    From: "brett" <b...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Odp: zwolnienie pracownika
    Date: Fri, 26 Mar 2004 11:02:47 +0100

    Sz. P. Meva !

    Napisał/a Pan/i
    "moze wiesz wiecej niz reszta ale obawiam sie , ze twoja odpowiedz jest
    mocno niekompetentna.Chcesz znac prawidlowe odpowiedzi wejdz na grupe"praca
    dyskusje" "

    Nie wiem o co w powyższej wypowiedzi chodzi, poza tym, że jestem poddany
    krytyce.

    Przypuszczam, że pewne rzeczy znam lepiej niż reszta, inne mniej, a jeszcze
    inne na takim samym poziomie. Jak każdy człowiek. ( swoją drogąco to za
    reszta, o której Pan/i pisze ? )

    Co do niekompetencji wypowiedzi, to staram się krótko doradzać, językiem
    zbliżonym do potocznego. Rady te odbiegają od standardów profesjonalnych
    opinii prawnych, ale dlatego, że opiniami takimi nie są.
    Są tylko częścią dyskusji nad danym problemem, i zawierają moje osobiste
    poglądy i oceny danego problemu, nie są zaś prawdami objawionymi.

    Taka jest specyfika grup dyskusyjnych - ich uczestnicy wypowiadają własne
    zdanie na dany temat, i jeśli robią to zgodnie z netykietą, niewłściwe jest
    zarzucać im niekompetencje.

    Podsumowując powyższe pragnę zauważyć, że grupa praca dyskusje także nie
    posiada patentu na prawdy objawione. To, co tam piszą, jest także prywatnymi
    opiniami różnych ludzi.
    Zauważy więc Pan/i śmieszność stwierdzenia " jeśli chcesz poznać prawdę
    wejdź na grupę"
    Równie dobrze można napisać " chcesz poznać prawdę, zapisz się do sekty
    Zielonoświątkowców"

    Na niniejszej grupie nie dyskutujemy o prawdzie, tylko o prawie. Prawo nie
    jest bytem obiektywnym, tylko abstraktem, używanym przez ludzi raz tak raz
    tak. Jeden sąd wyda taki wyrok, drugi wyda inny itp. Który jest prawdziwy?
    Rozumie już Pan/i chyba, że myślenie tego typu nie ma sensu.

    Odpowiadając na tej grupie na pytanie uważam, że moje zdanie jest słuszne.
    Jeśli Pan/Pani się z nim nie zgadza, proszę wypowiedzieć swoje zdanie, a nie
    wskazywać mi źródło prawdy objawionej. Pytający, mając wiele różnych ocen
    tej samej sytuacji zadziała tak, jak mu rozsądek nakazuje.

    brett