  • 11. Data: 2003-04-07 18:56:10
    Temat: Odp: Zachowek
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Matejczuk <j...@j...net> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A20921740E8D@jplwa
    nt003.jasien.net...
    > Fajnie dyskutuje sie ale nie na temat.
    > Twój zachowek juz otrzymujesz bo to 1/2 tego co
    > dziedzisz ustawowo a ty dziedziczysz uswtawow tę 1/3 z połowy.
    > W tym przypadku twój zachowek byłby połowa 1/3 z połowy a więc 1/6 z
    połowy.
    > Poza tym zachowek jest przy spadkobraniu a nie przy darowiżnach.
    > Podsumowując, nie możesz nic zrobić.

    Jarosławie !!!!!!
    W pierwotnym liście facet pisze o dziedziczeniu swoim po
    śmierci ojca .Darowizna jest matki na rzecz siostry.
    Więc zachowek mógłby mieć miejsce tyle , że tak jak
    piszesz to połowa tego co przysługuje w spadku.
    Co znaczy sugestia !!!!!!!!!!
    Pozdrawiam Jacek

  • 12. Data: 2003-04-07 18:56:37
    Temat: Re: Zacofek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mama, dopóki żyje, ze swoją częścią może zrobić co zechce. To jest jej
    majątek i żaden "zacofek" tu nic nie pomoże. Zachowek również, albowiem
    dopiero po śmierci mamy może mieć znaczenie i to w odniesieniu do spadku.
    Wówczas to do spadku również doliczy się uczynioną ewentualnie przez matkę
    darowiznę, o ile od darowizny nie upłynie 10 lat.
    Przeczytaj kodeks cywilny - art. 991 i następne.

  • 13. Data: 2003-04-07 19:53:48
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > darowiznę, o ile od darowizny nie upłynie 10 lat.
    > Przeczytaj kodeks cywilny - art. 991 i następne.

    Nie ma tu znaczenia termin 10 -letni, bo darowizna dokonana zostaje na rzecz
    osoby bedacej rowniez spadkobierca i w dodatku rowniez uprawnionej do
    zachowku (a contrario z art. 994 § 1 kc)

    --
    pozdr
    Przemek

  • 14. Data: 2003-04-07 20:01:13
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
    > Nie ma tu znaczenia termin 10 -letni, bo darowizna dokonana zostaje na rzecz
    > osoby bedacej rowniez spadkobierca i w dodatku rowniez uprawnionej do
    > zachowku (a contrario z art. 994 § 1 kc)

    te przepisy, przy dość prawdopodobnym założeniu, że testamentu nie
    będzie, w ogóle nie mają zastosowania. Jedynie 1039 kc

    KG

  • 15. Data: 2003-04-07 20:06:22
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > te przepisy, przy dość prawdopodobnym założeniu, że testamentu nie
    > będzie, w ogóle nie mają zastosowania. Jedynie 1039 kc

    racja. matka przeciez juz teraz jej daruje znaczna czesc swojego majatku i
    pewnie testamentu i tak nie sporzadzi. cala gadka o zachowku tutaj jest psu
    na bude jak widac.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 16. Data: 2003-04-07 20:07:32
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-07 20:41, erem37 wrote :
    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi
    > Tak przypuszczałem że dobrze wyjdę tylko na zdjęciu
    > Pustelnik

    Moze tez zacznij byc mily dla Mamy, tak jak siostra?

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 17. Data: 2003-04-07 20:44:17
    Temat: Odp: Zacofek
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Lipin <p...@o...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:b6slo1$8ns$...@n...onet.pl...
> [...]
    majatku i
    > pewnie testamentu i tak nie sporzadzi. cala gadka o zachowku tutaj

    Jak znam życie ,a znam , sprawa dotyczy gospodarstwa rolnego
    i postępowanie spadkowe będzie przeprowadzone dopiero
    po śmierci matki a wtedy sytuacja będzie wyglądać inaczej niż
    w powyższych dywagacjach .

  • 18. Data: 2003-04-07 20:49:09
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik erem37 <e...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6sdrc$k2t$...@a...news.tpi.pl...
    > Pozdrawiam
    > Mam dylemat
    > Dziedziczę po śmierci ojca gospodarstwo razem z mamą i siostrą po
    1/3 z tym

    We własnym interesie nie naciskaj na przeprowadzenie postępowania
    spadkowego.
    Dopiero po śmierci matki.

  • 19. Data: 2003-04-07 21:10:24
    Temat: Re: Odp: Zacofek
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    bubu wrote:
    > Jak znam życie ,a znam , sprawa dotyczy gospodarstwa rolnego
    > i postępowanie spadkowe będzie przeprowadzone dopiero
    > po śmierci matki a wtedy sytuacja będzie wyglądać inaczej niż
    > w powyższych dywagacjach .

    Chcesz powiedzieć, że matka formalnie nie przeniesie swojej części na
    córke? Możliwe...
    A postepowanie spadkowe - o ile rozumiem już się odbyło (przynajmniej to
    o nabycie), działu pewnie rzeczywiście nie było..

    KG