  • 1. Data: 2004-12-07 14:09:54
    Temat: Odszkodowanie OC
    Od: "Sebastian M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Tym razem mam krótkie pytanie odnośnie odszkodowań komunikacyjnych:

    Czy osoba/osoby poszkodowane w wypadku samochodowym oprócz ubiegania się o
    odszkodowanie z z OC sprawcy i własnego NW mogą równierz ubiegać się o
    odszkodowanie z własnego OC ? Jeśli tak to kto morze się o to ubiegać- tylko
    kierowca czy równierz pasażerowie? Gdzie szukać jakichś unormowań prawnych
    odnośnie tego?

    Słyszałem że OC poszkodowanego rownierz ma obowiązek wypłacić odszkodowanie
    ale ta teoria jest dla mnie dość niejasna i różne źrodła podają rożne wersje
    a większość nawet o tym niewie więc proszę o pomoc:}

    Pozdrawiam
    Sebastian Małysa

  • 2. Data: 2004-12-07 14:18:23
    Temat: Re: Odszkodowanie OC
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-07 15:09, Sebastian M. wrote::

> [...]
    > kierowca czy równierz pasażerowie? Gdzie szukać jakichś unormowań prawnych

    Nie - jeśli jest ustalony sprawca, to odpowiada tylko sprawca, chyba ,
    że stwierdzono przyczynienie kierowcy pojazdu z poszkodowanymi pasażerami.
    Ale nigdy kierowca nie może skorzystać w takim przypadku z ubezpieczenia
    OC kierowanego przez siebie pojazdu.
    A gdzie szukać: KC - art. 415 i nast.

    > Słyszałem że OC poszkodowanego rownierz ma obowiązek wypłacić odszkodowanie
    > ale ta teoria jest dla mnie dość niejasna i różne źrodła podają rożne wersje
    > a większość nawet o tym niewie więc proszę o pomoc:}

    Nie nie nie

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!