  • 1. Data: 2005-11-11 14:13:09
    Temat: Odpowiedzialność kierownika budowy
    Od: "Jola & Jacek" <j...@w...pl>

    Witam,
    Mam akurat taką sytuację. Obok działki budowlanej mam sąsiada, który zgodził
    się zostać kier. bud. (ma uprawnienia), ale bez umowy. Został wpisany do
    dziennika
    i zgłoszony wszędzie tam gdzie to było wymagane, aby otrzymać pozwolenie na
    bud.
    W związku z trudnościami przy wyborze wykonawcy zwróciłem się do niego z
    prośbą,
    aby mi kogoś polecił. Polecił siebie i też bez podpisywania umowy.
    Dodam, że wydaje się człowiekiem zaufanym.
    Moje obawy kwitował, że to on za wszystko odpowiada.
    Jestem świadom ryzyka opóźnień w terminach, nienależytego wykonania prac
    itd.
    Ryzyko które mogę zaakceptować.
    Ale pojawia się wątpliwość, kiedy doszłoby na budowie do wypadku
    śmiertelnego, lub zakończony
    trwałym kalectwem.
    Kto odpowiada wówczas?
    Jeśli poszkodowany wystąpiłby, lub jego rodzina o odszkodowanie lub rentę,
    to kogo on/oni pozwą do sądu mnie, czy kierownika budowy?
    Proszę o kometarz.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-11-11 19:09:08
    Temat: Re: Odpowiedzialność kierownika budowy
    Od: "Macko" <p...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > Mam akurat taką sytuację. Obok działki budowlanej mam sąsiada, który
    > zgodził
    > się zostać kier. bud. (ma uprawnienia), ale bez umowy.

    Umowa jest, tyle że ustna - potwierdzeniem jest przejęcie obowiązków
    kierownika budowy.
    Co do odpowiedzialności to odpowiada kierownik budowy.

    Pozdrawiam

    Maciej