  • 1. Data: 2003-11-04 12:03:13
    Temat: podstawa prawna karalnosci nabycia pirata
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Witam

    Prosze o podanie podstawy prawnej karalnosci nabycia (do wlasnych celow
    domowych, rzec mozna by kulturalnych - ogladnac i tyle)
    pirackiego filmu na plycie. Jesli zostanie od podarowany przez poprzedniego
    wlasciciela nosnika, to co jemu grozi?

    W ustawie prawo autorskie nie znalazlem podstawy do karania nabywcy.

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-11-04 13:58:15
    Temat: Re: podstawa prawna karalnosci nabycia pirata
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:bo84it$bnr$1@news.onet.pl

    > [........................]
    > W ustawie prawo autorskie nie znalazlem podstawy do karania nabywcy.

    *Nabywca kradzinego* "towaru" jest paserem.
    Jest paserstwo świadome i paserstwo nieświadome.
    W obu przypadkach "towar" przepada, ale w jednym
    z tych przypadków wyrok skazujący jest pewny.
    Zgadnij w którym to przypadku?.. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Masochistyczne skłonności nie są wprawdzie warunkiem koniecznym

  • 3. Data: 2003-11-04 15:00:24
    Temat: Odp: podstawa prawna karalnosci nabycia pirata
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej_K. <n...@n...spam.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b...@...i.k.i...
> [...]
    > Jest paserstwo świadome i paserstwo nieświadome.
    > W obu przypadkach "towar" przepada, ale w jednym
    > z tych przypadków wyrok skazujący jest pewny.

    Chwileczke...
    1) A jak nabywca nie ma zamiaru i nie odprzedaje towaru dalej (paserstwo
    bierne?)
    2) Nie ma kradzionej rzeczy materialnej - nosnik jest wlasnoscia nabywcy i
    zostaje przeniesiony
    zgodniem z prawem
    3)Czy wiec jest paserstwo dobr niematerialnych?

    Nie wiem, nie znam sie na prawie karnym. Prosze o skonkretyzowanie i podanie
    podstawy prawnej.

    pozdrawiam
    mdr