  • 1. Data: 2004-07-13 06:22:29
    Temat: odpowiedzialność karna - skarbowa prezesa na wychowawczym
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    Witam

    Mam moze dla trochę dziwne pytanie ale ni mogę
    doszukac się nigdzie informacji na temat:
    osoba na urlopie wychowawczym już 2 lata kiedyś była prezesem,
    ale w czasie urlopu spółka została sprzedana a prezesem został ktos inny.
    Teraz "stary preses" jest oskarżony o niezłożenie sprawozdania finansowego,
    w okresie kiedy przebywał na urlopie wychowawczym, i co teraz
    jakie akty regulują taką sytuację ? Prezes nie jest ani nie był właścicielem
    (100% udziałowcem) spóki. Jaka jest jego odpowiedzilaność?
    Proszę o odpowiedź - sprawa dotyczy mnie:(.

    Pozdrawiam

    Asia.

  • 2. Data: 2004-07-13 10:16:37
    Temat: Re: odpowiedzialnosc karna - skarbowa prezesa na wychowawczym
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/13/2004 8:22 AM, Aisa_prw wrote:

    > Mam moze dla trochę dziwne pytanie ale ni mogę
    > doszukac się nigdzie informacji na temat:
    > osoba na urlopie wychowawczym już 2 lata kiedyś była prezesem,

    Przestałaś być prezesem, bo poszłaś na urlop, czy zostałas wykreślona z
    rejestru? Urlop to tylko praca - prezesem jest się i na urlopie.

> [...]
    > jakie akty regulują taką sytuację ? Prezes nie jest ani nie był właścicielem
    > (100% udziałowcem) spóki. Jaka jest jego odpowiedzilaność?

    Zarząd odpowiada za całośc spraw spółki, w okresie gdy nim jest - kto
    był prezesem, gdy Ty byłaś na urlopie?

    By przestać być prezesem trzeba byc odwołanym lub złożyć rezygnację -
    czy masz jakis papier, że oprócz urlopu pozbyłas się funkcji?

    > Proszę o odpowiedź - sprawa dotyczy mnie:(.

    A kto na prawdę był prezesem? Właściciel? Pewnie miał tylko prokurę,
    albo wogóle nic sam nie podpisywał, tylko "kazał"?

    jeżeli w spółce jest gnój, to pewnie powinnaś poszukac sobie adwokata.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-07-13 10:23:54
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Teraz "stary preses" jest oskarżony o niezłożenie sprawozdania finansowego,
    > w okresie kiedy przebywał na urlopie wychowawczym, i co teraz
    > jakie akty regulują taką sytuację ?

    Kodeks spółek handlowych, ustawa o rachunkowości, kodeks karby skarbowy

    Proszę o odpowiedź - sprawa dotyczy mnie:(.

    1. Żaden urlop nie zwalnia Prezesa zarządu spółki od odpowiedzialności. Dla
    mnie to nawet okoliczność obciążająca, że prezes zarządu olewa spółkę i
    idzie sobie na urlop.

    brett

  • 4. Data: 2004-07-13 12:36:17
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    > Przestałaś być prezesem, bo poszłaś na urlop, czy zostałas wykreślona z
    > rejestru? Urlop to tylko praca - prezesem jest się i na urlopie.
    Niestety nie zostałam wykreślona z rejestru:(
    ale rezygnację skaładałam, tyle ze nie mam na piśmie ale podpisywałam u
    notariusza
    upowaznienie dla właściciela spółki do wszelkich czynności zeby mnie
    wykleślić z rejestru,
    a na chorobowym, macierzyńskim i wychowawczym
    nie składałam zadnych podpisów, zresztą nikt odemnie tego nie żądał.

    > Zarząd odpowiada za całośc spraw spółki, w okresie gdy nim jest - kto
    > był prezesem, gdy Ty byłaś na urlopie?

    Jedyny dokument - który potwierdza ze ja zrezygnowałam a właściicel
    reprezentował
    spółkę jako prezes to odszukana przeze m,nie zrrotka do sądu z pieczątką
    własciciela
    jako przezesa, nie wiem czy mnie zrozumiesz. Innych dokumentów nie mam.

