  • 1. Data: 2003-08-20 07:51:27
    Temat: UBEZWŁASNOWOLNIENIE...POMOCY!
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    Mój syn jest niepełnosprawny fiz.i psych.,ale mimo to potrafi się
    podpisać.Co zrobić i od czego zacząć...abym to ja zamiast niego mogła
    składać we wszystkich instytucjach swój podpis.Aby odebrać jego rentę na
    poczcie muszę ciągnąć go ze sobą,ponieważ pani nie chce mi jej wydać.
    Słyszałam,że nazywa się to ubezwłasnowolnienie...podpowiedzcie coś proszę,
    do kogo najpierw muszę się zwrócić??
    Dziękuję i pozdrawiam

    Magdalena

  • 2. Data: 2003-08-20 10:07:09
    Temat: Re: UBEZWŁASNOWOLNIENIE...POMOCY!
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mała" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poczcie muszę ciągnąć go ze sobą,ponieważ pani nie chce mi jej wydać.
    > Słyszałam,że nazywa się to ubezwłasnowolnienie...podpowiedzcie coś proszę,

    Do sądu wojewódzkiego właściwego ze względu na twoje miejsce zamieszkania, a
    w ra zie braku miejsce pobytu.
    Reguluje to kpc w księdze drugiej (postępowanie nieprocesowe) rozdział II.
    Jeżeli we wniosku napiszesz, iż ma ono nastąpić ze względu na chorobę
    psychiczną lub niedowład umysłowy są zażąda na pewno świadectwa
    lekarskiego. Twój syn ponadto musi być zbadany przez jednego lub więcej
    lekarzy biegłych psychiatrów (to zarządzi sąd).
    Nie wiem czy jest on pełnoletni (jeśli nie to składasz wniosek jak
    przedstawiciel ustawowoy), ale i tak jako krewna w linii prostej jesteś
    upoważniona do złożenia takiego wniosku.
    Orzeczenie zapada tylko po rozprawie i orzeka o częściowym lub całkowitym
    ubezwłasnowolnieniniu jego powodzie.

    Jeśli syn byłby tylko niepełnosprawny fizycznie i jest pełnoletni to
    wystarczyłoby tylko pełnomocnictwo rodzajowe w formie pisemnej z opłatą
    skarbową 15 zł.
    Ewentualnie można by uwierzytelnić notarianie podpis pod takim
    pełnomocnictwem, jeśli ktoś miałby jeszcze wątpliwości.
    Jednakże jeżeli syn jest chory psychicznie to postępowanie o
    ubezwsłasnowolnienie jest jak najbardziej wskazana.
    Wniosek do sądu nie wymaga formularza, ale pamiętaj o tym, iz musi on
    czynić zadość przepisom o pozwie, z tą zmianą iż zamiast pozanego nalezy
    wymienić zainteresowanych w sprawie.

    Pozdrawiam
    Joanna

  • 3. Data: 2003-08-20 14:10:52
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Jona <j...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhvh8u$2f0$...@a...news.tpi.pl...
    > Wniosek do sądu nie wymaga formularza, ale pamiętaj o tym, iz musi on
    > czynić zadość przepisom o pozwie,

    wlasnymi slowami moze napisac ze wnosi o calkowite ubezwlasnowolnienie syna
    podac dokladnie dane i uzasadnic dlaczego o to wnosi , dokladne dane ,adresy
    i zalaczyc zaswiadczenie o stanie zdrowia syna
    po wydaniu orzeczenia sprawe skieruje Sąd Okręgowy do Sądu Rodzinnego o
    ustanowienie opieki dla całkowicie ubezwlasnowolnionego po zakonczeniu wyda
    zaswiadczenie opiekunowi ,ktorym bedzie mógł sie posługiwac we wszystkch
    urzedach

    Sandra