  • 11. Data: 2011-04-29 20:12:02
    Temat: Re: Odst?pienie od umowy kupna w ci?gu 10 dni
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 20:41, Roman Rumpel pisze:

    > Dlatego bo inne ustawy określają co jest siedzibą przedsiębiorstwa.
    > Widziałeś kiedyś wpis do edg?
    >
    > Po drugie dlatego, że taka interpretacja lokalu byłaby do ruszenia z art
    > 58 kc.

    Parę lat temu czytałem w gazecie o takiej firmie, co się właśnie tak
    wycwaniła, iż na czas organizowania tychże pokazów, miejsce pokazów
    stawało się jednym z oficjalnych lokalów przedsiębiorstwa.

    To już nawet nie chodzi o KRS, przecież zakup w sieci sklepów nadal jest
    zakupem w lokalu przedsiębiorstwa, choćby sprzedaż była w Warszawie, a
    KRS firmy w Krakowie.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-04-29 20:13:17
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy kupna w ciągu 10 dni
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 17:58, Roman Rumpel pisze:

    > Nie wierzą, żeby jakiś sąd to kupił. Musieliby ten lokal wpisać do edg,
    > czy krs i jeszcze odpowiednio oznaczyć.

    Jak to cwaniacy kuci na 4 nogi, to zrobili wszystko tak, aby było cycuś
    glancuś.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-04-29 20:17:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 21:00, KRZYZAK pisze:

    > "Za siedzibę przedsiębiorstwa uważa się miejsce położenia przedsiębiorstwa
    > wskazane w koncesji, zezwoleniu lub zaświadczeniu o wpisie do ewidencji
    > działalności gospodarczej albo w rejestrze przedsiębiorców - zgodnie z
    > definicją zawartą w § 3 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie
    > prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    Tylko zwrot nie dotyczy sprzedaży "poza siedzibą", tylko "poza lokalem"
    przedsiębiorstwa.

    Carrefour Polska z siedzibą w Warszawie na Targowej sprzedaje wszystko w
    swoich lokalach, choćby od Targowej były bardzo daleko.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-04-29 20:18:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wierzą, żeby jakiś sąd to kupił. Musieliby ten lokal wpisać do edg,
    > czy krs i jeszcze odpowiednio oznaczyć.

    Czy *lokal* a *siedziba* to to samo?
    Gotfrydzie, co Ty na to?

    Jak kupuje "motyla drewnianego" na odpuscie, to tez moge zwrocic w ciagu 10
    dni?
    Bo przeciez nei sadze, zeby budka pod kosciolem byla wpisan w KRS czy
    chociaz w EDG wlasciwej gminy....

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2011-04-29 20:22:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    >
    > Carrefour Polska z siedzibą w Warszawie na Targowej sprzedaje wszystko w
    > swoich lokalach, choćby od Targowej były bardzo daleko.

    Dokladnie.
    Teraz by trzeba bylo przeanalizowac, co to znaczy *lokal*.

    Jesli "lokale" to tylko to co zgloszone jako stale meijsce prowadzenia
    dzialalnosci to lipa.
    Znaczy, ze jak kupuje "motyla drewnianego" na odpustowym straganie to tez
    moge zwrocic w ciagu 10 dni?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2011-04-29 20:33:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wierzą, żeby jakiś sąd to kupił. Musieliby ten lokal wpisać do edg,
    > czy krs i jeszcze odpowiednio oznaczyć.

    Przegladalem troche w necie i faktycznie - pismiennictwo jest takie, ze masz
    racje.
    Nie wystarczy wynajac knajpy, zeby sie stala lokalem....
    A w sumie szkoda

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2011-04-29 20:42:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 22:33, SDD pisze:
> [...]
    > racje.
    > Nie wystarczy wynajac knajpy, zeby sie stala lokalem....

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=75

    "Przez lokal przedsiębiorstwa rozumie się miejsce przeznaczone do
    obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie z przepisami o
    działalności gospodarczej (art. 1 ust. 2). Lokalem przedsiębiorstwa jest
    miejsce (niekoniecznie zadaszony budynek), zatem jeżeli sprzedaż odbywa
    się na targach, jarmarku, kiermaszu, na oznakowanym bazarze - to mamy do
    czynienia ze sprzedażą w typowym miejscu prowadzenia handlu i przepisy o
    umowach poza lokalem przedsiębiorstwa nie znajdują zastosowania.

    Ustawę stosuje się również do zbierania ofert konsumentów w czasie
    odwiedzin przedsiębiorcy lub osoby działającej w jego imieniu w miejscu
    pracy konsumenta, w jego mieszkaniu albo w innym miejscu jego prywatnego
    pobytu (art. 1 ust. 3)."

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-04-29 22:17:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011, Roman Rumpel wrote:

    > Dlatego bo inne ustawy określają co jest siedzibą przedsiębiorstwa.

    Ale odróżniasz "lokal przedsiębiorstwa" od "siedziby przedsiębiorstwa"?
    Weź np. na tapetę art.97 KC.

    > Po drugie dlatego, że taka interpretacja lokalu byłaby do ruszenia z art 58
    > kc.

    Druga strona pewnie by argumentowała tak samo: przecież inne traktowanie
    kogoś kto wynajmuje lokal przez 6 miesięcy albo 5 lat od kogoś kto
    wynajmuje dwa dni nie znajduje oparcia w przepisach.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-04-29 22:21:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011, KRZYZAK wrote:

    > "Za siedzibę przedsiębiorstwa

    Ale przecież działalność można prowadzić poza siedzibą, ba, jest to
    norma.
    Sądzisz, że np. władze spółek będących właścicielami Reala, Biedronki
    czy Lidla prowadzą sprzedaż *w swoich siedzibach*?
    (i żeby nie było, sklepy bywają w wynajętych lokalach, jak najbardziej).
    Jest lokal do którego przedsiębiorca ma ów magiczny "tytuł prawny",
    jest "osoba czynna w lokalu" ze strony przedsiębiorcy... nie bardzo
    widać jak ugryźć :(

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2011-04-30 01:00:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jak to cwaniacy kuci na 4 nogi, to zrobili wszystko tak, aby było cycuś
    > glancuś.

    Tak czy inaczej - o ile jeszcze rozmiem ze sprzedaza na odleglosc -
    ochrona ma tu jakis sens, o tyle szopka ze "sprzedaza poza lokalem" to nic
    innego jak neokomunistyczne wpieprzanie sie panstwa, lamiace stara handlowa
    zasade: "widzialy galy co braly".

    Kasyna i jednorecy bandyci jeszcze wiekszy drenaz portfela robia niz
    posciele czy garnki za 5 tysiecy, a po splukaniu sie w kasynie delikwent nie
    moze odstapic od umowy.

    Pozdrawiam
    SDD