  • 1. Data: 2003-09-20 15:37:18
    Temat: Jak sie uchronic od zaplaty, rozbiorki Art. 15 ust o post. egzek. w adm
    Od: "Bogumil Szmanda" <e...@g...pl>

    Witam

    "Zobowiazany" dostaje upomnienie z wezwaniem do wykonania obowiazku.
    Czy mozna sie odwolac od rzekomej decyzji
    (bo faktycznie nie dostarczono takiej decyzji wierzycielowi), albo raczej
    od wezwania do wykonania obowiazku i nie wykonac pewnej czynnosci
    (rozbiorka garazu, zaplata oplaty parkingowej, zaplaty podatku od
    nieruchomosci)
    pomimo upomnienia zawierajacego wezwanie do wykonania obowiazku zgodnie
    z Art. 15 ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji?

    Przyklady:
    1. Wybudowalem garaz zgodnie z prawem, mam pozwolenie na budowe.
    Podczas pobytu na wakacjach 3-4 tygodnie z urzedu przysylaja mi
    upomnienie
    z wezwaniem do rozebrania garazu zgodnie z ich wczesniejsza decyzja o
    bezprawnym
    wybudowaniu, ktorej to decyzji nie otrzymalem.
    2. Podczas dlugotrwalej nieobecnosci w domu, przyszlo upomnienie z wezwaniem
    do zaplaty kary za nieuiszczenie oplaty za parkowanie. Wczesniej nie
    dostalem
    zadnego dokumentu o koniecznosci zaplaty jakiejkolwiek oplaty za
    parkowanie.
    3. Rowniez w czasie dlugotrwalego przebywanie poza miejscem zamieszkania
    przyszlo
    upomnienie z wezwanie do zaplaty podatku od nieruchomosci. Podatek taki
    zaplacilem.

    W tych wszystkich przypadkach nie powstalo zobowiazanie, a jednak zgodnie z
    ustawa musze wykonac pewne czynnosci (zaplata, rozbiorka itp)
    Czy mam racje? I jak z tego wybrnac zeby nie placic, nie rozbierac itd.?

    Pozdrawiam

    Bogus