  • 1. Data: 2006-05-13 20:42:12
    Temat: Ordynacja podatkowa art. 219
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

    Witam,
    nie wiem czy to ta grupa, ale mam pytanie,
    w art. 219 OP jest odwołanie w sprawach nieuregulowanych - do niektórych
    artykułów decyzji, m.in. do 211
    i tu wychodzi paradox, ponieważ:
    art. 218 brzmi: "Postanowienie, od którego służy zażalenie lub skarga do
    sądu administracyjnego, doręcza się na piśmie"
    art. 211 brzmi: "Decyzję doręcza się stronie na piśmie"
    przy czym art. 219 zawiera delegację do art. 211.
    Z jednego komentarza do OP wyczytałem, że art. 211 powinien być w tym
    przypadku stosowany jednocześnie (czyt. łącznie) z art. 218,
    czego nie rozumiem, ponieważ te 2 artykuły są ze sobą w sprzeczności.

    z art. 218 wynikają tylko 2 przesłanki wysłania postanowienia,
    z art 211 wynika, że każdą decyzję doręcza się na piśmie

    jak można te 2 art. pogodzić?

    mam pewną hipootezę, ale jeszcze nie chcę jej ujawniać, ponieważ nie
    chciałbym komukolwiek coś sugerować, co byćmoże okaże się błędem.

    ma ktoś pomysł, jak stosować delegację z art 219 do art. 211 OP?
    po co ta delegacja powstała?

    Jeżeli w postanowieniu powoła się ktoś na art. z rozdziału Decyzje, to czy
    winien wysłać to postanowienie jeśli nie zachodzi żadna z przesłanek w art.
    218, czy nie?

    pozdr.
    G.W.

  • 2. Data: 2006-05-14 05:58:18
    Temat: Re: Ordynacja podatkowa art. 219
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    Grek wrote:

> [...]
    > winien wysłać to postanowienie jeśli nie zachodzi żadna z przesłanek w art.

    Sens odesłania do art.211 widzę tylko taki, że na tej podstawie,
    postanowienie należy doręczyć wszystkim stronom- brak tego w
    art.218.
    Postanowienia inne niż z art.218 nie doręcza się, w innym razie
    art.218 straciłby sens.

  • 3. Data: 2006-05-14 15:38:19
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

    >Sens odesłania do art.211 widzę tylko taki, że na tej podstawie,
    >postanowienie należy doręczyć wszystkim stronom- brak tego w
    >art.218.
    Ja jednak byłbym zdania, że to jest oczywiste, że jeśli w ogóle dostarczyć
    postanowienie, czy decyzję to tylko stronie (oczywiście nie mówię o
    wyjątkach, jak np. ustanowienie pełnomocnika)
    więc użycie w art, 211 słowa 'stronie', nie jest celowym zabiegiem
    ustawodawcy różnicującym decyzje od postanowień.
    Uważam, że różnica tkwi w pytaniu: jakie decyzje/pełnomocnictwa dostarczać
    na piśmie?

    art. 211 -> wszystkie
    art. 218 -> tylko te, na które służy zażalenie lub skarga

    i teraz pytanie -> po co wprowadzono odesłanie poprzez art. 219 do art. 211?
    po co to zrobiono?

    nie chciałbym jeszcze wyrażać swojej opinii na to pytanie, bo ciągle mam
    nadzieję, że usłyszę jakąś interpretację inną od mojej (mojej, która jest
    nieco naciągana)

    >Postanowienia inne niż z art.218 nie doręcza się, w innym razie
    >art.218 straciłby sens.
    rozumiem, że chciałeś napisać: 'postanowienia inne niż z art. 219' ?
    bo inaczej nie rozumiem ;-)

    pozdr.
    G.W.