  • 41. Data: 2022-11-22 12:44:27
    Temat: Re: Odpowiedzialność zbiorowa kusonów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 21:36:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ma, albo nie ma. Kiedyś policjant w pionie roboczym z innej miejscowości
    > był rzadkością. Teraz zaczyna to być normą. Nie każdy dojeżdża
    > samochodem. Czasem dojeżdżają po kilku jednym samochodem. Ktoś może mieć
    > dziecko w przedszkolu, albo wizytę u specjalisty którą umówił pół roku
    > wcześniej.
    >
    > To oczywiście w najmniejszym stopniu nie uzasadnia wywiezienia kogoś "do
    > lasu".

    No wlasnie. Wiec po co o tym pisac?

    > Sposobów lepszego rozwiązania tego jest wiele. Inny patrol, który
    > przejmie zatrzymanego. Przekazanie zatrzymanego komuś.

    Inny patrol pewnie jeszcze nie dojechal, albo tez konczy prace,
    poza tym - czy zatrzymujący nie musi wypełnic papierów?

    > Najgorsze, co mogłoby się, okazać, to wejście takiej praktyki za
    > przyzwoleniem przełożonych w nawyk. Raz się udało. Drugi raz się udało.
    > To za trzecim razem nie podeślą podmiany, bo po co - przecież tamte dwa
    > razy koledzy załatwili to inaczej.
    >
    > Lata temu uczestniczyłem w takiej akcji, gdzie zatrzymywano celników za
    > łapówki. Była ukryta kamera. Wpadł taki celnik, co miał chyba tydzień
    > służby po szkoleniu wstępnym. Pytam go zdziwiony, ze już? A on na to:
    > "Co miałem robić, jak wszyscy brali?".

    A z policjantami nie jest podobnie? :-P

    Moze nie lapowki, ale chocby takie wywiezienie do lasu, czy noszenie
    imiennika :-)

    J.

  • 42. Data: 2022-11-22 13:08:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 19:42:16 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    en-we-wroclawiu-9-zatrzymanych-osob-uslyszalo-zarzut
    y-min-znecania-sie-i-pobicia-ze-skutkiem-smiertelnym
    /ar/c1-15840683

    zie-pod-izba-wytrzezwien-to-kolejny-zgon-w-ciagu-kil
    ku-dni/ar/c1-15993179
    zie-pod-izba-wytrzezwien-to-kolejny-zgon-w-ciagu-kil
    ku-dni/ar/c1-15993179

    ezwien-czeka-kontrola-NIK,113968,2.html

    > Jeszcze jakąś oleśnicę kojarzę i pamiętam że kilka pomnijeszych spraw w
    > okolicach wrocka.

    Olesnica nie Wroclaw :-)
    Podobnie Legnica, Lubin, Walbrzych itp.

    > Ostatnio dyskutowany co to niby umarł w szpitalu a
    > okazało się że chyba jednak wcześniej w czasie interwencji to nie u was?
    > Tak czy inaczej jakoś ten wrocław się w oczy rzuca a przemyśl, lublin
    > czy szczecin nie...

    Przemysl ma 60 tys mieszkancow, Lublin 340 tys, Szczecin 400tys,
    a Wroclaw 600. Z przyleglosciami troche wiecej.

    340 czy 400 to nie taka wielka roznica

    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,266601
    17,to-kamery-w-komisariacie-ujawnily-pobicie-obywate
    la-ukrainy.html

    https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/pobicie-w-kom
    isariacie-w-lublinie-policjant-uniewinniony,n,100024
    1068.html
    https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,28098985,d
    ziewieciu-policjantow-rzucilo-sie-na-pana-wojciecha-
    w-telefonie.html

    Duzo, mało, mniej, wiecej - trudno mi powiedziec.

    -sekcji-zwlok-dwoch-mezczyzn-zmarlych-w-izbie-wytrze
    zwien

    > Jak pisia to kłamie z założenia:P

    Niby tak, ale przeciez powtarza za rzecznikiem prokuratury :-)

    Ale chyba zaplacili ?

    J.

  • 43. Data: 2022-11-22 17:03:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 12:44, J.F pisze:

    > No wlasnie. Wiec po co o tym pisac?

    Celem wyznaczenia kontekstu. Że takie sytuacje nie wynikają często z
    fanaberii.

    > Inny patrol pewnie jeszcze nie dojechal, albo tez konczy prace,
    > poza tym - czy zatrzymujący nie musi wypełnic papierów?

    Równie dobrze może to ten drugi patrol wypełnić, byle prawdę wpisał,
    czyli przykładowo prawidłowe dane zatrzymujące - bo co do zasady nie
    musi być on osoba sporządzająca protokół, a wystarczy to omówić w
    protokole. Rzadki przypadek, ale zdarza się.

