  • 1. Data: 2011-08-17 08:22:58
    Temat: Odszkodowanie - Warunki umowy.
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Witam.
    Postanowiłem skorzystać z usługi kancelarii w zakresie dochodzenia
    odszkodowania powypadkowego od ubezpieczyciela.
    Kancelaria przysłała wzory pism które muszę podpisać. Jest tam cesja
    wierzytelności, nieodwołalnego i przenaszalnego pełnomocnictwa oraz warunki
    umowy.
    Zastanowił mnie i nie za bardzo podoba mi sie jeden punkt tejże umowy:
    ".... Bezzasadne wypowiedzenie umowy przez kancelarię, lub odstąpienie
    pozbawia jej prawa do wynagrodzenia prowizyjnego wymienionego w punkcie X -
    klient zobowiązany jest jednak zwrócić w takim przypadku udokumentowane
    koszty wykonywania umowy. W przypadku natomiast wypowiedzenia umowy przez
    którąkolwiek ze stron zapłaci ona drugiej stronie karę umowną w kwocie
    odpowiadającej 5% wysokości kwot objętych zleceniem dochodzenia. Ponadto,
    pomimo ustania umowy na skutek wypowiedzenia przez klienta umowa cesji
    wierzytelności na kancelarię w dalszym ciągu będzie obowiązywać, aż do
    odzyskania przez kancelarię naleznego tej spółce wynagrodzenia, oraz zwrotu
    wszelkich kosztów wymienionych w punkcie Y....."
    Punkt ten mówi o kosztach związanych z obsługą prawną ewentualnego
    postepowania sądowego.
    Nie wiem czy to poprawnie sformułowana umowa?
    Najpierw to bezzasadne wypowiedzenie umowy przez kancelarię która skutkuje
    tym, że i tak muszę zapłacić kancelarii koszty wykonywania umowy! To
    wygląda trochę podejrzanie. Kancelaria przyjmuje sprawę a po jakimś czasie
    nic nie robiąc bezzasadnie wypowiada mi umowę. Ja ponoszę koszty i to nie
    wiadomo jakie za rzekome być może działania tej kancelarii?
    Poźniej w tym punkcie zapis który "gryzie" się z pierwszą częścią tego
    punktu o 5% karze którą ma ponieść wypowiadający......
    Ktoś mnie oświeci jak to rozumieć?
    Pozdrawiam
    Vieslaw