  • 11. Data: 2008-09-16 07:44:00
    Temat: Re: Odpowiedzialność z tyt. kodeksu drogowego na własnej drodze
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > Można i tak. Najlepiej wybudować większy parking i wszyscy tam parkują.
    > Rozumiem, że chodzi o pojedyńcze miejsca blisko każdej posesji. Bo
    > postawienie znaków tak jak proponuje wątkotwórca, to co to będzie
    > pokazywało, strefę parkingową na której dowolnie mieszkańcy danej ulicy
    > parkują. Strefę np. płatnego parkowania inaczej się oznacza. W strefie
    > należy parkować na wyznaczonych do tego celu miejscach, czyli trzeba
    > najpierw wyznaczyć te miejsca i później na nich parkować, a nie dowolnie.

    Nie chodzi mi o strefę parkowania (to jest inna bajka) a o strefę
    zamieszkałą - o tym jest wątek. Chodzi o to, że nawet pojedyncze miejsca nie
    muszą być kopertowane. Nie wiem jak jest u pytającego, ale mozna miejsca do
    parkowania np ograniczyć odpowiednio krawęznikiem, a mozna zrobić takie niby
    pasy z kostki brukowej, można w koncu wbić tabliczki z numerami
    rejstracyjnymi pojazdów które w danym miejscu mogą, alno nazwami firm którym
    przynależą. To wszystko zalezy od topografi terenu.

    A.

  • 12. Data: 2008-09-16 11:30:42
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gano46$239$1@news.onet.pl...

> [...]
    > numerami rejstracyjnymi pojazdów które w danym miejscu mogą, alno nazwami
    > firm którym przynależą. To wszystko zalezy od topografi terenu.

    Można też postawić zaraz za znakiem strefy znak Parking z tabliczką np.
    równolegle do chodnika i nic nie trzeba malować ani brukować, a na końcu
    znak biały z napisem KONIEC. Na znaku z literą "P" można namalować, że tylko
    dla mieszkańców ul. X. Wszystko zależy jak się dogadają z sąsiadami. Bo
    jeden mieszka po prawej a drugi po lewej stronie drogi. Teoretycznie jakby
    jezdnia była szeroka, to taki manewr można zrobić po drugiej stronie tylko w
    odwrotnej kolejności. Wówczas każdy parkowałby przy swojej bramie. Jeżeli
    jast szeroki chodnik z niskim krawężnikiem, to można użyć innej tabliczki
    pokazującej sposób parkowania. No, bo stawiać znaki przy każdej posesji "P"
    z tabliczką np. równolegle i KONIEC, to też nie robota. Trudno jest coś
    mówić konkretnie jak nie widzi się jak ta droga wygląda. Jedno jest pewne,
    wewnątrz strefy muszą być wyznaczone miejsca do parkowania o czym mówi
    załącznik do rozp. o znakach, który nakazuje parkowanie tylko w miejscach do
    tego wyznaczonych.
    --
    Maluch