  • 1. Data: 2004-12-07 14:04:41
    Temat: przeniesienie wlasnosci samochodu w polowie
    Od: "Inteon" <i...@o...pl>

    Witam serdecznie
    Mam pytanie... chodzi o to, ze chcialbym uczynic jednego ze swoich rodzicow
    wspolwlascicielem mojego samochodu w czesci 1/2 (ze wzgledu na mozliwosc
    placenia nizszej stawki OC). Jak to wyglada z prawnego punktu widzenia? Czy
    wystarczy zwykla umowa darowizny, z zaznaczeniem, ze daruje 50% wartosci
    pojazdu?

    Z gory dziekuje za wszelkie porady.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2004-12-07 16:05:24
    Temat: Re: przeniesienie wlasnosci samochodu w polowie
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Inteon wyskrobał(a):
> [...]
    > mozliwosc placenia nizszej stawki OC). Jak to wyglada z prawnego punktu
    > widzenia? Czy wystarczy zwykla umowa darowizny, z zaznaczeniem, ze daruje

    Wyceń samochód dla celów podatkowych (w US powinni Ci podać ile wg nich
    samochód jest wart), spisz według tego umowę darowizny, jak się zmieścisz w
    kwocie wolnej od podatku (ok. 9000 zł) to tyle Twego. Jak nie - płacisz
    podatek od darowizny. W umowie napisz w ułamku zwykłym, a nie w procentach.
    Tylko dlaczego akurat 1/2? Podobno dla potrzeb OC może być jakakolwiek część
    ułamkowa - i tak będzie się wpisanym do dowodu rejestracyjnego.

    --
    Bartek Gliniecki