  • 1. Data: 2004-12-07 12:42:52
    Temat: Nieuczciwe postępowanie komornika
    Od: l0co <l...@n...wp.pl>

    Witam forumowiczów

    Moja dziewczyna jest sierotą i mieszka z dwoma braćmi (wszyscy są tam
    zameldowani na stałe przy czym jeden z nich jest właścicielem
    mieszkania). W zeszłym roku nie płacili przez pewien okres za
    ogrzewanie, więc kotłownia skierowała przeciwko nim sprawę do komornika.
    Przyszło wezwanie na spłatę ok. 3000 zł. Ona poszła do komornika i
    zobowiązała się do spłacenia swojej części długu (1/3 kwoty). Podpisali
    umowę, że spłaci ok. 1000 zł w ratach miesięcznych po 100 zł i przez
    ostatnie miesiące konsekwentnie spłacała raty komornikowi. Tymczasem
    komornik skierował przeciwko niej wniosek do ZUS, skąd pobiera ona rentę
    jako sierota. Dzisiaj przyszło do niej pismo, że ZUS zgodził się na
    potrącanie z jej renty 150 zł miesięcznie na spłatę zadłużenia do
    wysokości... 3000 zł. Czy komornik miał prawo do takiego działania, po
    podpisaniu umowy w której zobowiązała się ona do spłaty swojej części
    długu? Czy komornik miał prawo żądać od niej spłaty całego zadłużenia?
    Jak jej pomóc?

    Nie mogę sam bezpośrednio zareagować bo mieszkamy od siebie 150 km a ja
    pracuję i się uczę i rzadko mam trochę czasu żeby się z nią spotkać. Nie
    wiem już co jej doradzić a jest załamana

    Proszę o radę

  • 2. Data: 2004-12-07 15:13:24
    Temat: Re: Nieuczciwe postępowanie komornika
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "l0co" <l...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przyszło wezwanie na spłatę ok. 3000 zł. Ona poszła do komornika i
    > zobowiązała się do spłacenia swojej części długu (1/3 kwoty).

    Nie bardzo rozumiem, czemu wziela na siebie dobrowolnie zobowiazanie które
    nie jest jej. Przeciez za zadluzenie odpowiada wlasciciel mieszkania.
    To ze ona ma moralne zobowiazanie wobec 1/3 dlugu nie oznacza ze miala to
    zobowiazanie prawne wzgledem dostawcy ciepla. Wg mnie sama sobie klopotu
    narobila.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.