  • 1. Data: 2003-04-03 08:52:42
    Temat: wypowiedzenie z art. 52 KP i niszczenie, fałszowanie akt osobowych
    Od: ender <b...@m...one.pl>

    Witam
    Może opisze w skrócie moją sytuację.

    Zacząłem niedawno pracować w nowej firmie jednak po pewnym czasie
    okazało się, że firma jest niewypłacalna. W zwiazku z tym postanowiłem
    rozwiązać umowę o pracę z art. 52 KP. Prezes zarządu starał się mnie
    przekonać abym tego nie robił i odmówił mi przyjęcia mojego rozwiązania
    i zaproponował mi tygodniowy urlop na przemyślenie mojej decyzji.
    Złożyłem odpowiedni wniosek prezes go zatwierdził i udałem się na urlop.
    W ostatnium dniu urlopu przesłałem do frimy rozwiązanie umowy z art. 52
    KP i zrzekłem się w nim odszkodowania w zamian za niezwłoczne wypłacenie
    zaległych pensji. Rozwiązanie wysłałem 31.03.2003 dotarło ono do firmy
    01.04.2003. Pracodawca odpowiedział również rozwiązaniem z art 52KP na
    moje rozwiązanie wysłał je 01.04.2003 ale rozwiązuje umowę ze mną z datą
    wsteczną tj 28.03.2003 i uzasadnił je w następujący sposób:
    - pisze że 24.03.2003 złożyłem wniosek o urlop i został on odrzucony,
    faktycznie złożyłem wniosek o urop 21.03.2003 i został on przyjęty przez
    prezesa, a 24.03.2003 nie było mnie nawet w firmie (co grozi pracodawcy
    za niszczenie dokumentów z akt osobowych i gdzie taki fakt zgłaszać poza
    PiP)
    - argumentuje iż nie przysługiwał mi urlop z powodu nie udokumentowania
    poprzednich okresów zatrudnienia - zniszczył moje świadectwa pracy
    - argumentuje iż samowolnie opuściłem 24.03.2003 stanowisko pracy - w
    tym dniu nie było mnie w pracy co można wykazać na podstawie listy obecności
    - uznał że porzuciłem pracę, a o porzuceniu można chyba mówić dopiero po
    miesiącu

    Co w takiej sytuacji zrobić?
    Jak dowodzić swoich racji przed Sądem Pracy?
    Co mi da poinformowanie PiP'u?

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___
    |__ |\ | | | |__ |__| ender (at) mch (dot) one (dot) pl

  • 2. Data: 2003-04-03 09:51:12
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik ender <b...@m...one.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:p...@p...ender...
> [...]
    >
    > Zacząłem niedawno pracować w nowej firmie jednak po pewnym czasie
    > okazało się, że firma jest niewypłacalna. W zwiazku z tym postanowiłem

    czegoś tu nie rozumiem hm jestes pracodawcą / wynika ,że pracownikiem
    dlaczego więc rozwiazujesz umowę z art.52 k.p??

    Sandra

  • 3. Data: 2003-04-03 10:20:58
    Od: ender <b...@m...one.pl>

    Użytkownik Sandra napisał:
> [...]
    >

    > czegoś tu nie rozumiem hm jestes pracodawcą / wynika ,że pracownikiem
    > dlaczego więc rozwiazujesz umowę z art.52 k.p??

    Jestem pracownikiem i rozwiązywałem umowę z art 55 przepraszam za
    pomyłkę i czekam na jakąś radę:-)

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___

  • 4. Data: 2003-04-03 10:24:51
    Od: ender <b...@m...one.pl>

    Użytkownik ender napisał:
    > [ciach] W zwiazku z tym postanowiłem
    > rozwiązać umowę o pracę z art. 52 KP.

    Przepraszm za pomyłkę chodzi oczywiście o art. 55KP

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___

  • 5. Data: 2003-04-03 11:43:28
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik ender <b...@m...one.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:p...@p...ender...
    > Złożyłem odpowiedni wniosek prezes go zatwierdził i udałem się na urlop.

    mam nadzieje ,że na podaniu o urlop jest data złożnia?

> [...]
    > wsteczną tj 28.03.2003 i uzasadnił je w następujący sposób:
    > - pisze że 24.03.2003 złożyłem wniosek o urlop i został on odrzucony,

    o czym powinien cię wcześniej poinformować a nie dopiero po wpłynięciu
    twojego wypowiedzenia...

