  • 21. Data: 2006-08-13 17:41:59
    Temat: Re: Ojciec, glowny najemca, alkoholik, terrorysta...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebnnkn$b18$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > nie bardzo jest czym się dzielić, bo 50 zł jest od każdego złożonego
    > oświadczenia, a więc od każdej osoby
    To nie tak. Jeden ze spadkobierców wnosi (za 50 zł) o postępowanie spadkowe.
    We wniosku wskazuje ew. uczestników. Mogą się tym 50 zł podzielić. Podczas
    rozprawy każdy z uprawnionych do spadku może go przyjąć lub odrzucić.
    Przerabiałem na sobie 2 miesiące temu.

    Jotte

  • 22. Data: 2006-08-13 18:01:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > spadkowe. We wniosku wskazuje ew. uczestników. Mogą się tym 50 zł
    > podzielić. Podczas rozprawy każdy z uprawnionych do spadku może go

    oddzielna opłata jest za postępowanie spadkowe - 50 zł za stwierdzenie
    nabycia spadku po jednej osobie
    oddzielna za każde składane oświadczenie o przyjęciu bądź odrzuceniu
    spadku - też po 50 zł
    a poza tym postępowanie może dotyczyć wyłącznie odebrania oświadczenia o
    przyjęciu bądź odrzuceniu spadku - wtedy po 50 zł od oświadczenia

    chyba że coś się zmieniło w nowej ustawie, ale wątpię...

    KG

  • 23. Data: 2006-08-13 18:19:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebnpf9$hb0$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > oddzielna opłata jest za postępowanie spadkowe - 50 zł za stwierdzenie
    > nabycia spadku po jednej osobie
    > oddzielna za każde składane oświadczenie o przyjęciu bądź odrzuceniu
    > spadku - też po 50 zł
    Wniosek o wszczęcie postępowania spadkowego 50 zł (liczba uczestników
    postępowania nie rzutowała na cenę, więc jak pisałem można sie podzielić).
    Oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu złożone w trakcie postępowania.
    Po uprawomocnieniu orzeczenia odpis jego kosztował (tu z braku pamięci będę
    nieprecyzyjny) kilka, kilkanaście złotych za sztukę. To całość kosztów
    postepowania.

    Jotte

  • 24. Data: 2006-08-13 18:34:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Po uprawomocnieniu orzeczenia odpis jego kosztował (tu z braku pamięci
    > będę nieprecyzyjny) kilka, kilkanaście złotych za sztukę. To całość

    Cóż, MZ z art.49 ust.2 ustawy o kosztach wynika zasada analogiczna do
    tej, jaka wynikała z §43 ust.2 rozporządzenia o wpisach, tj. opłaty za
    złożenie oświadczenia pobiera się niezależnie od opłaty za stwierdzenie
    nabycia spadku.

    KG

  • 25. Data: 2006-08-13 18:45:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebnrc1$o53$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

> [...]
    > jaka wynikała z §43 ust.2 rozporządzenia o wpisach, tj. opłaty za złożenie
    > oświadczenia pobiera się niezależnie od opłaty za stwierdzenie nabycia
    Było jak napisałem. 2 miesiące temu. Płaciliśmy, to wiem. To by chyba było
    na tyle.

    Jotte

  • 26. Data: 2006-08-13 18:53:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Było jak napisałem. 2 miesiące temu. Płaciliśmy, to wiem. To by chyba
    > było na tyle.

    czy ja podważam ile płaciłeś? tyle że to nie oznacza, że zapłaciłeś
    prawidłowo...

    KG

  • 27. Data: 2006-08-13 18:58:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebnsgv$s5a$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > czy ja podważam ile płaciłeś?
    Nie, przecież to byłaby kupa śmiechu. Wcale Ci tego nie zarzucam.

    > tyle że to nie oznacza, że zapłaciłeś prawidłowo...
    No to nie wiem co powinieneś zrobić? Może gdzieś donieść, że sąd
    naciągnąłem, czy jak?

    Jotte