  • 11. Data: 2004-05-12 15:18:57
    Temat: Re: zagadka prawno-logiczna
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Zapewne takie, że naruszony został art. 22 kodeksu pracy. Wiele razy prosiłem
    > o umowę o pracę, ale dostawałem odpowiedź "na razie nie przewidyujemy takiej
    > możliwości". I co zrobić? Nie chcę za bardzo kablować do PIPu, bo jednak
    > warunki płacowe nie są najgorsze (co nie znaczy, że są dobre), tym bardziej, że
    > i tak rozglądam się za czymś nowym. Występowanie do sądu z wnioskiem o
    > stwierdzenie stosunku pracy byłoby "strzelaniem z armaty do wróbli". Chyba że
    > już po rozwiązaniu umowy - w celu odzyskania ekwiwalentu za urlop itp...

    Dokładnie.
    Jak już będziesz wiedział, że chcą cię zwolnić, albo sam się będziesz
    chciał zwolnić wystąp do sądu pracy o stwierdzenie stosunku pracy.
    Należy ci się urlop i odprawa na dowidzenia jak cię będą chcieli zwolnić.

  • 12. Data: 2004-05-12 18:39:00
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > nie jest "pracownikiem", tylko "zleceniobiorcą". Osoba ta zobowiązuje się
    > przestrzegać regulaminu, który składa się z dwóch części:
    >
    > 1. W punkcie pierwszym zapisane jest, że regulamin ten dotyczy
    pracowników,
    > 2. W dalszej części zapisane są warunki pracy, których ta osoba powinna
    > przestrzegać (godziny, czasy przerw itp.)
    >
    > Pytanie: Czy tę osobę obowiązuje ten regulamin?
    >
    > a) Tak, ponieważ zobowiązała się go przestrzegać i obowiązuje ją w
    całości,

    > b) Nie - zgodnie z punktem 1 regulamin ten nie obowiązuje zleceniobiorców,

    Prawnie: nie wiem, nie jestem prawnikiem
    Logicznie: zastanow sie z punktu widzenia Szefa - nie przestrzega Ci
    pracownik regulaminu, wiec konczymy wspolprace... Proste i logiczne (chyba,
    ze nie o taka logike chodzilo).

    Pozdrawiam
    Lukasz G.

  • 13. Data: 2004-05-13 12:46:17
    Temat: Odp: zagadka prawno-logiczna
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Prawnie:

    reguły wykładni postanowień umów, regulaminów itd. nakazują kierowanie się
    nie literalnym brzmieniem, a intencją stron.

    Jasne, że intencją twego szefa było, byś regulamin przestrzegał. Masz go
    więc przestrzegać.

    Ponadto z opisu sytuacji wnioskuję, iż pomimo nazwy umowy "zlecenia" jest to
    umowa o pracę. Złóż donos ( anonim ) w PIPie, że w twej firmie są
    zatrudniani na czarno.

    brett