  • 1. Data: 2016-05-23 13:43:37
    Temat: Opustoszałe prokuratury
    Od: m...@g...com

    Dzisiejsza "Rzeczpospolita": kadrowa zapaść u śledczych

    "W ciągu ostatnich pięciu lat z prokuratur odeszło ponad 700 prokuratorów. 400 nikt
    nie zastąpił - informuje "Rzeczpospolita".
    W ciągu ostatnich pięciu lat z prokuratur odeszło ponad 700 prokuratorów
    Jak pisze "Rzeczpospolita", fatalna sytuacja kadrowa w polskich prokuraturach to po
    części efekt czystek nowej władzy, ale głównie rezultat zaniedbań i oszczędności
    rządu PO-PSL, które przykręciły limit aplikacji prokuratorskich.
    Od 2011 roku do 2015 r. w stan spoczynku odeszło 737 prokuratorów. W ich miejsce
    przyjęto tylko 305 aplikantów - wyliczyła "Rzeczpospolita" na podstawie danych
    Prokuratury Krajowej i Ministerstwa Sprawiedliwości.
    "Nie mam jeszcze 50 lat, a jestem jednym z najstarszych prokuratorów. Młodych nie ma
    kto uczyć zawodu" - mówi szef jednej z okręgówek."

  • 2. Data: 2016-05-23 18:25:37
    Temat: Re: Opustoszałe prokuratury
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-23 o 13:43, m...@g...com pisze:
> [...]
    > "Nie mam jeszcze 50 lat, a jestem jednym z najstarszych prokuratorów. Młodych nie
    ma kto uczyć zawodu" - mówi szef jednej z okręgówek."

    Hahaha! Niech jeszcze policzą ile było przyjęć na aplikacje wcześniej i
    ile było zapewnionych etatów prokuratorskich dla aplikantów.
    Już kiedyś pisałem, że polityka kadrowa prokuratury prowadzona od
    drugiej połowy lat 90-tych rozwali tą organizację. Pisałem też, że
    obecna fala odejść z prokuratury jest spowodowana faktem, że wielu
    prokuratorów po prostu nabyła uprawnienia do przejścia w stan spoczynku.
    To co się dzieje obecnie być może przyspieszyło odejście części z nich,
    jednak nie to było i jest główną przyczyną odchodzenia z prokuratury.

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2016-05-24 07:43:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 18:25, Sonn pisze:
> [...]
    > To co się dzieje obecnie być może przyspieszyło odejście części z nich,
    > jednak nie to było i jest główną przyczyną odchodzenia z prokuratury.

    Ale tvny trąbią że to przez PiS. Nie wierzysz tvnom? ;-)

  • 4. Data: 2016-05-24 14:35:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >ich miejsce przyjęto tylko 305 aplikantów - wyliczyła
    >"Rzeczpospolita" na podstawie danych Prokuratury >Krajowej i

    Ale Ziobro ma na to rade - prokuratorzy do sledztw, a nie do innych
    dzialan.
    I podaje przyklady na marnotrwawstro poprzedniego rzadu, jak to w
    prokuraturze XXX tylko kilku prokuratorow z kilkudziesieciu zajmowalo
    sie nalezna robota ...

    >"Nie mam jeszcze 50 lat, a jestem jednym z najstarszych prokuratorów.
    >Młodych nie ma kto uczyć zawodu" - mówi szef jednej z okręgówek."

    Ale to sie trzeba spytac co sie dzialo ~30 lat temu, ze nie przyjeto
    zadnego mlodego przez 10 lat.

    Lata 80-te ? To moze i dobrze, ze nie ma kto uczyc ... choc z
    doniesien prasowych wynika, ze w prokuraturze wiele sie nie zmienilo
    :-)

    J.