  • 1. Data: 2003-09-20 15:44:15
    Temat: dostarczenie listu podczas neiobecnosci Art 44 i 45 KPA
    Od: "Bogumil Szmanda" <e...@g...pl>

    Witam

    Wyjechalem na wczasy na miesiac. Nikogo nie ma w domu.
    Z urzedu zostawlili mi pismo z wezwaniem do zaplaty zgodnie z Art. 15 ustawy
    o postepowaniu egzekucyjnym w administracji. Pismo albo awizo bylo powiedzmy
    w drzwiach albo w skrzynce pocztowej - zgodnie z art. 43 i 44 KPA.
    Czy faktycznie moga wszczac postepowanie, bo termin doreczenia zostal
    dochowany,
    a ja faktycznie otrzymalem to pismo po dwoch tygodniach gdy wrocilem z
    wczasow?
    Sila rzeczy nie bylem w stanie uiscic oplaty. Pomijajac fakt jej zasadnosci.
    Zgodnie z tymi przepisami moga mi zajac mieszkanie albo na przyklad inna
    nieruchomosc.
    Czy mam racje i jak z tego wybrnac?

    Pozdrawiam

    Bogus

  • 2. Data: 2003-09-20 15:53:10
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Bogumil Szmanda <e...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bkhsha$j8d$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
    zasadnosci.
    > Zgodnie z tymi przepisami moga mi zajac mieszkanie albo na przyklad inna

    Witam,

    Na pewno dorecznie nie byloby skuteczne, gdyby adresat wyjechal na stale.
    Nie ma tez znaczenia chwila w ktorej adresat faktycznie zapoznal sie z
    pismem.

    Przez wzglad na fukncje gwarancyjna przepisow o doreczniach interpretacja
    na niekorzysc adresta oslabia ta funkcje. Wydaje mi sie jednak, ze bedzie tu
    przyjeta wina adresata, gdyz
    termin 14 dniowy jest odpowiednio dlugi..
    Ciekaw jestem na stanowiska innych Grupowiczow

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2003-09-20 15:56:34
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkht6c$4h6$...@n...onet.pl...

> [...]
    > >

    > Witam,
    >
    > Na pewno dorecznie nie byloby skuteczne, gdyby adresat wyjechal na stale.

    Tzn. mialem na mysli tutaj doreczenie zastepcze.

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2003-09-20 20:57:54
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Bogumil Szmanda" <e...@g...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > zostal dochowany,
    > a ja faktycznie otrzymalem to pismo po dwoch tygodniach gdy
    A czy wcześniej otrzymywałeś w post. egzekucyjnym inne pisma?
    Czy doczytałeś w którymś o obowiązku informawania organu
    egzekucyjnego o zmianie miejsca pobytu?

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2003-09-20 21:04:12
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "Bogumil Szmanda" <e...@g...pl> dnia 20 wrz 2003 napisal/a kilka
    slow w news:bkhsha$j8d$1@sunflower.man.poznan.pl:

    [...]
    Mam pytanko - zaplaciles juz?
    Pytam, gdyz znajomy mial podobna sytuacje, zaplacil z naleznymi odsetkami -
    wyslal w odpowiednie miejsce (organ wzywajacy do zaplaty) pismo przewodnie
    z kopia wplaty, wyraznie zaznaczal, ze placi z urzedowymi odsetkami.
    Z tego co pamietam, to juz go nie "scigali" :)

    Pozdrowionka,
    VIPunia

    --
    Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu

  • 6. Data: 2003-09-21 14:27:59
    Od: "Bogumil Szmanda" <e...@g...pl>

    Nie. Wczesniej nie dostalem zadnego pisma. To jest wlasnie tez dziwne, ze od
    razu przyszlo, konkretnie piszac, upomnienie z wezwaniem do zaplaty kary za
    nie uiszczenie oplaty parkingowej. Pplaty nikt sie wczesniej nie domagal,
    wiec wiec nawet nie wiem o co chodzi. Przyszlo wezwanie. W przeciagu 7 dni
    platne, a jak nie, to postepowanie egzekucyjne. Jako ze mnie nie bylo w
    domu, to 7 dni minelo, a awizo przelezalo w skrzynce tydzien. List na
    poczcie tyle samo. No i wyszlo, ze nie wywiazalem sie z obowiazku, a
    faktycznie nie bylem w stanie nic zrobic.

    Bogus

  • 7. Data: 2003-09-21 14:29:56
    Od: "Bogumil Szmanda" <e...@g...pl>

    Nie zaplacilem, bo nawet nie wiem z jakiego tytulu mam placic. Z jakiej
    racji mam placic skoro nie mam winy. Przyszlo pismo o zaplate kary z
    odsetkami za nie uiszczenie oplaty parkingowej. Ja nawet nie wiem o jakie
    parkowanie im chodzi.

    Bogus

    Użytkownik "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns93FCEAA8D4F95vipkawppl@193.110.122.80...