  • 1. Data: 2009-10-15 12:37:22
    Temat: naruszenie, zniszczenie mienia
    Od: stack <m...@g...com>

    'naruszenie, zniszczenie mienia etc' Pod jaki to paragraf podpada, jestem
    laikiem ale to chyba kodeks karny ?

  • 2. Data: 2009-10-15 14:07:05
    Temat: Re: naruszenie, zniszczenie mienia
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 15 Paź, 14:37, stack <m...@g...com> wrote:
    > 'naruszenie, zniszczenie mienia etc' Pod jaki to paragraf podpada, jestem
    > laikiem ale to chyba kodeks karny ?

    Art. 124. § 1. Kto cudzą rzecz umyślnie niszczy, uszkadza lub czyni
    niezdatną do użytku, jeżeli szkoda nie przekracza 250 złotych, podlega
    karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. Usiłowanie, podżeganie i pomocnictwo są karalne.
    § 3. Ściganie następuje na żądanie pokrzywdzonego.
    § 4. W razie popełnienia wykroczenia można orzec obowiązek zapłaty
    równowartości wyrządzonej szkody lub obowiązek przywrócenia do stanu
    poprzedniego.

    Powyżej 250 zł to jest to przestępstwo:

    Zniszczenie lub uszkodzenie cudzej rzeczy (art. 288)

    Art. 288.

    § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku,

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    § 3. Karze określonej w § 1 podlega także ten, kto przerywa lub
    uszkadza kabel podmorski albo narusza przepisy obowiązujące przy
    zakładaniu lub naprawie takiego kabla.

    § 4. ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na
    wniosek pokrzywdzonego.