  • 11. Data: 2002-10-15 20:33:27
    Temat: Re: Odwołanie od decyzjiZUS.Rozprawaw=?iso-8859-2?Q?s=B1dzie.?=
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>

    Witaj Piotrze !

    > Wolałbym jednak pozostać przy moich specjalnościach, czyli komputerach
    > i konikach, a nie poznawać prawa na własnej skórze :P

    Nie dziwię się,ale prawem też ktoś musi się zajmować ;)

    > Co ciekawe, kiedy mnie badał, zadałem mu kilka pytań. Stwierdził, że
    > na całkowitą niezdolność do pracy się nie kwalifikuję, ale że należy
    > mi się właśnie renta uczniowska, bo pogorszenie stanu zdrowia nastąpiło
    > w czasie nauki. Równocześnie przyznał, że nie zna przepisów emerytalno
    > rentowych (!). W opinii, jak widzieliście, o terminie pogorszenia
    > ani o rencie uczniowskiej nie było już ani słowa.

    No cóż ! komentarz zbędny.

    > Mam nadzieję, że więcej nie będę musiał wołać o pomoc,
    > a za to ze swoim "doświadczeniem" będę mógł ją oferować.

    Pytaj i dziel się koniecznie z innymi.Wiele osób traci nie znając swoich
    uprawnień.Cóż- nieznajomość prawa szkodzi/własny przekład znanej łacińskiej
    paremii/.
    A teraz przełknij jeszcze jeden komplement-sądze,że poradzisz sobie sam
    procesowo lepiej niż pomógłby Ci nie jeden adwokat,bo ubezpieczenia społeczne
    są wąską i odrępną działką prawa znaną dobrze nielicznym prawnikom.

    Kńcząc jeszcze jedna podpowiedż. Jako student ostatniego roku studiów
    możesz zwrócić się do Dyrektora właściwego Oddziału ZUS o przedłużenie
    pobierania renty rodzinnej nawet ,bez całkowitej niezdolności,motywując to
    sytuacją materialna ,zdrowotną i innymi.Przyznanie prawa do dalszej wypłaty
    jest fakultatywną decyzją Dyrektora/tzw świadczenie wyjatkowe/.Warto
    spróbować i takiej drogi.

    Pozdrawiam także serdecznie :).bzr.

  • 12. Data: 2002-10-16 00:03:34
    Temat: Re: Odwołanie od decyzjiZUS.Rozprawawsądzie.
    Od: Piotr Machej <g...@a...eu.org>

    No i znów ja ;)

    On wto, 15 paź 2002 at 20:33 GMT, bzr wrote:
    > Pytaj i dziel się koniecznie z innymi.Wiele osób traci nie znając swoich
    > uprawnień.Cóż- nieznajomość prawa szkodzi/własny przekład znanej łacińskiej
    > paremii/.

    Niestety, masz rację.

    > A teraz przełknij jeszcze jeden komplement-sądze,że poradzisz sobie sam
    > procesowo lepiej niż pomógłby Ci nie jeden adwokat,bo ubezpieczenia społeczne
    > są wąską i odrępną działką prawa znaną dobrze nielicznym prawnikom.

    Tutaj niestety chyba też masz rację. Dzisiaj byłem po poradę u prawnika...
    Po godzinie rozmowy zainkasował 61zł, a jego poradę można streścić
    w zdaniu: "Poprosić o powołanie biegłego na rozprawę. Nie robić nic
    więcej, poprosić o pisemne uzasadnienie wyroku, a jeśli będzie
    niekorzystny, to przyjść do mnie - wtedy będziemy się odwoływać
    do Sądu Apelacyjnego."
    Chyba faktycznie sam będę na rozprawie dbał o swoje interesy, bo ten
    prawnik powiedział, że opinia biegłego jeśli pominąć nieścisłości, to
    w zasadzie jest dla mnie korzystna.

> [...]
    > pobierania renty rodzinnej nawet ,bez całkowitej niezdolności,motywując to
    > sytuacją materialna ,zdrowotną i innymi.

    Hmmm... To chyba możliwe było tylko w przypadku, gdybym kończył 25 lat
    będąc na ostatnim roku studiów? Chyba, że mówisz o jeszcze czym innym.
    Bo istotnie, jeśli bym kończył 25 lat będąc na ostatnim roku studiów,
    renta byłaby mi wypłacana do ukończenia studiów. Ja jednak byłem
    wtedy na IV roku. Jeśli jednak mówisz o czym innym, to oczywiście
    spróbuję :)))

    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotrek

  • 13. Data: 2002-10-16 17:44:41
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>

    Tradycyjnie witam !

> [...]
    > renta byłaby mi wypłacana do ukończenia studiów. Ja jednak byłem
    > wtedy na IV roku. Jeśli jednak mówisz o czym innym, to oczywiście

    To o czym mówisz a właściwie piszesz ;) to uprawnienie ustawowe -art.68 ust
    3 ustawy o emeryturach i rentach z FUS.Dziecku,które ukończyło 25 lat życia
    na ostatnim roku studiów w szkole wyższej prawo do renty rodzinnej przedłuża
    się do zakończenia tego roku studiów.
    Ja wspomniałam o tzw.świadczeniu wyjatkowym przyznawanym przez ZUS uznaniowo
    osobom ,które ze względu na stan zdrowia lub wiek nie moga podjąć
    zatrudnienia i nie mają środków utrzymania ani prawa do żadnych świadczeń
    z ubezpieczenia.

    pzdr.bzr