  • 181. Data: 2005-12-27 14:56:57
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał...

    > Jeżeli zobaczysz sam słupek, bez znaku to można pomyśleć, że ukradli.

    To ty jeszcze nie widziałeś "złomiarzy" w akcji... potrafią "ukraść"
    most po kawałku, a co dopiero słupek ;-)

    > Wiesz co wtedy należy jeszcze zrobić ? Nie patrzeć na P-15 tylko
    > spojrzeć w lewo czy na prostopadłej nie stoi D-1.

    Zakładając, że jego sylwetka jest dla nas widoczna (nie zawsze tak bywa).
    Ale tak czy inaczej -"dmuchaniem na zimne" będzie przyjącie, że znak
    P-15 *może* być ważny i zachowanie ostrożności (np. udzielając
    pierwszeństwa przejazdu pojazdowi z lewej strony), a nie stosowanie
    ogólnych zasad PoRD (czyli w tym przypadku art. 25), jak napisałeś
    wcześniej.

    Sławek

  • 182. Data: 2005-12-27 15:04:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ograniczenie, nie. A czy w moim zdaniu powyżej wspominam coś o ograniczeniu
    > prędkości?

    Ale o tym jest ten wątek.Mieszasz.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 183. Data: 2005-12-27 15:46:43
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > I to bardzo. To, że takie znaki są zostało już ustalone.

    Gdzie??? Podaj mi artykuł.

  • 184. Data: 2005-12-27 15:53:52
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał ...

    > Gdzie??? Podaj mi artykuł.

    Podałem Ci.

    Sławek

  • 185. Data: 2005-12-27 16:03:04
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Znak poziomy jest
    > większy więc się zasugerował. Nie twierdzę, zmusi chwycić, ale może
    > być conajmniej okolicznością łagodzącą rozmiar winy

    Niektórzy tutaj już zaczynają nieciekawie do mnie zwracać, ale nadal
    twierdzę że nie ma takiego znaku poziomego.
    Natomiast dodam, że powoływanie się na to, że "znak poziomy" był większy od
    pionowego to już na pewno rozbawi sąd :-). I może pod wpływem ogólnej
    wesołości odstąpi od wymierzenia kary. Oczywiście nie życzę nikomu mandatu,
    zwłaszcza autorowi postu.
    Powiem jeszcze, że mi kiedyś małolat wymusił pierwszeństwo i potem wezwanym
    policjantom tłumaczył, że jego ulica była szeroka i myślał, że ma
    pierwszeństwo :-). Przypomniało mi się i dlatego piszę :-).

  • 186. Data: 2005-12-27 16:08:39
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > W naszym przypadku sprawca był nieświadomy tego, iż w danym miejscu
    > obowiązuje ograniczenie do 50 km/h i przekonany iż dopuszczalna jest
    > prędkość 70 km/h jechał 68 km/h. Jego błąd był uzasadniony mogący
    > wprowadzić w błąd oznakowaniem.

    A jeszcze ostatni raz coś dodam. Moim zdaniem nawet, gdyby istniał poziomy
    znak ogr. prędkości, to oznakowanie i tak nie byłoby sprzeczne. Sprzecznym
    byłoby umieszczenie np. nakazu skrętu w prawo i zakazu skrętu w prawo. Ale
    jeśli stoją (leżą?) dwa ograniczenia prędkości, to logicznym jest, że
    obowiązuje to niższe. W końcu na stałe może tam być "70", a np. na czas
    jakichś prac postawiono "50". Więc tłumaczenie kolegi AB też chyba weźmie w
    łeb...
    Jakie jest Wasze zdanie? Bo moim jest to jednoznaczne nawet przy korzystnym
    założeniu, że poziomy znak istnieje....
    Pozdr.
    RJ

  • 187. Data: 2005-12-27 16:18:28
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > następny, który nigdy nie przeczytał ustawy.

    Nie ustawy, tylko rozporzadzenia. Przeczytal, tą WŁAŚCIWĄ wersję.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 188. Data: 2005-12-27 16:29:16
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Jeżeli na jezdni znajduje się znak poziomy, to rozsądnym założeniem
    > kierowcy jest to, że znak ten został postawiony zgodnie z prawem, czyli
    > towarzyszy mu znak pionowy. Jadąc drogą nie muszę znać rozporządzeń

    No widzisz gluptasku, i tu nie masz racji. MUSISZ. Szczególnie
    rozporzadzenie o znakach i sygnalach drogowych.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 189. Data: 2005-12-27 16:30:58
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "Padre" napisał w wiadomości

    > Podałem Ci.

    Ja juz sie nie dziwie ze w Polsce po ulicach biega wiecej bandytow niz
    uczciwych ludzi. Jesli w sądach jest tak jak na tym forum.
    Podajesz gosciowi konkretny artykul, podajesz konkretne dowody, a on jak
    slepy. Dalej to swoje "Podaj mi artykul. Podaj mi artykul. Podaj mi
    artykul".. A wystarczy czytac tez cudze posty a nie tylko swoje i podniecac
    sie swoja madroscia.

  • 190. Data: 2005-12-27 16:33:41
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości

> [...]
    > łeb...
    > Jakie jest Wasze zdanie? Bo moim jest to jednoznaczne nawet przy

    Bylo troche inaczej. Wlasnie sie dowiedzialem. Kiedys w tym miejscu bylo
    ograniczenie do 70km/h. Pozniej byl powazny wypadek z ofiarami. I po tym
    wypadku zmieniono na 50km. Ale zmieniono pionowy znak a do dzis nie
    wymieniono poziomego. Chociaz minelo juz kilka miesiecy.