eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo pracy / urlop wypoczynkowy pomieszany z okolicznosciowym › Re: prawo pracy / urlop wypoczynkowy pomieszany z okolicznosciowym
    From: "treneros" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pracy / urlop wypoczynkowy pomieszany z okolicznosciowym
    Date: Thu, 22 Jul 2004 11:48:55 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości:

    > dotyczy jednego probelmu, urlopu okolicznościowego z okazji ślubu
    (własnego):

    > 1. kiedy powinno się poinformować pracodawcę, że chcę dostać urlop
    > okolicznościowy, dwu dniowy, na ślub własny? przed czy po ślubie?
    > Pytanie to zadaję, gdyż ślub związek małżeński zostanie zawarty podczas
    urlopu
    > wypoczynkowego, a chcę poinformować po fakcie, uroczystość ma charakter
    > _wybitnie_ prywatny, nikogo poza parą młodych i świadkami (nikogo np. z
    > zakładu pracy).

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U.1996.60.281).
    [...]
    § 2. 1. Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie i
    przewidywanym okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej
    nieobecności jest z góry wiadoma lub możliwa do przewidzenia.
    2. W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy,
    pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o przyczynie
    swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania, nie później
    jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy. Jeżeli przepisy prawa pracy
    obowiązujące u danego pracodawcy nie określają sposobu zawiadomienia
    pracodawcy o przyczynie nieobecności pracownika w pracy, zawiadomienia
    tego pracownik dokonuje osobiście lub przez inną osobę, telefonicznie lub
    za pośrednictwem innego środka łączności albo drogą pocztową, przy czym za
    datę zawiadomienia uważa się wtedy datę stempla pocztowego.
    3. Niedotrzymanie terminu przewidzianego w ust. 1 może być
    usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami uniemożliwiającymi terminowe
    dopełnienie przez pracownika obowiązku określonego w tym przepisie,
    zwłaszcza jego obłożną chorobą połączoną z brakiem lub nieobecnością
    domowników albo innym zdarzeniem losowym. Przepis ust. 2 stosuje się
    odpowiednio po ustaniu przyczyn uniemożliwiających terminowe zawiadomienie
    pracodawcy o przyczynie i okresie nieobecności pracownika w pracy.
    [...]

    > 2. kontynuując problem z pytania 1.: czy można zamienić dwa dni z
    > wypoczynkowego na okolicznościowy (jeśli ma to znaczenie - zamienione
    zostaną
    > dwa dwa dni w środku urlopu wypoczynkowego)?

    To zalezy od dobrej woli pracodawcy. Nie ma on takiego obowiazku.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-