    > A kto na prawdę był prezesem? Właściciel? Pewnie miał tylko prokurę,
    > albo wogóle nic sam nie podpisywał, tylko "kazał"?
    Widziałam tez jego podpisy na innych dokumentach do sądu ale już jako
    dyrektor

    > jeżeli w spółce jest gnój, to pewnie powinnaś poszukac sobie adwokata.
    ja nawet nie wiem czy jest czy nie, bo z nikim nie mogę sie skontaktować, a
    stary właściciel
    nie dopilnował nawet kwestii mojego ewentualnego przejścia do "nowej spółki"
    bo umowę mam na czas nieokreślony ale nie na prezesa tylko na inne
    stanowisko.
    Dostępu do innych dokumentów niż akta w sądzie nie mam.
    I co teraz mi poradzicie?

    A.

  • 5. Data: 2004-07-13 13:07:45
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/13/2004 2:36 PM, Aisa_prw wrote:

> [...]
    > notariusza
    > upowaznienie dla właściciela spółki do wszelkich czynności zeby mnie

    Ważne , byś zadbała o to, by w rejestrze pojawił się jakis papier (o ile
    go tam jeszcze nie ma) że zrzekasz (zrzekłaś!) się funkcji prezesa -
    nawet wstecznie, możesz napisac coś, że nie pełnisz obowiązków wskutek
    rezygnacji od dnia tego i tego, a zarząd (ten po Twojej rezygnacji) nie
    dopełnił obowiązku wykreślenia - po rezygnacji nie masz mozliwości sama
    się wykreslic, więc jestes zdana na łaskę urzedującego zarządu - jeżeli
    go nie ma, pisz do wspołników dlaczego nie powołali.

    > a na chorobowym, macierzyńskim i wychowawczym
    > nie składałam zadnych podpisów, zresztą nikt odemnie tego nie żądał.

    Ale ktos podpisywał, kto faktycznie funkcje prezesa/członka sprawował.

> [...]
    > własciciela
    > jako przezesa, nie wiem czy mnie zrozumiesz. Innych dokumentów nie mam.

    No to już dużo, bo skoro własciciel podawał się za prezesa, to trudno
    wykluczyć, że nie wiedział, co robi.

    > Widziałam tez jego podpisy na innych dokumentach do sądu ale już jako
    > dyrektor

    Są członkowie zarządu, co tytułuja się "dyrektor" - zwykle z powodu
    kombinacji lub udawanej niewiedzy. Twórz fakty dokonane, tytułując go
    "dyrektorem zarządu" - np. w korespondencji.

> [...]
    > stanowisko.
    > Dostępu do innych dokumentów niż akta w sądzie nie mam.

    Ja skierowałbym pismo do sądu wyjasniające zaistniała sytuację - skoro
    nie możesz się skontaktować z zarządem/wlascicielem, to pewnie jest gnój.
    Skoro ktoś oskarża Ciebie o nieskładanie sprawozdań, znaczy ich w sądzie
    nie ma - a jak nie ma, to gnój jest.
    Bycie członkiem zarządu/presesem a bycie pracownikiem to dwie odrębne
    sprawy - przestać być prezesem bez praw do roszczeń mozna być z dnia na
    dzień, pracownikiem nie koniecznie.

    Ja zwróciłbym się do sądu - jeżeli Twoje pismo powędruje "na półkę" to
    będziesz wiedzieć, że coś jest nie tak.

    Rozumiem, że masz dostęp do akt - do tego ja też mam dostęp ( o ile
    miałbym dane spółki) ale czy je dokładnie czytałaś?

    Jeżeli spółka narobiła długów w okresie, kiedy formalnie byłas prezesem
    i nie potrafisz wykazać, że tak nie było lub, że nie ponosisz winy (winą
    jest też nienależyta starannośc, czyli np. nic nierobienie) to idź z
    tym do prawnika.

