  • 1. Data: 2004-02-23 09:15:23
    Temat: Prawo autorskie a tworzenie okładek DVD
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Witam!
    Mam pytanie - interesuje mnie czy łamię prawo jeśli sam tworzę okładki DVD
    na bazie kadrów z filmu, ogólnodostępnych informacji o filmie... Okładki są
    inne niż te oferowane w sklepach choć zawierają (trudno, żeby nie) kadry z
    filmu.

    Pozdrowienia
    P.

  • 2. Data: 2004-02-23 16:36:49
    Temat: Re: Prawo autorskie a tworzenie okładek DVD
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Elvgreen" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    A co później robisz z tymi okładkami? jeśli dla siebie to robisz, to moim
    zdaniem nie łamiesz żadnego prawa. jeśli nawet znajdzie się jakaś istota,
    która łamanie prawa wykaże, to prawdopodobieństwo, że ktokolwiek normalny
    złoży wniosek o ściganie w takiej sprawie jest tak znikome, że w praktyce
    pomijalne. Jeśli to okładki w wypożyczalni, to moim zdaniem zmieści się to
    w licencji na rozpowszechnianie.

    Jeśli zaś chcesz to na przykład sprzedać wytwórni, to musisz do tego
    podejść, tak jak do zdjęcia. Czyli w tym wypadku na użycie kadru musisz
    mieć zezwolenie właściciela praw autorskich do niego.