  • Data: 2016-05-23 13:43:37
    Temat: Opustoszałe prokuratury
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Dzisiejsza "Rzeczpospolita": kadrowa zapaść u śledczych

    "W ciągu ostatnich pięciu lat z prokuratur odeszło ponad 700 prokuratorów. 400 nikt
    nie zastąpił - informuje "Rzeczpospolita".
    W ciągu ostatnich pięciu lat z prokuratur odeszło ponad 700 prokuratorów
    Jak pisze "Rzeczpospolita", fatalna sytuacja kadrowa w polskich prokuraturach to po
    części efekt czystek nowej władzy, ale głównie rezultat zaniedbań i oszczędności
    rządu PO-PSL, które przykręciły limit aplikacji prokuratorskich.
    Od 2011 roku do 2015 r. w stan spoczynku odeszło 737 prokuratorów. W ich miejsce
    przyjęto tylko 305 aplikantów - wyliczyła "Rzeczpospolita" na podstawie danych
    Prokuratury Krajowej i Ministerstwa Sprawiedliwości.
    "Nie mam jeszcze 50 lat, a jestem jednym z najstarszych prokuratorów. Młodych nie ma
    kto uczyć zawodu" - mówi szef jednej z okręgówek."