    From: "Piopis" <p...@W...TO.go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie po wypadku - jakie??
    Date: Wed, 20 Aug 2003 18:26:13 +0200

    > Przecież w warunkach OC i NW ma okreslone warunki i kwoty otrzymania
    > odszkodowania w
    > zależności od uszczerbku od zdrowia jakie można uzyskać od
    > ubezpieczalni. Ponadto Art 444 kc i następne mówią wszelkich
    > kosztach poniesionch, a jeśli poszkodowany stał sie
    > inwalidą to także przygotowanie do innego zawodu.
    > Poszkodowany może się starać o rentę jeśli zmniejszyły się jego
    > widoki na pracę zarobkową.
    > Sąd może orzec o rencie tymczasowej jeśli w danym momencie nie mozna
    > oszczacować
    > dokładnie szkody.
> [...]

    Stanelo na tym ze nalezy stwierdzic ile chce za zadoscuczynienie. Firma nie
    nalicza kwoty za uczerbek na zdrowiu. Jest to ogolna kwota za poniesione krzywdy
    i cierpienia. Tzn ten uszczerbek tez ma na pewno wplyw, ale nie jest tak ze jak
    mam 25% to mnozy sie to przez jakis przelicznik i gotowe. Tylko ona nie wie
    jakiego rzedu kwote moze zadac? :(
    Czy np 20tys plus poniesione koszta leczenia to duzo czy malo?

    pzdr
    Piopis