To treść samego
    komentarza dokumentu w/g powoda była niedupuszczalna lecz w pozwie umieścił
    również Y - autora dokumentu w domniemaniu sugerując że to Y miał wpływ na
    komentarz. Identyfikacja X - autora komentarza a udział Y- autora dokumentu
    jest jednoznaczna. Dodam na marginesie również, że sam komentowany przez Y
    dokument opisywał negatywną ocenę sytuacji związaną z działalnością powoda.
    Może i to zawiłe ale inaczej nie umiem tego wyjaśnić :)
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc