    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Sciagalnosc alimentow a prawa do widzenia
    Date: Sat, 14 Sep 2002 22:59:14 +0200

    Użytkownik Izi <m...@n...zp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alvmrl$iaf$...@n...onet.pl...
    > 2 miesiace temu gosc "wyplynal", wnaszac do sadu pozwe o ...obnizenie
    > alimentow (ktorych nigdy nie zaplacil).

    ma całkowite do tego prawo ...

    Jednoczesnie nagle zapragnal
    > pojawiac sie na zasadzonych wizytach, grajac role troskliwego tatusia.

    do tego też ma prawo...

    > Jednoczesnie dogadal sie z komornkiem, deklarujac splate zadluzenia (ma w
    > tej chwilo okolo 25 tys zl zaleglosci w ZUSie), zaplacil bodajrze raz 200
    zl
    > i na tym splata sie skonczyla.

    to już sprawa dłużnika i komornika...matka otrzymywała alimenty z
    funduszu...procedura ściągniecia nie powinna ją interesować...

    Zadeklarowal w sadzie ze bedzie lozyc na
    > dziecko, oczywiscie grosza nie zaplacil, mimo ze ZUS wstrzymal wyplaty z
    > Funduszu.

    jaka podst. była wstrzymania alimentów? wyliczone dochody na członka
    rodziny? jeśli tak to zgodnie z nowo obowiązującą ustawą...

    > Obecnie moja znajoma czeka na wyrok sadu w sprawie obnizenia alimentow,

    w tej sprawie moze zlozyc wniosek o zabezpieczenie alimentow do kwoty
    obnizenia...pilnie jesli sytuacja dziecka jest krytyczna...

    > jednoczesnie jednak co tydzien musi znosci obecnosc tego faceta, ktory
    > przychodzi i "buntuje" dzieciaka przeciwko matce (11 lat to trudny wiek,
    ci
    > co maja dzieci, wiedza jak jest), mowiac jak to ona utrudniala mu kontakt,

    jesli kontakty ujemnie wpływają na dobro małoletniego może wnieść do sądu o
    zmiane postanowienia dot. kontaków i jednoczesnie może domagać sie / jesli
    są ku temu powody / o zakaz osobistej styczności z małoletnim...

    > Jak/czy prawnie mozna zabronic mu wizyt, w przypadku gdy nie wywiazuje sie
    > obowiazkow (nie wplaca na utrzymanie dziecka ani grosza).

    alimenty nie mają nic wspolnego z kontaktem ojca z dzieckiem , są to dwie
    różne sprawy...

    Czy jest jakis
    > przepis (ustawa) ktora reguluje takie sprawy? Ewentualnie gdzie mozna
    szukac
    > pomocy w tej sprawie?

    pomocy moża szukać tylko w sądzie składając o zmiane postanowienia w
    przedmiocie kontaktów i zakazie osobistej styczności / tu szczegolnie
    zaznaczam, ze musi być bardzo ważny powód,który by zezwalał wydać zakaz
    stycznosci./..

    Sandra