    From: "jojajo" <J...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odszkodowanie
    Date: Sun, 18 Sep 2005 11:21:51 +0200

    Byłem na imprezie, którą organizowała firma zony. W tym celu firma zony
    wynajęła inna firmę (nazwijmy ją organizatorem), która wynajęła własne
    tereny oraz zapewniła pełną organizację, tj. grille, napoje, piwo,
    eurobunge, konie, kłady, przejazdy samochodami terenowymi, a także zabawy i
    gry rodzinne.

    W sumie było tam ok. 1500 tys. osób. Organizator zapewnił karetkę pogotowia
    oraz miał ubezpieczenie OC, ale nie wiem w jakiej firmie.

    W trakcie imprezy (byłem całkowicie trzeźwy, bo byłem kierowcą) brałem
    udział w jednej z konkurencji rodzinnej, która polegała na zbieraniu punktów
    w takich konkurencjach jak rzut oszczepem z siodła, strzelanie z łuku,
    slalom z dwoma pełnymi kuflami (wody), itd. No i właśnie w trakcie slalomu z
    pełnymi kuflami wody łamałem sobie nogę w sposób bardzo skomplikowany: jedna
    kość jest zespolona za pomocą płytki i śrub, a staw za pomocą śruby. Będę
    około 6 tygodni miał gips, a na przynajmniej drugie tyle czasu będzie trwała
    późniejsza rehabilitacja. Dodam, że czeka mnie jeszcze za pół roku zabieg
    wyjęcia śruby ze stawu. Płytka metalowa pozostanie pewnie na zawsze.

    Slalom polegał na przebiegnięciu z dwoma pełnymi ok. 2litrowymi kuflami
    pomiędzy palikami, przeskoczeniu przez dwie "paczki" słomy oraz
    przebiegnięcie po pniu drzewa. No i problem jest z tym pniem - miał długość
    około 70-100cm, średnicę około 15 cm. Pień był zatem dosyć lekki i nie był w
    żaden sposób przytwierdzony do podłoża. Przy drugim przebieganiu pień, a
    właściwie gruby drążek nagle usunął się mi spod nóg, a ja upadłem w wyniku
    upadku jedna z nóg skręciła się o 90 stopni. Podjechała nowoczesna karetka
    zabezpieczająca imprezę, zostałem w niej umieszczony, ale nie wyjechała ze
    mną do szpitala. Otrzymałem znieczulenie, a nogę usztywniono. A potem
    czekałem na inną karetkę, która przyjechała przynajmniej pół godziny po
    zajściu. W tym czasie leżałem w nowoczesnej karetce.

    Dodam, że nie mam ubezpieczenia NW, ani innego z którego mógłbym otrzymać
    odszkodowanie. Z uwagi na samozatrudnienie nie mam ani chorobowego, a ani
    pensji. Właściwie będę przez prawie 4 miesiące bez możliwości zarobkowania.

    Jakie mam szanse otrzymania odszkodowania od Organizatora. Niestety o
    odszkodowaniu od firmy zony mogę zapomnieć. Nie mogę ryzykować, że i ona
    straci pracę. Dodam, że nie mam z nią wspólnoty majątkowej. Samozatrudnienie
    wiąże się, z tyloma zagrożeniami (np. ze strony US), ze lepiej nie narażać
    rodziny.

    Na jakie przepisy się powołać? I co w ogóle mogę w takiej sytuacji zrobić,
    bo w tej chwili nie mam najmniejszej szansy, by cokolwiek dorobić? I w jaki
    podejść do problemu.

    Aha w miejscu imprezy, jak się później dowiedziałem często dochodzi do
    urazów. Tego samego dnia co ja złamała sobie nogę kobieta w czasie tańca,
    tydzień wcześniej były też dwa złamania w czasie gry w piłkę. Prawdopodobnie
    urazy tam są bardzo częste.