  • 1. Data: 2004-03-24 10:07:50
    Temat: zwolnienie pracownika
    Od: "ja5452" <j...@p...onet.pl>

    witam

    czy moze ktos sie orientuje, kiedy moga mnie zwolnic? otoz: ppracuje w
    firmie od prawie 4 lat (od poczataku firmy). teraz wiem ze chca mnie
    zwolnic. nie maja powodow:(. z tego co wiem moga powiedziec ze ktos
    przejmie moje obowiazki. prosze o porade, bo nie wiem co mi sie nalezy:
    czy odprawa 3 miesieczna+3 miesiace wypowiedzenia, czy jakos inaczej?
    czy mam podpisac za porozumieniem stron? w jakim przypadku mozna
    zwolnic pracownika?

    dziekuje za wszelkkie odpowiedzi

    pozdr

    ja5452

  • 2. Data: 2004-03-24 10:32:17
    Temat: Odp: zwolnienie pracownika
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    otoz: pracuje w firmie od prawie 4 lat

    jeśli to umowa na czas nieograniczony, to za 3 miesięcznym wypowiedzeniem.

    nie maja powodow

    jak to nie mają, są chorzy psychicznie i zwalniają przypadkowe osoby? Jakiś
    powód na pewno jest, i powód ten powinien znaleźć sięw uzasadnieniu
    wypowiedzenia

    > czy odprawa 3 miesieczna+3 miesiace wypowiedzenia,

    nie ma odprawy, po prostu przepracujesz jeszcze z 3 miesiące i do widzenia

    czy mam podpisac za porozumieniem stron?

    jak chcesz,

    w jakim przypadku mozna zwolnic pracownika?

    w każdym uzasadnionym

    brett

  • 3. Data: 2004-03-24 11:12:22
    Temat: Re: zwolnienie pracownika
    Od: "ja5452" <j...@p...onet.pl>

    > nie maja powodow

    chodzi o redukcje stanowiska, amoje obowiazki przejmie kolega jako
    dodatkowe;)

    ja5452

  • 4. Data: 2004-03-24 11:58:49
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > chodzi o redukcje stanowiska, amoje obowiazki przejmie kolega jako
    > dodatkowe;)

    To wystarczający powód do zwolnienia. Pomyśl co zrobić z 3 mies. okresem
    wypowiedzenia ( może urlop, albo załatw sobie zwolnienie lekarskie, bo w
    sumie nic już Cię w firmie nie trzyma i po co się starać ;)

    brett

  • 5. Data: 2004-03-25 13:36:29
    Od: MEva <x...@x...pl>

    24 Mar 2004 12:12:22 +0100, na pl.soc.prawo, ja5452 napisał(a):

    > chodzi o redukcje stanowiska, amoje obowiazki przejmie kolega jako
    > dodatkowe;)
    >

    > ja5452

    Mysle , ze juz znasz odpowiedzi z grupy "praca"
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 6. Data: 2004-03-25 13:44:32
    Temat: Re: Odp: zwolnienie pracownika
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Wed, 24 Mar 2004 11:32:17 +0100, na pl.soc.prawo, brett napisał(a):

> [...]
    >
    > czy mam podpisac za porozumieniem stron?
    >
    > jak chcesz,
    >
    > w jakim przypadku mozna zwolnic pracownika?

    moze wiesz wiecej niz reszta ale obawiam sie , ze twoja odpowiedz jest
    mocno niekompetentna .Chcesz znac prawidlowe odpowiedzi wejdz na grupe
    "praca dyskusje"
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-03-26 10:02:47
    Temat: Odp: Odp: zwolnienie pracownika
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Sz. P. Meva !

    Napisał/a Pan/i
    "moze wiesz wiecej niz reszta ale obawiam sie , ze twoja odpowiedz jest
    mocno niekompetentna.Chcesz znac prawidlowe odpowiedzi wejdz na grupe"praca
    dyskusje" "

    Nie wiem o co w powyższej wypowiedzi chodzi, poza tym, że jestem poddany
    krytyce.

    Przypuszczam, że pewne rzeczy znam lepiej niż reszta, inne mniej, a jeszcze
    inne na takim samym poziomie. Jak każdy człowiek. ( swoją drogąco to za
    reszta, o której Pan/i pisze ? )

    Co do niekompetencji wypowiedzi, to staram się krótko doradzać, językiem
    zbliżonym do potocznego. Rady te odbiegają od standardów profesjonalnych
    opinii prawnych, ale dlatego, że opiniami takimi nie są.
    Są tylko częścią dyskusji nad danym problemem, i zawierają moje osobiste
    poglądy i oceny danego problemu, nie są zaś prawdami objawionymi.

    Taka jest specyfika grup dyskusyjnych - ich uczestnicy wypowiadają własne
    zdanie na dany temat, i jeśli robią to zgodnie z netykietą, niewłściwe jest
    zarzucać im niekompetencje.

    Podsumowując powyższe pragnę zauważyć, że grupa praca dyskusje także nie
    posiada patentu na prawdy objawione. To, co tam piszą, jest także prywatnymi
    opiniami różnych ludzi.
    Zauważy więc Pan/i śmieszność stwierdzenia " jeśli chcesz poznać prawdę
    wejdź na grupę"
    Równie dobrze można napisać " chcesz poznać prawdę, zapisz się do sekty
    Zielonoświątkowców"

    Na niniejszej grupie nie dyskutujemy o prawdzie, tylko o prawie. Prawo nie
    jest bytem obiektywnym, tylko abstraktem, używanym przez ludzi raz tak raz
    tak. Jeden sąd wyda taki wyrok, drugi wyda inny itp. Który jest prawdziwy?
    Rozumie już Pan/i chyba, że myślenie tego typu nie ma sensu.

    Odpowiadając na tej grupie na pytanie uważam, że moje zdanie jest słuszne.
    Jeśli Pan/Pani się z nim nie zgadza, proszę wypowiedzieć swoje zdanie, a nie
    wskazywać mi źródło prawdy objawionej. Pytający, mając wiele różnych ocen
    tej samej sytuacji zadziała tak, jak mu rozsądek nakazuje.

    brett

  • 8. Data: 2004-03-26 13:05:31
    Temat: Re: Odp: Odp: zwolnienie pracownika
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 26 Mar 2004 11:02:47 +0100, na pl.soc.prawo, brett napisał(a):

> [...]
    > wskazywać mi źródło prawdy objawionej. Pytający, mając wiele różnych ocen
    > tej samej sytuacji zadziała tak, jak mu rozsądek nakazuje.

    Ze tez chcialo Ci sie tyle pisac! Nie chciałam Cie urazić,ale swoja krytykę
    podtrzymuje i zgadzam się z Tobą, że prawo i sądy w Polsce są
    nieodpowiedzialne, delikatnie mówiąc i ich wyroki często też nie mają nic
    wspólnego z prawdą.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)