  • 1. Data: 2003-08-21 07:44:04
    Temat: Odszkodowanie od pracodawcy, bo nie płacił składek na Ubezpieczenie Grupowe
    Od: "...@w...l" <p...@p...onet.pl>

    Mój pracodawca potrącał składki na ubezpieczenie grupowe i nie przekazywał
    ich ubezpieczycielowi, skutkiem było oczywiście rozwiązanie umowy
    ubezpieczenia. O dziwo pracodawca nadal potrącał składki z mojego
    ubezpieczenia jeszcze przez ponad pół roku twierdząc, że ubezpieczenie jest
    nadal ważne. Pech chciał, że miałem wypadek w tym właśnie okresie i teraz
    nie mogę uzyskać odszkodowania od ubezpieczyciela. Chcę się domagać
    odszkodowania od pracodawcy za wypadek. Chcę również odzyskać potrącone
    składki na ubezpieczenie, które nie zostały przekazane ubezpieczycielowi.
    Jakie mam szansę? Co wy na to?

  • 2. Data: 2003-08-21 12:37:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Spore. Złóż zawiadomienie do prokuratury. Twój pracodawca popełnił
    przestępstwo. Do czasu obowiązywania umowy ubezpieczenia przywłaszczał sobie
    Twoje składki, a po jej rozwiązaniu oszukiwał Cię pobierając je nadal.

  • 3. Data: 2003-08-21 13:17:57
    Od: "...@w...l" <p...@p...onet.pl>

    Dowiadywałem się w PIP'ie, że mogę zgłosić się do nich, a oni przeprowadzą
    kontrolę i nakażą pracodawcy zwrot potrącanych składek. Co do odszkodowania
    to skierowano mnie na drogę cywilno-prawną, co oznacza założenie sprawy o
    odszkodowanie (tak przypuszczam), czy ktoś może mi poradzić jak taką sprawę
    założyć, czy wziąć adwokata, czy samemu zgłosić się do sądu, na co zwrócić
    uwagę formułując pozew, itp...

  • 4. Data: 2003-08-21 14:09:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mimo wszystko obstaję przy drodze postępowania karnego. Tańsza i zapewnia
    moim zdaniem o wiele większą szansę ugodowego uregulowania należności przez
    pracodawcę.