  • 1. Data: 2003-08-20 08:00:20
    Temat: Odszkodowanie po wypadku - jakie??
    Od: "Piopis" <p...@W...TO.go2.pl>

    Witam Wszystkich!!!

    Zmusilo mnie zycie, zeby tu do Was na grupe zagladnac. :)
    Moja znajoma miala wypadek samochodowy (jako pasazerka). W wyniku jego doznala
    zlamania 2 zeber, wstrzasu mozgu oraz co najgorsze zlamanie kompresyjnego
    kregoslupa.
    W tej chwili trwa sprawa ubiegania sie o odszkodowanie z racji OC i NW
    zwiazanych z samochodem.
    Jest po 8 miesiacach zwolnien i bardzo powaznym zabiegu kregoslupa (wymiana
    kregu). W tej chwili porusza sie o wlasnych silach, ale nie jest to to samo co
    przed wypadkiem.
    Obecnie jest po komisji w ubezpieczalni, gdzie lekarz wystawil jej uszczerbek na
    zdrowiu okolo 20%. Przedstawila tez rachunki na zakup sprzetu rehabilitacyjnego
    itp na kwote 4tys.
    W zwiazku z tym mam pytanie ile moze zarzadac od ubezpieczalni za poniesione
    straty na zdrowiu itp. Bo wydaje mi sie ze zostanie postawiona przed takim
    pytaniem a nie za bardzo wie co ma powiedziec.

    Zalezy mi na czasie.
    Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi

    pzdr
    Piopis

  • 2. Data: 2003-08-20 11:39:00
    Temat: Re: Odszkodowanie po wypadku - jakie??
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Piopis" <p...@W...TO.go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > straty na zdrowiu itp. Bo wydaje mi sie ze zostanie postawiona przed takim
    > pytaniem a nie za bardzo wie co ma powiedziec.

    Przecież w warunkach OC i NW ma okreslone warunki i kwoty otrzymania
    odszkodowania w
    zależności od uszczerbku od zdrowia jakie można uzyskać od ubezpieczalni.
    Ponadto Art 444 kc i następne mówią wszelkich kosztach poniesionch, a jeśli
    poszkodowany stał sie
    inwalidą to także przygotowanie do innego zawodu.
    Poszkodowany może się starać o rentę jeśli zmniejszyły się jego widoki na
    pracę zarobkową.
    Sąd może orzec o rencie tymczasowej jeśli w danym momencie nie mozna
    oszczacować
    dokładnie szkody.
    Z ważnych powodów sąd moze zamiast renty orzec jednorazowe odszkodowanie.
    Sąd oprócz renty (w sensie utracenia widoków przyszłych zarobkowania) i
    odszkodowania za szkody
    (rzeczywiście poniesione) można się także starać o zadośćuczynienie za
    doznaną
    krzywdę (w senie moralnym, psychicznym) - art. 445 kc
    Wysokość więc należy oszacować na bazie poniesionych wydatków i domagać się
    ponadto
    zadośćuczynienia i renty.
    Pozdrawiam
    Joanna

  • 3. Data: 2003-08-20 16:26:13
    Od: "Piopis" <p...@W...TO.go2.pl>

> [...]
    > krzywdę (w senie moralnym, psychicznym) - art. 445 kc
    > Wysokość więc należy oszacować na bazie poniesionych wydatków i

    Stanelo na tym ze nalezy stwierdzic ile chce za zadoscuczynienie. Firma nie
    nalicza kwoty za uczerbek na zdrowiu. Jest to ogolna kwota za poniesione krzywdy
    i cierpienia. Tzn ten uszczerbek tez ma na pewno wplyw, ale nie jest tak ze jak
    mam 25% to mnozy sie to przez jakis przelicznik i gotowe. Tylko ona nie wie
    jakiego rzedu kwote moze zadac? :(
    Czy np 20tys plus poniesione koszta leczenia to duzo czy malo?

    pzdr
    Piopis