  • 1. Data: 2004-07-22 07:33:10
    Temat: Wypowiedzenie um.pracę - LISTEM
    Od: l...@v...pl

    Witam dzieję sięw sytuacji kiedy wypowiedzenie przesłane do pracownika listem
    poleconym powraca do pracodawcy z adnotacją pracownika poczty iż korespondencja
    był dwukrotnie awizowana i nie została podjęta w terminie ?

  • 2. Data: 2004-07-22 08:28:17
    Temat: Re: Wypowiedzenie um.pracę - LISTEM
    Od: "L." <h...@i...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    korespondencja
    > był dwukrotnie awizowana i nie została podjęta w terminie ?

    Jesli chodzi o pracodawce - proponuje wysłać w paczce Serwisco, Pocztex (a
    nuż się nabierze ze dostał nagrode i podpisze odbiór) ehehehheeh

    jesli chodzi o pracownika - nie odbierać przesyłek :)

    A poważnie
    wysłać raz jeszcze za pokwitowaniem odbioru (żółty blankiet)
    być moze faktycznie go nie było, albo choruje, albo nie przebywa pod tym
    adresem.
    jesli nie ma kontaktu telefonicznego z pracownikiem, to nalezy poczekac az
    wróci do pracy.
    Jesli sie nie stawi do pracy - wtedy są inne podstawy aby go zwolnić.

    L.

  • 3. Data: 2004-07-22 14:54:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    L. wrote:
> [...]
    > adresem.
    > jesli nie ma kontaktu telefonicznego z pracownikiem, to nalezy poczekac az

    Nie przesadzasz? Nie ma wymogu wręczania wypowiedzenia bezpośrednio
    pracownikowi.

    KG

  • 4. Data: 2004-07-22 18:03:19
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    korespondencja
    > był dwukrotnie awizowana i nie została podjęta w terminie ?

    Wydawało mi się na pierwszy rzut oka że jeśli adres jest prawidłowy to
    doszło do skutecznego doręczenia wypowiedzenia

    kodeks cywilny mówi bowiem że:
    Art. 61. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać
    się z jego treścią.

    Tymczasem wynalazłem orzeczenie SN mówiące coś innego :)

    1999.11.18 wyrok SN, I PKN 375/99, OSNP 2001/7/227

    Podjęcie przez pracownika zawiadomienia o przesyłce pocztowej
    skierowanej na jego adres przez pracodawcę (awizo) nie jest
    równoznaczne z dojściem do niego zawartego w tej przesyłce
    oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o pracę w taki sposób, iż mógł
    się zapoznać z jego treścią (art. 61 KC w związku z art. 300 KP).
    Podobnie w: OSNAP.2001.7.228.

    -> http://usenet.pomocprawna.info