eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowypowiedzenie z art. 52 KP i niszczenie, fałszowanie akt osobowych › Odp: wypowiedzenie z art. 52 KP i niszczenie, fałszowanie akt osobowych
    From: "Sandra" <J...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: wypowiedzenie z art. 52 KP i niszczenie, fałszowanie akt osobowych
    Date: Thu, 3 Apr 2003 13:43:28 +0200

    Użytkownik ender <b...@m...one.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:p...@p...ender...
    > Złożyłem odpowiedni wniosek prezes go zatwierdził i udałem się na urlop.

    mam nadzieje ,że na podaniu o urlop jest data złożnia?

    > W ostatnium dniu urlopu przesłałem do frimy rozwiązanie umowy z art. 52
    > KP i zrzekłem się w nim odszkodowania w zamian za niezwłoczne wypłacenie
    > zaległych pensji. Rozwiązanie wysłałem 31.03.2003 dotarło ono do firmy
    > 01.04.2003. Pracodawca odpowiedział również rozwiązaniem z art 52KP na
    > moje rozwiązanie wysłał je 01.04.2003 ale rozwiązuje umowę ze mną z datą
    > wsteczną tj 28.03.2003 i uzasadnił je w następujący sposób:
    > - pisze że 24.03.2003 złożyłem wniosek o urlop i został on odrzucony,

    o czym powinien cię wcześniej poinformować a nie dopiero po wpłynięciu
    twojego wypowiedzenia...

    > faktycznie złożyłem wniosek o urop 21.03.2003 i został on przyjęty przez
    > prezesa, a 24.03.2003 nie było mnie nawet w firmie (co grozi pracodawcy
    > za niszczenie dokumentów z akt osobowych i gdzie taki fakt zgłaszać poza
    > PiP)

    prokurator

    > - argumentuje iż nie przysługiwał mi urlop z powodu nie udokumentowania
    > poprzednich okresów zatrudnienia - zniszczył moje świadectwa pracy
    > - argumentuje iż samowolnie opuściłem 24.03.2003 stanowisko pracy - w
    > tym dniu nie było mnie w pracy co można wykazać na podstawie listy
    obecności
    > - uznał że porzuciłem pracę, a o porzuceniu można chyba mówić dopiero po
    > miesiącu
    >
    > Co w takiej sytuacji zrobić?

    sąd pracy dokładnie opisać oraż jesli są w kopie złożonych przez ciebie pism
    doł. jako dowód
    kwestionariusz osobowy wypełniałe przy przyjęciu ?

    > Jak dowodzić swoich racji przed Sądem Pracy?

    przedst. sytuacje i doł.dowody . Pracownikowi ,z którym rozwiazano umowę
    bez wypowiedzenia a czuje ,że jest to wypowiedzenie bezprawne przysługuje
    roszczenie o przywrócenie lub odszkodowanie i wydanie prawidłowego
    świadectwa pracy art.56§1 k.p

    sąd pracy zbada zasadność wypowiedzenia a pracownik w swoim pozwie
    powienien dowodzić,że podst.do tego zwolnienia brak jest przyczyny do
    niezwłocznego rozwiązania umowy, że nie ponosi winy , że tryb ,forma jest
    niezgodna z art.52§2 k.p
    dokładnie opisując sytuacje i to ,ze pracodawca ponadto naruszył swoje
    obowiązki dot.wypłacania wyngrodzenia za prace dopuszczając wykroczenia
    art.282 k.p

    > Co mi da poinformowanie PiP'u?

    z tymi pip-ami bym nie wdawała się w dyskusje bezposrednio sąd pracy i
    prokurator
    decyzja należy do Ciebie

    Sandra