  • 1. Data: 2004-09-07 16:51:51
    Temat: POCZTA POLSKA KRADNIE !!! CZY JEST NA NIA SPOSOB???
    Od: "Profil1" <g...@w...pl>

    Kobieta kupila u mnie telefon komorkowy, za ktory dokonala przedplaty
    (wartosc telefonu + koszt przesylki - 850zl).

    Poszedlem na poczte i wyslalem to paczka priorytetowa z opcja ostroznie.

    W czwartek mina 2 tygodnie a paczka do kobiety nie doszla..

    Dochodza mnie sluchy, ze jesli nie ubezpieczylem paczki to nie mam szans
    wyegzekwowac od poczty zaplaty za stracony przedmiot...

    Czy to prawda??

    Jesli tak mialoby byc to jest to po prostu jawne zlodziejstwo!!!

    Nie ubezpieczysz paczki to nie dojdzie do adresata bo my ja ukradniemy, wiec
    lepiej ubezpiecz (zaplac za to 1zl za kazde 50zl wartosci towaru) i spij
    spokojnie - tak moznaby opisac dzialanie poczty...

    Ja mam potwierdzenie nadania paczki gdzie jest podana waga towaru (mam takie
    samo potwierdzenie gdy wysylalem drugi taki telefon-ktory naszczescie
    doszedl do adresata, ale paczka byla ubezpieczona), ponadto pierwszy telefon
    (ten zaginiony) niestety?! pakowalem do koperty na poczcie gdzie
    najprawdopodobniej zostalo to uchwycone przez kamery (pewnie dlatego ta
    paczka zginela), ale nagranie z kamery powinno byc jakis czas przechowywane
    i mogloby swiadczyc o tym, ze taki telefon pakowalem (nie chce jednak
    wspomniec o tym na poczcie bo takie nagranie mogloby zniknac w
    niewyjasnionych okolicznosciach - tak, jak moja komorka)...

    co z tym zrobic??? isc do prokuratora czy co??
    moze ktos sie spotkal z podobna sytuacja, lub wie jak to rozwiazac....

    czekam na jakies wskazowki....

    m...@k...lm.pl

  • 2. Data: 2004-09-07 17:32:10
    Temat: Re: POCZTA POLSKA KRADNIE !!! CZY JEST NA NIA SPOSOB???
    Od: "MT" <m...@i...net.pl>

    Użytkownik "Profil1" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dochodza mnie sluchy, ze jesli nie ubezpieczylem paczki to nie mam szans
    > wyegzekwowac od poczty zaplaty za stracony przedmiot...

    Niestety prawda.
    Natomiast paczki priorytetowe sa odnotowywane na kazdej
    poczcie, podobnie jak przesylki polecone i wartosciowe.
    Gdyby poczta byla zainteresowana ustaleniem miejsca zaginiecia paczki,
    lub zlodzieja, powinna sama przeprowadzic dochodzenie.

    Maciek

  • 3. Data: 2004-09-07 17:50:00
    Od: Dredd<...@...pl>

    > co z tym zrobic??? isc do prokuratora czy co??

    Możesz iść do prokuratora, zgłosić zdarzenie i liczyć że coś ustalą ale
    nie ma gwarancji że coś z tego będzie (pewnie trudno będzie ustalić
    konkretną osobę która zawieruszyła przesyłkę)

    Co do odpowiedzialności poczty za przesyłkę zobacz tu:
    http://mforum.biz/viewthread.php?FID=1&TID=5783

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-09-07 18:00:26
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Profil1 napisał(a):

    > Kobieta kupila u mnie telefon komorkowy, za ktory dokonala przedplaty
    > (wartosc telefonu + koszt przesylki - 850zl).
    >
    > Poszedlem na poczte i wyslalem to paczka priorytetowa z opcja ostroznie.

    Dostaniesz więc zwrot 25-krotnej wartości opłaty za wysłanie a na
    przyszłość czytaj archiwum tej grupy jak się powinno wysyłać paczki
    wartościowe bo było tutaj *wielokrotnie* i *bogato*

    > W czwartek mina 2 tygodnie a paczka do kobiety nie doszla..

    Bywa

    > Dochodza mnie sluchy, ze jesli nie ubezpieczylem paczki to nie mam szans
    > wyegzekwowac od poczty zaplaty za stracony przedmiot...

    Masz. j/w

    > Czy to prawda??

    Nie

    > Nie ubezpieczysz paczki to nie dojdzie do adresata bo my ja ukradniemy, wiec
    > lepiej ubezpiecz (zaplac za to 1zl za kazde 50zl wartosci towaru) i spij
    > spokojnie - tak moznaby opisac dzialanie poczty...

