  • 1. Data: 2004-07-22 08:38:12
    Temat: prawo pracy / urlop wypoczynkowy pomieszany z okolicznosciowym
    Od: n...@o...pl

    serdecznie proszę o pomoc
    dotyczy jednego probelmu, urlopu okolicznościowego z okazji ślubu (własnego):

    1. kiedy powinno się poinformować pracodawcę, że chcę dostać urlop
    okolicznościowy, dwu dniowy, na ślub własny? przed czy po ślubie?
    Pytanie to zadaję, gdyż ślub związek małżeński zostanie zawarty podczas urlopu
    wypoczynkowego, a chcę poinformować po fakcie, uroczystość ma charakter
    _wybitnie_ prywatny, nikogo poza parą młodych i świadkami (nikogo np. z
    zakładu pracy).

    2. kontynuując problem z pytania 1.: czy można zamienić dwa dni z
    wypoczynkowego na okolicznościowy (jeśli ma to znaczenie - zamienione zostaną
    dwa dwa dni w środku urlopu wypoczynkowego)?

    3. urlop wypoczynkowy podczas którego zawarte zostanie małżeństwo jest urlopem
    14/10 (14 kalendarzowych, 10 roboczych) czyli urlopem jaki muszę wybrać w
    ciągu roku (pracodawca tego bardzo przestrzega). czy łączenie wypoczynkowego i
    okolicznościowego spełni przesłanki urlopu 14 dniowego (10 roboczych jednym
    ciągiem)?

    4. czy muszę przedstawić jakiś dokument oprócz wniosku urlopowego - akt ślubu
    z USC?

    5. czy "okolicznościowy ślubny" i jego realizacja muszą w jakiś sposób
    korespondować z samą uroczystością? bo problemu by nie było, jesli możliwe by
    było wybranie tych dwu dni urlopu np. w miesiąc czy jescze innym terminie po
    ślubie...

    jeśli za mało zostało wyjaśnione - dopowiem. serdecznie dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    ns

  • 2. Data: 2004-07-22 09:07:46
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > 1. kiedy powinno się poinformować pracodawcę, że chcę dostać urlop
    > okolicznościowy, dwu dniowy, na ślub własny? przed czy po ślubie?

    Po ślubie to chyba będzie za późno nie?

> [...]
    > wypoczynkowego, a chcę poinformować po fakcie, uroczystość ma charakter
    > _wybitnie_ prywatny, nikogo poza parą młodych i świadkami (nikogo np. z

    Nie zaprosisz szefa? To podstawa do dyscyplinarnego wyrzucenia z pracy ;)

    > 2. kontynuując problem z pytania 1.: czy można zamienić dwa dni z
    > wypoczynkowego na okolicznościowy (jeśli ma to znaczenie - zamienione
    zostaną
    > dwa dwa dni w środku urlopu wypoczynkowego)?

    Jak udzielono już ci urlopu wypoczynkowego, to musisz wynegocjować z
    pracodawcą zmianę tego urlopu, tzn. że te dwa dni rezygnujesz z
    wypoczynkowego i prosisz w zamian o okolicznościowy.

> [...]
    wypoczynkowego i
    > okolicznościowego spełni przesłanki urlopu 14 dniowego (10 roboczych

    Raczej nie spełnia, ale kto wie

    > 4. czy muszę przedstawić jakiś dokument oprócz wniosku urlopowego - akt
    ślubu
    > z USC?

    no jasne, po ślubie

  • 3. Data: 2004-07-22 09:48:55
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości:

> [...]
    > wypoczynkowego, a chcę poinformować po fakcie, uroczystość ma charakter
    > _wybitnie_ prywatny, nikogo poza parą młodych i świadkami (nikogo np. z

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U.1996.60.281).
    [...]
    § 2. 1. Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie i
    przewidywanym okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej
    nieobecności jest z góry wiadoma lub możliwa do przewidzenia.
    2. W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy,
    pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o przyczynie
    swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania, nie później
    jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy. Jeżeli przepisy prawa pracy
    obowiązujące u danego pracodawcy nie określają sposobu zawiadomienia
    pracodawcy o przyczynie nieobecności pracownika w pracy, zawiadomienia
    tego pracownik dokonuje osobiście lub przez inną osobę, telefonicznie lub
    za pośrednictwem innego środka łączności albo drogą pocztową, przy czym za
    datę zawiadomienia uważa się wtedy datę stempla pocztowego.
    3. Niedotrzymanie terminu przewidzianego w ust. 1 może być
    usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami uniemożliwiającymi terminowe
    dopełnienie przez pracownika obowiązku określonego w tym przepisie,
    zwłaszcza jego obłożną chorobą połączoną z brakiem lub nieobecnością
    domowników albo innym zdarzeniem losowym. Przepis ust. 2 stosuje się
    odpowiednio po ustaniu przyczyn uniemożliwiających terminowe zawiadomienie
    pracodawcy o przyczynie i okresie nieobecności pracownika w pracy.
    [...]

