    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odwolanie od wyroku z 97KW
    From: zywiec <z...@i...net>
    Date: Mon, 07 Jun 2004 14:04:34 GMT

    Kilka miesiecy temu zostalem zatrzymany do kontroli drogowej na terenie
    zabudowanym. Powodem zatrzymania bylo przekroczenie predkosci. Radar wskazywal 81
    km/h. Na prosbe o udowodnienie mi, ile czasu minelo od pomiaru, funkcjonariusz
    stwierdzil, ze jest za pozno i pomiar skasowal. W zwiazku z powyzszym odmowilem
    przyjecia mandatu, proszac jednoczesnie o okazanie mi swiadectwa legalizacji
    urzadzenia. Swiadectwa takiego nie otrzymalem.
    Po pewnym czasie zostalem wezwany do zlozenia wyjasnien, co tez uczynilem. Dzisiaj
    otrzymalem wyrok nakazowy - sad orzeka:

    1.Przyjmujac, ze okolicznosci czynu i wina obwinionego nie budza watpliwosci na
    podstawie art 93§1 i 2 kpw obwinionego uznaje sie za winnego zarzucanego mu czynu
    i za to z mocy art 97 kw. wymierza mu kare grzywny.
    2.zwalnia obwinionego od zaplaty kosztow postepowania

    We wniosku o ukaranie, jako inne dowody wymienione sa:
    1. Protokol przesluchania swiadka
    2. Protokol przesluchania osoby podejrzanej o popelnienie wykroczenia
    3. Swiadectwo legalizacji RMP Rapid 1A
    4. Informacja o wpisach do ewidencji kierowcow naruszajacych przepisy ruchu
    drogowego (otrzymalem jeden mandat za przekroczenie predkosci i oplacilem go)

    Czy w takim razie, moj ewentualny sprzeciw co do decyzji sadu bylby zasadny? Gdzie
    moge znalezc przepisy regulujace procedure zatrzymania do kontroli drogowej
    (bardziej szczegolowe niz w prawie o ruchu drogowym).
    Podczas kontroli w samochodzie jechaly ze mna 2 osoby, gotowe swiadczyc na moja
    korzysc.
    Proszze o pilna odpowiedz, na odwolanie mam 7 dni.

    Pozdrawiam
    zywiec
    --
    zywiec | http://www.soundrevolt.com