  • Data: 2003-01-23 22:25:42
    Temat: Odroczenie służby wojskowej a studia podyplomowe
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przejrzałem dość dokładnie Ustawę o powszechnym obowiązku obrony RP i sam,
    jako laik, wywnioskowałem m.in. na podstawie poniżej cytowanych art., że
    studia podyplomowe odraczają służbę wojskową. Chciałem jednak zapytać o to
    fachowców - czy tak rzeczywiście jest? Czy może są jakieś szczegółowe
    przepisy, które stanowią inaczej?

    Oto fragment Ustawy:

    Art. 39. (49) 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się
    poborowemu na jego wniosek ze względu na:
    (...)
    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym
    roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia

    Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    rozumie się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki
    przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów
    wyższych zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich - także
    poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany programem tych
    studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były prowadzone w systemie
    dziennym, wieczorowym lub zaocznym.