    To nie wysyłaj pocztą a kurierem. Czy ktoś Cię zmusza do korzystania z
    usług poczty?

> [...]
    > wspomniec o tym na poczcie bo takie nagranie mogloby zniknac w
    > niewyjasnionych okolicznosciach - tak, jak moja komorka)...

    To nie rozumiem. Raz wysyłasz z ubezpieczeniem paczkę a potem wysyłasz bez
    ubezpieczenia?

    > co z tym zrobic??? isc do prokuratora czy co??

    Nie. Należy myśleć przed wykonaniem jakiegokolwiek działania

    > moze ktos sie spotkal z podobna sytuacja, lub wie jak to rozwiazac....

    Spotkał. Ostatnio było o tym na tej grupie wielekrotnie

    > czekam na jakies wskazowki....

    Archiwum grupy będzie Twoją wskazówką

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 5. Data: 2004-09-07 18:02:38
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Profil1 napisał(a):

> [...]

    > Dochodza mnie sluchy, ze jesli nie ubezpieczylem paczki to nie mam szans
    > wyegzekwowac od poczty zaplaty za stracony przedmiot...

    Nie

> [...]

    Nie. Należy myśleć przed wykonaniem jakiegokolwiek działania

    > moze ktos sie spotkal z podobna sytuacja, lub wie jak to rozwiazac....

    Spotkał. Ostatnio było o tym na tej grupie wielokrotnie

  • 6. Data: 2004-09-07 18:03:05
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Profil1 napisał(a):

> [...]

    > Dochodza mnie sluchy, ze jesli nie ubezpieczylem paczki to nie mam szans
    > wyegzekwowac od poczty zaplaty za stracony przedmiot...

    Nie

> [...]

    > moze ktos sie spotkal z podobna sytuacja, lub wie jak to rozwiazac....

    Spotkał. Ostatnio było o tym na tej grupie wielokrotnie

    Archiwum grupy będzie wskazówką dla Ciebie

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 7. Data: 2004-09-07 18:23:24
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Dostaniesz więc zwrot 25-krotnej wartości opłaty za wysłanie a na
    > przyszłość czytaj archiwum tej grupy jak się powinno wysyłać paczki
    > wartościowe bo było tutaj *wielokrotnie* i *bogato*

    Dziesieciokrotnosc.

    --
    You and me and the devil makes three,
    don't need no other lovin' babe

  • 8. Data: 2004-09-07 20:01:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Profil1" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ograniczenie wartości zwracanej za zagubioną paczkę wynika z prostego faktu,
    ze ani oni Tobie nie są w stanie dowieść, co było w paczce, ani Ty im.
    Stosując wprost przepisy prawa cywilnego, to Ty byś musiał im dowieść, ze
    włożyłeś tam telefon komórkowy o danej wartości. Ponieważ takie coś jest z
    reguły niemożliwe, więc ustalono inne zasady. na ich podstawie faktycznie
    należy Ci się ewentualnie zwrot tej wielokrotności opłaty nadania.

    Wizyta na Policji może mieć jakikolwiek - choć iluzoryczny, o czym napiszę
    dalej - sens, gdyby paczka doszła, ale pozbawiona telefonu. To wówczas można
    by było podejrzewać zasadnie, ze ktoś ów telefon ukradł. Zwłaszcza, gdyby na
    zabezpieczonym nagraniu było widać, ze go wkładasz, zaś adresatka otwarła to
    na poczcie po odbiorze. Wówczas wiadomo by było, ze ktoś z poczty to
    podwędził. Tylko kto? No w praktyce to rzadko kiedy udaje się ustalić
    sprawcę. A w znanych mi wypadkach, to zazwyczaj wychodziło przez zupełny
    przypadek. Stąd też iluzoryczność sensu zawiadamiania.

  • 9. Data: 2004-09-08 08:42:52
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > co z tym zrobic??? isc do prokuratora czy co??
    > moze ktos sie spotkal z podobna sytuacja, lub wie jak to rozwiazac....

    Przeczytać regulamin Poczty Polskiej który zaakceptowałeś wysyłając
    przesyłkę.

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2004-09-08 10:54:16
    Od: "Profil1" <g...@w...pl>

    jak mam sie zapoznac z regulaminem skoro nikt mi go nigdy nie przedstawil...
    oczywiscie nie beda go przedstawiac kazdemu wysylajacemu ale to jet takie
    glupie gadanie ze ja sie z nim nie zapoznalem..