    Pamiętaj też o tym, że prawnik nie będzie zainteresowany, by sprawa
    szybko się rozwiązała, lecz będzie Ciebie "hodował" - może dmucham na
    zimne, ale spróbuj się dowiedziec, o co naprawdę chodzi (kto od kogo i
    ile i za co chce).

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-07-13 14:25:45
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    Zastanawiam czy teraz mogę gdziekolwiek pisać,
    bo z tego co przeczytałam w aktach to prezes nowy jest też włascicielem
    ale to ja mam wezwanie na policję:( nie wiem czy nie za późno).
    Nowy prezes jest nieuchwytny:( a mnie się czepiają o niezłożenie
    sprawozdania
    finansowego w sądzie. O całej sprawie dowiedziałam sie wczoraj z wezwania na
    policję,
    a do tej pory nikt mi nic nie wysyłał, było jedno pismo z sądu wysłane na
    adres s-ki, które
    odebrał stary właściicel (dyrektor)- wiem bo widziałam zwrotkę, ale on nawet
    do mnie nie zadzwonił.
    W ogule to do firmy nie miałam za bardzo po co wracać po macierzyńskiem -
    wybrałam wychowawczy i teraz żałuję.
    a.. i jeszcze jedno wzywali już tego nowego prezesa do sądu ale na policji
    nie był - bo nic nie ma w aktach, ale sąd rejestrowy umorzył mu sprawę na
    mocy:
    art. 355 $ 1 kpc w związku z art. 13 $ 2 kpc i art. 7 ustawy o KRS . Szok
    i jeszcze widziałam że sąd dał mu grzywny i sprawę przekazał do kierownika
    sekcji - celem podjecia dalszych działań w zwiazku z mozliwościa
    popełnienia przestępstwa z art. 74 $ 4 ust. o rachunkowości.

    I co teraz?
    Dokładnie przekonam się o co chodzi w piątek,
    ale chciałam sie dowiedzieć co mi moze grozić i jak sie bronić.
    I czy na pierwsze przesłuchanie już lecieć z adwokatem?

    Pozdrawiam
    A.

  • 7. Data: 2004-07-13 15:21:54
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/13/2004 4:25 PM, Aisa_prw wrote:
    > Zastanawiam czy teraz mogę gdziekolwiek pisać,
    > bo z tego co przeczytałam w aktach to prezes nowy jest też włascicielem
    > ale to ja mam wezwanie na policję:( nie wiem czy nie za późno).

    Faktycznie trochę poźno.

    [...]

    > W ogule to do firmy nie miałam za bardzo po co wracać po macierzyńskiem -
    > wybrałam wychowawczy i teraz żałuję.

    Nie żałuj wychowawczego, ale tego, że się dobrze nie wymeldowałas jako
    prezes.

> [...]
    > sekcji - celem podjecia dalszych działań w zwiazku z mozliwościa
    > popełnienia przestępstwa z art. 74 $ 4 ust. o rachunkowości.

    Wygląda na to, że prezes chce posprzatać śmieci Twoimi rękami - pytanie,
    po co kupował spółkę z takim bagażem i zostawał sam jej prezesem.

    > I co teraz?
    > Dokładnie przekonam się o co chodzi w piątek,
    > ale chciałam sie dowiedzieć co mi moze grozić i jak sie bronić.

    To, co zeznasz jest bardzo ważne, a to nie Ty się dowiesz, lecz od
    Ciebie będą się chcieli dowiedzieć.

    Osobiście twierdziłbym, że nie byłem prezesem, bo złożyłem rezygnację -
    ale to ja bym tak zrobił, a wiem mniej niż Ty, więc nie traktuj tego
    jako radę lecz sugestię.

    > I czy na pierwsze przesłuchanie już lecieć z adwokatem?

    Sprawa wygląda poważnie, więc warto IMHO przynajmniej skorzystac z porady.

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-07-13 18:42:20
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    dzięki za dobra słowo, jutro idę do Pani mecenas
    zobaczymy co mi powie.

    Boję się jak diabli.

    Pozdrawiam
    A.