    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: dostarczenie listu podczas neiobecnosci Art 44 i 45 KPA
    Date: Sat, 20 Sep 2003 17:53:10 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Bogumil Szmanda <e...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bkhsha$j8d$...@s...man.poznan.pl...
    > Witam
    >
    > Wyjechalem na wczasy na miesiac. Nikogo nie ma w domu.
    > Z urzedu zostawlili mi pismo z wezwaniem do zaplaty zgodnie z Art. 15
    ustawy
    > o postepowaniu egzekucyjnym w administracji. Pismo albo awizo bylo
    powiedzmy
    > w drzwiach albo w skrzynce pocztowej - zgodnie z art. 43 i 44 KPA.
    > Czy faktycznie moga wszczac postepowanie, bo termin doreczenia zostal
    > dochowany,
    > a ja faktycznie otrzymalem to pismo po dwoch tygodniach gdy wrocilem z
    > wczasow?
> [...]

    Witam,

    Na pewno dorecznie nie byloby skuteczne, gdyby adresat wyjechal na stale.
    Nie ma tez znaczenia chwila w ktorej adresat faktycznie zapoznal sie z
    pismem.

    Przez wzglad na fukncje gwarancyjna przepisow o doreczniach interpretacja
    na niekorzysc adresta oslabia ta funkcje. Wydaje mi sie jednak, ze bedzie tu
    przyjeta wina adresata, gdyz
    termin 14 dniowy jest odpowiednio dlugi..
    Ciekaw jestem na stanowiska innych Grupowiczow

    pozdrawiam
    mdr