  • 1. Data: 2007-05-18 18:44:20
    Temat: Odzyskanie wladania nieruchomoscia - jak najskuteczniej i w zgodzie z prawem?
    Od: "eden_wawa" <n...@w...pl>

    witam
    sprawa dotyczy dzialki mojej cioci: po latach nieuzytkowania ciocia chce
    odzyskac swoja dzialke na ktorej letnisko urzadzil sobie jej pasierb. Pomimo
    pisemnego wezwania nie opuscil on zajmowanej nieruchomosci. Rozwazamy pomoc
    policji lub wynajecie firmy ochroniarskiej. Czy majac w reku odpis z ksiegi
    wiczystej poswiadczajacy wlasnosc oraz kserokopie pisma wzywajacego do
    opuszczenia nieruchomosci policja ma prawo odmowic pomocy w przegonieniu
    intruza? Jestem ciekaw czy ktos spotkal sie z podobna sytuacja i moze sie
    podzielic doswiadczeniami.

    dziekuje za odpowiedzi.
    marcin

  • 2. Data: 2007-05-18 19:32:23
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "eden_wawa" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem ciekaw czy ktos spotkal sie z podobna sytuacja i moze sie podzielic
    > doswiadczeniami.

    Zacznij od poczytania sobie o ochronie posiadania. I poczytaj archiwum

    Angie

  • 3. Data: 2007-05-18 19:41:06
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    Art. 222.
    § 1. Właściciel może żądać od osoby, która włada faktycznie jego rzeczą,
    ażeby rzecz została mu wydana, chyba że osobie tej przysługuje skuteczne
    względem właściciela uprawnienie do władania rzeczą.

    § 2. Przeciwko osobie, która narusza własność w inny sposób aniżeli przez
    pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje
    właścicielowi roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o
    zaniechanie naruszeń.

    Art. 223.
    § 1. Roszczenia właściciela przewidziane w artykule poprzedzającym nie
    ulegają przedawnieniu, jeżeli dotyczą nieruchomości.

    Art. 230.
    Przepisy dotyczące roszczeń właściciela przeciwko samoistnemu posiadaczowi o
    wynagrodzenie za korzystanie z rzeczy, o zwrot pożytków lub o zapłatę ich
    wartości oraz o naprawienie szkody z powodu pogorszenia lub utraty rzeczy,
    jak również przepisy dotyczące roszczeń samoistnego posiadacza o zwrot
    nakładów na rzecz, stosuje się odpowiednio do stosunku między właścicielem
    rzeczy a posiadaczem zależnym, o ile z przepisów regulujących ten stosunek
    nie wynika nic innego.

    Art. 231.

    § 1. Samoistny posiadacz gruntu w dobrej wierze, który wzniósł na
    powierzchni lub pod powierzchnią gruntu budynek lub inne urządzenie o
    wartości przenoszącej znacznie wartość zajętej na ten cel działki, może
    żądać, aby właściciel przeniósł na niego własność zajętej działki za
    odpowiednim wynagrodzeniem.

    § 2. Właściciel gruntu, na którym wzniesiono budynek lub inne urządzenie o
    wartości przenoszącej znacznie wartość zajętej na ten cel działki, może
    żądać, aby ten, kto wzniósł budynek lub inne urządzenie, nabył od niego
    własność działki za odpowiednim wynagrodzeniem.

  • 4. Data: 2007-05-18 20:15:37
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    Kiedys ogladałem UWAGE. W programie byla mowa o podobnej sytuacji. Banda
    kretynow zajeła czyjs dom i mowila ze sie nie wyprowadzi. Własciciele
    zrobili to tak. Poszli na Policje zawiadomili ze beda robili włam do swojej
    posesji i ze z tej okazji bedzie im towarzyszyła firma ochroniarska Z.
    Policjanci pojechali na miejsce z włascicielką, włascicelka wlazła na teren
    posesji razem z ochroną wyniosła rzeczy intruzów przed dom i gdy ci sie
    pojawili kazała sobie zabrac. Wczesniej furtke zamkną umiesniony pan. I tak
    sie sprawa zakonczyla. Proponuję podobne rozwiązanie, jak będziesz imprezke
    zgłaszał na Policji to wez wyciag z KW. A może i o zwrot kasy za wynajem
    miesniakow bedziesz sie mogl domagac ale tego to nie wiem :)

  • 5. Data: 2007-05-18 21:16:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    eden_wawa wrote:
    > witam
    > sprawa dotyczy dzialki mojej cioci: po latach nieuzytkowania ciocia chce
    > odzyskac swoja dzialke na ktorej letnisko urzadzil sobie jej pasierb. Pomimo

    Po latach? Co jej zajęło tyle czasu?

    > pisemnego wezwania nie opuscil on zajmowanej nieruchomosci. Rozwazamy pomoc
    > policji

    Policja wyśle was do sądu, bo to przez sąd się załatwia eksmisje.

    > lub wynajecie firmy ochroniarskiej.

    Żadna szanująca się firma zajmująca się ochroną mienia się tego nie
    dotknie. Oczywiście możesz wynająć gangsterów, ale wtedy odpowiadasz za
    sprawstwo kierownicze, a potem jeszcze pasierb może przywalić wnioskiem
    o przywrócenie posiadania i sprawę prawie na pewno wygra.

    > Czy majac w reku odpis z ksiegi
    > wiczystej poswiadczajacy wlasnosc oraz kserokopie pisma wzywajacego do
    > opuszczenia nieruchomosci policja ma prawo odmowic pomocy w przegonieniu
    > intruza?

    Ma wręcz obowiązek odmówić. Policjanci są funkcjonariuszami państwowymi,
    a nie zbirami do wynajęcia.

    > Jestem ciekaw czy ktos spotkal sie z podobna sytuacja i moze sie
    > podzielic doswiadczeniami.

    Poszukaj w archiwum.

    Skoro sytuacja trwa parę lat, wiec istnieje domniemanie, że nieruchomość
    zajmuje zgodnie z jakąś umową (choćby ustną).

    Prawidłowa procedura wiedzie przez sąd i komornika (i komornikowi
    policja faktycznie już może asystować).

  • 6. Data: 2007-05-18 21:27:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.05.2007 pieknylolo83 <p...@t...pl> napisał/a:
> [...]
    > sie sprawa zakonczyla. Proponuję podobne rozwiązanie, jak będziesz imprezke

    Rada bardzo dobra z tym, że jak trafią na pasierba czerpiącego swoją
    wiedzę ze źródeł innych niz telewizja to polecą głowy w policji a cała
    pozostała banda domorosłych najeźców będzie odpowiadać karnie.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-05-19 05:05:51
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    Możliwe, jednak nie napisalem tego ze w UWADZE włascicielce doradzał prawnik
    by tak właśnie zrobic.

  • 8. Data: 2007-05-19 11:37:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pieknylolo83 napisał(a):
    > Możliwe, jednak nie napisalem tego ze w UWADZE włascicielce doradzał prawnik
    > by tak właśnie zrobic.
    [ciach wielki cytat]

    Słuchaj, lamerze, mógłbyś wreszcie łaskawie rusyć swoim rozumkiem i
    zauważyć, jak każdy normalny człowiek tutaj odpisuje?

    OGRANICZAJ cytaty!

    Cytaty PRZED odpowiedzią na nie!

  • 9. Data: 2007-05-19 16:03:15
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>