    > 2. kontynuując problem z pytania 1.: czy można zamienić dwa dni z
    > wypoczynkowego na okolicznościowy (jeśli ma to znaczenie - zamienione
    zostaną
    > dwa dwa dni w środku urlopu wypoczynkowego)?

    To zalezy od dobrej woli pracodawcy. Nie ma on takiego obowiazku.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 4. Data: 2004-07-23 19:29:10
    Od: MEva <x...@x...pl>

    22 Jul 2004 10:38:12 +0200, na pl.soc.prawo, n...@o...pl
    napisał(a):

    > 1. kiedy powinno się poinformować pracodawcę, że chcę dostać urlop
    > okolicznościowy, dwu dniowy, na ślub własny? przed czy po ślubie?

    Najlepiej wypisując wniosek urlopowy na początek urlopu potem -
    okolicznościowy - i dalszą część wypoczynkowego. Jak szef podpisze będziesz
    miał spokojną głowę.

    > 2. kontynuując problem z pytania 1.: czy można zamienić dwa dni z
    > wypoczynkowego na okolicznościowy (jeśli ma to znaczenie - zamienione zostaną
    > dwa dwa dni w środku urlopu wypoczynkowego)?
    to zależy od ...kadrowej

> [...]
    > okolicznościowego spełni przesłanki urlopu 14 dniowego (10 roboczych jednym
    Tak, bo to ma być 14 dni KALENDARZOWYCH,więc soboty i niedziele też się
    wlicza.

    > 4. czy muszę przedstawić jakiś dokument oprócz wniosku urlopowego - akt ślubu
    > z USC?
    Oczywiście - mało kto teraz wierzy na słowo.

    > 5. czy "okolicznościowy ślubny" i jego realizacja muszą w jakiś sposób
    > korespondować z samą uroczystością?
    Musi! Jest to urlop na daną okoliczność jak pracownik nie ma innej
    możliwości w niej uczestniczyć, a ty chcesz wziąść urlop wypoczynkowy
    dlatego właśnie te 2 dni mogłyby być niepewne.

    Zyczę Wam dużo szczęścia!

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-07-26 10:53:35
    Od: n...@o...pl

    > to zależy od ...kadrowej

    zakładając, że kadrowa (kadrowa=szef, mała firma) się zgodzi, to czy można
    zrobić to po fakcie? czyli czy można po urlopie wypoczynkowym i po zawarciu
    ślubu zamienić dwa dni z wypoczynkowego na okolicznościowy? (choć przeczyłoby
    to temu co zacytował Treneros
    [(Dz.U.1996.60.281). § 2. 1. Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o
    przyczynie /.../ jeżeli przyczyna tej
    nieobecności jest z góry wiadoma/../]
    kombinuję z tą zamianą, gdyż nie chcę by było wiadomo w firmie o uroczystości,
    dowiedzą się po fakcie.

    > Musi! Jest to urlop na daną okoliczność jak pracownik nie ma innej
    > możliwości w niej uczestniczyć, a ty chcesz wziąść urlop wypoczynkowy
    > dlatego właśnie te 2 dni mogłyby być niepewne.

    ok. teraz dopytam dalej: ślub odbędzie się w sobotę, dzień wolny od pracy. na
    kiedy wypisać urlop: na dwa najbliższe dni robocze następne po ślubie czy mogę
    na dwa dni poprzedzające tę sobotę?

    > Zyczę Wam dużo szczęścia!

    to było szalenie miłe! :)))
    pozdrawiam
    najwert

  • 6. Data: 2004-07-27 19:58:56
    Od: MEva <x...@x...pl>

    26 Jul 2004 12:53:35 +0200, na pl.soc.prawo, n...@o...pl
    napisał(a):

    > zakładając, że kadrowa (kadrowa=szef, mała firma) się zgodzi,

    Szef może wszystko, ale czy się nie obrazi na ciebie za te tajemnice? Może
    by przyszedł z kwiatami?

    > ok. teraz dopytam dalej: ślub odbędzie się w sobotę, dzień wolny od pracy. na
    > kiedy wypisać urlop: na dwa najbliższe dni robocze następne po ślubie czy mogę
    > na dwa dni poprzedzające tę sobotę?
    Możesz jak chcesz np. piątek i poniedziałek.

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)