  • 11. Data: 2004-10-19 19:47:31
    Temat: Re: Operat szacunkowy
    Od: "wk_s" <w...@o...pl>

    > *Moje trzy grosze*, czy ja jako wspołwłaściciel wycenianej nieruchomosci
    > jestem *osoba trzecia* ???

    Nie sadze zeby w twoim przypadku byla klauzula zakazujaca udostepniania
    operatu osoba trzecim. W koncu ta wycena dotyczy w pewnym sensie
    bezposrednio ciebie, wiec przynajmniej prawo wgladu napewno masz. Zreszta
    pisales, ze urzedniczka na wglad do operatu zezwolila, wiec ok. Wogole
    wyceny nieruchomosci majace na celu aktualizacje podatkow od nieruchomosci
    itp. musza byc jawne, chocby dlatego zebys mogl je sobie przejrzec i
    protestowac jak ci sie cos nie podoba ;-)
    Ja z klauzula zakazujaca udostepniania osoba trzecim spotkalem sie chyba
    tylko raz i prawde mowiac uwazam, ze byla ona w tym operacie zupelnie
    niepotrzebna. No ale moze rzeczoznawca mial swoje powody.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-10-19 19:48:15
    Od: "wk_s" <w...@o...pl>

  • 13. Data: 2004-10-19 20:13:47
    Od: "wk_s" <w...@o...pl>

    > *Moje trzy grosze*, czy ja jako wspołwłaściciel wycenianej nieruchomosci
    > jestem *osoba trzecia* ???

    No moze teraz sie uda. Jesli moje posty dojda w kilku egzemplarzach z gory
    serdecznie przepraszam. Cos mi sie pokaszanilo i nie widze tego co wysylam
    :((

  • 14. Data: 2004-10-19 20:14:28
    Od: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wk_s <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > itp. musza byc jawne, chocby dlatego zebys mogl je sobie przejrzec i
    > protestowac jak ci sie cos nie podoba ;-)

    Otóz to, mozliwość oprotestowania, tak tez było, tyle tylko, ze oczywiscie
    wszelkie protesty zostały odrzucone...
    Fakt aktualizacja operatu była po 5, czy 7 latach od sotatniego, wiec
    wiadomo,że ceny wzrosły...

    > Ja z klauzula zakazujaca udostepniania osoba trzecim spotkalem sie chyba
    > tylko raz i prawde mowiac uwazam, ze byla ona w tym operacie zupelnie
    > niepotrzebna. No ale moze rzeczoznawca mial swoje powody.

    Własnie te powody, rzeczoznawcy, moje ,urzednika taki stan rzeczy
    powoduja :)))

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 15. Data: 2004-10-19 21:55:37
    Od: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wk_s <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > tylko raz i prawde mowiac uwazam, ze byla ona w tym operacie zupelnie
    > niepotrzebna. No ale moze rzeczoznawca mial swoje powody.

    wielokrotne powtarzanie, nic złego, pozwal na lepsze utrwalenie wiedzy :)

    pozdrawaim
    Hajenus

  • 16. Data: 2004-10-19 22:50:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cl2sb4$soj$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
    > Dnia Tue, 19 Oct 2004 10:28:18 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):
    > Dz.U. 115 poz 741, Dz.U. 98 poz 612 wskazują na standardy zawodowe
    > rzeczoznawców majątkowych.
    > Standard VII.1
    > "1.1 Operat szacunkowy jest opinią autorską rzeczoznawcy majątkowego o
    > wartości nieruchmości i stanowi dokument urzędowy. Może byc sporządzany
    > wyłącznie w formie pisemnej"
    > Nie słyszałem jeszcze żeby dokument urzędowy nie posadający klauzuli
    > tajemnicy nie mógł być kserowany :).

    Możesz jeszcze dodać do kompletu:
    Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2004-10-19 23:19:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cl359a$j9j$1@inews.gazeta.pl>, Hajenus wrote:
> [...]

    Jeśli to dokument urzędowy to z mocy ustawy o PA ochronie nie podlega.

    Nie ma znaczenia.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2004-10-20 00:08:18
    Od: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> napisał(a):

    > Możesz jeszcze dodać do kompletu:
    > Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    > 2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    > (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

    Witaj,

    Bardzo dziekuje,
    Wiedza pozyskana moze okazac sie *zabójcża bronia*.
    Nie odmowie sobie przyjemnosci odbycia jeszcze raz rozmowy
    z urzedniczką, to moze byc bardzo ciekawe doswiadczenie:))))

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 19. Data: 2004-10-20 04:19:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 paź o godzinie 21:29, na pl.soc.prawo, Hajenus napisał(a):

    > *Moje trzy grosze*, czy ja jako wspołwłaściciel wycenianej nieruchomosci
    > jestem *osoba trzecia* ???

    A spotkałeś się z opinią kierowniczką wydziału geodezji która stwierdziła
    żę ja jako *kupujący* nieruchomość ale jeszcze nie właściciel - nie
    spełniam kryterium:
    - osoba zainteresowana prawnie.
    i odmówiła mi wydania wypisu z rejestru gruntu nabywanej przezemnie
    nieruchomości.

    Na to samo kryterium Sąd Rejonowy prowadzący poprzednią KW ustosunkował się
    pozytywnie po przedstawieniu tych samych dokumentów co w wydziale geodezji
    /umowa wstępna kupna podpisana z UMem, oświadczenie zbywcy UM itp/

    Cóż, byle urzędniczyna która jest tępa w swej nie-wiedzy sądzi że jst
    bogiem - a do garnka ma co włożyć dzięki nam, pracującym i płącącym podatki
    - m.in. te za grunt ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 20. Data: 2004-10-20 05:36:43
    Od: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Ch. <s...@r...pbz> napisał(a):

> [...]
    >
    > Cóż, byle urzędniczyna która jest tępa w swej nie-wiedzy sądzi że jst
    > bogiem - a do garnka ma co włożyć dzięki nam, pracującym i płącącym podatki

    Witam,

    Wypis z rejestru gruntow, to dokument , o ktory mozna wystąpic nie będąc
    *prawnie zainteresowana*...

    To nawet w mojej gminie, do tego nie posunęli by się...

    Nie moge doczekać sie czasów, urzednika kompetentnego, ktory bedzie
    ponosił konsekwencje finnansowe za błędne decyzje, nie będzie unikał
    podejmować decyzji i jeszcze jedno bedzie urzędnikiem na wzór *służby
    cywilnej* a nie stryjecznym bratem jakiegos samorządowca lub kolegą
    z klucza partyjnego.

    Pozdrawiam
    Hajenus