> [...]
    > prezesa, a 24.03.2003 nie było mnie nawet w firmie (co grozi pracodawcy
    > za niszczenie dokumentów z akt osobowych i gdzie taki fakt zgłaszać poza

    prokurator

> [...]
    obecności
    > - uznał że porzuciłem pracę, a o porzuceniu można chyba mówić dopiero po

    sąd pracy dokładnie opisać oraż jesli są w kopie złożonych przez ciebie pism
    doł. jako dowód
    kwestionariusz osobowy wypełniałe przy przyjęciu ?

    > Jak dowodzić swoich racji przed Sądem Pracy?

    przedst. sytuacje i doł.dowody . Pracownikowi ,z którym rozwiazano umowę
    bez wypowiedzenia a czuje ,że jest to wypowiedzenie bezprawne przysługuje
    roszczenie o przywrócenie lub odszkodowanie i wydanie prawidłowego
    świadectwa pracy art.56§1 k.p

    sąd pracy zbada zasadność wypowiedzenia a pracownik w swoim pozwie
    powienien dowodzić,że podst.do tego zwolnienia brak jest przyczyny do
    niezwłocznego rozwiązania umowy, że nie ponosi winy , że tryb ,forma jest
    niezgodna z art.52§2 k.p
    dokładnie opisując sytuacje i to ,ze pracodawca ponadto naruszył swoje
    obowiązki dot.wypłacania wyngrodzenia za prace dopuszczając wykroczenia
    art.282 k.p

    > Co mi da poinformowanie PiP'u?

    z tymi pip-ami bym nie wdawała się w dyskusje bezposrednio sąd pracy i
    prokurator
    decyzja należy do Ciebie

    Sandra

  • 6. Data: 2003-04-03 12:04:43
    Od: ender <b...@m...one.pl>

    Użytkownik Sandra napisał:

    Dziękuję bardzo za pomoc.

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___

  • 7. Data: 2003-04-03 21:41:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | mam nadzieje ,że na podaniu o urlop jest data złożnia?

    Mnie bardzie interesuje, czy on ma jego kopię. Skoro tamten zniszczył
    dokumenty, to pewnie i to podanie o urlop. Ale nie ma to znaczenia żadnego,
    ponieważ nieco niżej jest napisane, że pracodawca przyznał się do otrzymania
    wniosku o urlop w dniu 24.03.2003 roku..

    | o czym powinien cię wcześniej poinformować a nie dopiero po wpłynięciu
    | twojego wypowiedzenia...

    W kwestii formalnej: Czy pracodawca może nie wyrazić zgody na urlop
    pracownika. Nie jestem na bieżąco, ale słyszałem, że coś się zmieniło i
    pracodawca nie ma takiego prawa. Bodaj w połowie zeszłego roku.

  • 8. Data: 2003-04-03 23:08:41
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6ieff$g98$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > ponieważ nieco niżej jest napisane, że pracodawca przyznał się do
    otrzymania
    > wniosku o urlop w dniu 24.03.2003 roku..

    Zgadza się ,miałam zamiar o to samo zapytać lub karte urlopową ale skoro nie
    wspomniał ale po przeczytaniu doszłam do wniosku ,że nie zachował pewnej
    ostrożności.
    Przyznając sie do udzielenia urlopu nie mógł zniszczyć wszystkiego ale mnie
    jeszcze interesuje czy przy przyjeciu wypełniał kwestionariusz osobowy bo
    akta osobowe w sadzie pracy odgrywają bardzo ważną rolę...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-04-04 06:16:49
    Od: ender <b...@m...one.pl>

    Użytkownik Sandra napisał:

> [...]
    > jeszcze interesuje czy przy przyjeciu wypełniał kwestionariusz osobowy bo
    > akta osobowe w sadzie pracy odgrywają bardzo ważną rolę...

    Oczywiście przy przyjęciu był wypełniany kwestionariusz osobowy. Ale
    interesuje mnie jeszcze jedna kwestja. Jak pracodawca mógł rozwiązać ze
    mną umowę skora ja z nim rozwiązałem umowe pierwszy. Pracodawca wystawił
    tylko dokument z datą wsteczną i wysłał go w dniu w którym otrzymał
    odemnie rozwiązanie?

    --

  • 10. Data: 2003-04-04 07:17:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ W kwestii formalnej: Czy pracodawca może nie wyrazić zgody na urlop
    >+ pracownika. Nie jestem na bieżąco, ale słyszałem, że coś się zmieniło
    >+ i pracodawca nie ma takiego prawa. Bodaj w połowie zeszłego roku.

    Masz na myśli 4 dni "żądaniowego" ? Owszem, są. Ale nie cały urlop :)

    pzdr, Gotfryd