    > A z policjantami nie jest podobnie? :-P
    > Moze nie lapowki, ale chocby takie wywiezienie do lasu, czy noszenie
    > imiennika :-)

    Właśnie o tym pisałem, że tak bywa. Brakuje doświadczonych policjantów
    pracujących na roboczych stanowiskach. Przełożony wszystkiego nie
    ogarnie. Jakby w patrolu był jeden "stary" i jeden "młody", toi stary by
    go nauczył. Bo stary, skoro nie przymoczył, to wie, gdzie i jak można
    czasem naciągnąć, a czego raczej nie. Pomysł z wywiezieniem do lasu jest
    wyjątkowo głupim pomysłem w mojej ocenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2022-11-22 17:09:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Celem wyznaczenia kontekstu. Że takie sytuacje nie wynikają często z
    > fanaberii.

    Już pomijając kretyńskość argumentcji o tym że im "godziny wyszły", to
    oni go wywieźli z miasta do lasu. Posterunek na który zapewnie mieli
    zdać radiowóz nie znajduje się zapewne w lesie, więc cały twój wywód nie
    dość że bez związku to jeszcze bez sensu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2022-11-22 17:15:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 13:08, J.F pisze:

    > Olesnica nie Wroclaw :-)

    E tam. Jak posłuchasz kto się tytułuje "z warszawy" to ona się dość
    daleko rozciąga. Ba, będzie port lotniczy warszawa-radom i wiele
    wskazuje na to, że będą z niego latać głównie do warszawy-warszawy
    (przynajmniej dopóki pis nie zamknie warszawy-warszawy:))

> [...]
    zwien

    > Niby tak, ale przeciez powtarza za rzecznikiem prokuratury :-)

    Znaczy się, że tak jak dwa minusy dają plus, to dwóch zawodowych kłamców
    prawdę?;)

    > Ale chyba zaplacili ?

    No zapłacili... W sumie łagodnie się obeszli - mogli pobić, do lasu
    wywieźć, zarzuty z dupy postawić... a tylko młodemu wszystkie parówki w
    żabce wyżarli;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2022-11-22 17:17:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 12:21, J.F pisze:

    > Jakos tak niespecjanie slysze, ale fakt - coraz mniej mediow
    > czytam/oglądam. Jak czegos RMF nie powie, to mogę nie wiedziec.
    >
    > Mowicie, ze w Warszawie, Łodzi, czy np Poznaniu policja lepsza?

    W warszawie to czasu nie mają na pierdoły. Trzeba dziada i schodów
    pilnować. Mają się gdzie kulsony wyhasać i wyżyć na julkach to mniej
    wyrywne do lokalnej patologii;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2022-11-22 17:18:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 12:39, J.F pisze:

    > We Wroclawiu do izby blizej niz niz do lasu, ale na prowincji moze byc
    > inaczej.
    >
    > Tylko plotki chodzą, ze SB protestującą mlodziez wywozila za miasto,
    > przespacerowali sie 20km, to tez "wytrzezwieli".

    Teraz demonstrantów wywożą do kulsonariatów za miasto...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2022-11-22 17:40:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 17:15:18 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > wskazuje na to, że będą z niego latać głównie do warszawy-warszawy
    > (przynajmniej dopóki pis nie zamknie warszawy-warszawy:))

    W Warszawie moze tak, ale Olesnica nie podlega pod komendanta
    miejskiego we Wroclawiu.

    Swoja droga KMP jest na ulicy Soltysowickiej ... to takie
    peryferia/zadupie miasta.

    -sekcji-zwlok-dwoch-mezczyzn-zmarlych-w-izbie-wytrze
    zwien

    > Znaczy się, że tak jak dwa minusy dają plus, to dwóch zawodowych kłamców
    > prawdę?;)

    No, tak by wyszlo ... chyba, ze chciales powiedziedz, ze jak TVPiS
    doklanie powtorzy za prokuraturą/policją, to nic sie nie zmienia -
    nadal klamie :-)

    Jak zaplacili, to sie pewnie cieszy.

    J.

  • 49. Data: 2022-11-22 17:51:19
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Shrek napisał(a):
    > A jednak się da.
    > https://leczyca.naszemiasto.pl/bylemu-policjantowi-z
    -piatku-grozi-dozywocie-przed-sadem/ar/c1-8879145

    > Cały kulsonariat z zarzutami.

    Dobrze czy źle?

    Co chcesz nam przekazać?

    Za pisu dzieje się źle, same katastrofy. Za Donka to byli spokojne czasy.

    czy

    Nareszcie takie przypadki wychodzą na jaw i winni ponoszą
    odpowiedzialność.

  • 50. Data: 2022-11-22 19:43:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 17:40, J.F pisze:

    > W Warszawie moze tak, ale Olesnica nie podlega pod komendanta
    > miejskiego we Wroclawiu.

    Ale podlega temu samoemu wojewódzkiemu.

    > No, tak by wyszlo ... chyba, ze chciales powiedziedz, ze jak TVPiS
    > doklanie powtorzy za prokuraturą/policją, to nic sie nie zmienia -
    > nadal klamie :-)

    I jedni i drudzy kłamią:P Aż dziwne że tusk się nigdzie nie nagrał.

    > Jak zaplacili, to sie pewnie cieszy.

    Młody? A niby czemu - chciał hotdoga a kulsony wszystkie wyżarły i
    wyszedł głodny i zawiedziony.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!