  • 1. Data: 2011-04-29 13:57:03
    Temat: Odstąpienie od umowy kupna w ciągu 10 dni
    Od: "Wojtek" <a...@p...fm>

    Witam

    Mój wujek zakupił na "pokazie" komplet pościeli wełnianej za 5000 zł :-)
    Odstąpił od umowy w ciągu 10 dni. Jest pewien problem z towarem.
    Kiedy powinien nastąpić jego zwrot? W jaki sposób towar powinien zostać
    zwrócony? Firma ma siedzibę na drugim końcu Polski. Można oczywiście odesłać
    towar ale kto mi zagwarantuje, że sprzedawca jest uczciwy i nie
    zakwestionuje zawratości.

    Dziękuję

  • 2. Data: 2011-04-29 14:59:39
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy kupna w ciągu 10 dni
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Wojtek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mój wujek zakupił na "pokazie" komplet pościeli wełnianej za 5000 zł :-)
    > Odstąpił od umowy w ciągu 10 dni. Jest pewien problem z towarem.
    > Kiedy powinien nastąpić jego zwrot?

    Te dziesięć dni to chyba jedynie w wypadku zakupu internetowego z przesyłka,
    a prościej gdy nie masz szansy dotknąć przedmiotu przed zakupem.Ta odmiana
    z rak do rak to chyba tylko dobra wola sprzedającego...czyli widziały gały
    co brały

  • 3. Data: 2011-04-29 15:21:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 16:59, jerzy.n pisze:

> [...]
    > zakupem.Ta odmiana z rak do rak to chyba tylko dobra wola
    > sprzedającego...czyli widziały gały co brały

    "Poza lokalem przedsiębiorstwa" - też można zrezygnować.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-04-29 15:41:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > "Poza lokalem przedsiębiorstwa" - też można zrezygnować.

    A firma nie moze wynajac sali pokazowej i twierdzic, ze w dniu tym i tym w
    godzinach od do to byl *jej* lokal?
    Zdaje sie ze na tym wlasnie biznes ten polega.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-04-29 15:49:08
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    >W dniu 2011-04-29 16:59, jerzy.n pisze:
    >
    > "Poza lokalem przedsiębiorstwa" - też można zrezygnować.

    No właśnie, przy zakupie poza lokalem przedsiębiorstwa masz 10 dni na zwrot
    ....Zakup został dokonany w wynajętej sali i spełnia warunki sprzedaży w
    lokalu przedsiębiorstwa.

  • 6. Data: 2011-04-29 15:58:40
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-04-29 17:49, jerzy.n pisze:

    > wiadomości news:ipel26$hpl$1@news.onet.pl...

    > No właśnie, przy zakupie poza lokalem przedsiębiorstwa masz 10 dni na
    > zwrot ....Zakup został dokonany w wynajętej sali i spełnia warunki
    > sprzedaży w lokalu przedsiębiorstwa.

    Nie wierzą, żeby jakiś sąd to kupił. Musieliby ten lokal wpisać do edg,
    czy krs i jeszcze odpowiednio oznaczyć.

  • 7. Data: 2011-04-29 17:50:26
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-04-29 17:49, jerzy.n pisze:
    >
    > Nie wierzą, żeby jakiś sąd to kupił. Musieliby ten lokal wpisać do edg,
    > czy krs i jeszcze odpowiednio oznaczyć.

    dlaczego? czy ustawa to określa?

  • 8. Data: 2011-04-29 17:52:26
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Kubba Bubba" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    ewentualnie inna sytuacja - wynajmuję stoisko na jednodniowych targach które
    organizowane są co chwila w różnych miastach przy różnych okazjach - czy to
    też sprzedaż poza lokalem?

  • 9. Data: 2011-04-29 18:41:53
    Temat: Re: Odst?pienie od umowy kupna w ci?gu 10 dni
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-04-29 19:50, Kubba Bubba pisze:
    > U?ytkownik "Roman Rumpel"<r...@s...gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > dlaczego? czy ustawa to okre?la?

    Dlatego bo inne ustawy określają co jest siedzibą przedsiębiorstwa.
    Widziałeś kiedyś wpis do edg?

    Po drugie dlatego, że taka interpretacja lokalu byłaby do ruszenia z art
    58 kc.

  • 10. Data: 2011-04-29 19:00:56
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2011 19:50:26 +0200, Kubba Bubba napisał(a):

    > dlaczego? czy ustawa to określa?

    "Za siedzibę przedsiębiorstwa uważa się miejsce położenia przedsiębiorstwa
    wskazane w koncesji, zezwoleniu lub zaświadczeniu o wpisie do ewidencji
    działalności gospodarczej albo w rejestrze przedsiębiorców - zgodnie z
    definicją zawartą w § 3 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)