  • 1. Data: 2003-07-25 08:49:41
    Temat: Rozwód - pozew
    Od: "ka_boom" <k...@o...pl>

    Mam pytanie,
    wszystkie wzory pozwów o rozwód zawierają formułkę, że ślub zawarto przed
    Urzędnikiem Stanu Cywilnego. Ja brałem ślub konkordatowy, a więc urzędnika
    nie było... co mam wpisać? Księdza, parafię?
    Wierzę, że cała sprawa szybko się rozwiąże, ale zaczynam się przygotowywać
    na różne "ciekawe niespodzianki". Co jeśli np. żona nagle zmieni zdanie i
    nie zgodzi sie na rozwód?
    Co wtedy, jak wygląda procedura?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i informacje.

    K.

  • 2. Data: 2003-07-25 13:45:52
    Temat: Odp: Rozwód - pozew
    Od: "Zuzia" <z...@o...pl>

    Witam.
    Myślę że nie musisz pisać pozwu zgodnie z formułką. Na pewno jest akt
    zawarcia małżeństwa (nie przed Urzędnikiem) który ma jakiś nr. W takiej
    sytuacji proponuję "... związek zawarty między stronami w dniu.... za aktem
    nr ....) i w załączeniu dokładasz odpis aktu.

    Jak żona zmieni zdanie (a to się zdarza) to zależy czy będzie chciała
    ustalić Twoją winę (jeśli taka jest). Nie można przyjąć opcji że Ona się nie
    zgadza to Ty musisz z nią być. Ona może się tylko nie zgodzić na warunki
    (bez orzekania o winie, gdzie pozostaną dzieci jeśli są, wysokość alimentów)
    co spowoduje iż sprawa się "troszeczkę" będzie przedłużała.

    Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz.
    Pozdrawiam
    Z.

    Użytkownik ka_boom <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfqqtj$bdb$...@a...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-07-25 14:19:52
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Zuzia <z...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfrcb9$f3t$...@n...news.tpi.pl...Ona może się tylko nie zgodzić na
    warunki
    > (bez orzekania o winie, gdzie pozostaną dzieci jeśli są, wysokość
    alimentów)

    napewno ?

    Sandra

  • 4. Data: 2003-07-25 14:49:08
    Od: "Zuzia" <z...@o...pl>

    No przecież na siłę nikt nie karze mu z nią być.

    Użytkownik Sandra <S...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfree3$gjc$...@a...dialog.net.pl...

  • 5. Data: 2003-07-25 16:01:36
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Zuzia <z...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfrg0t$733$...@a...news.tpi.pl...
    > No przecież na siłę nikt nie karze mu z nią być.

    zgadza sie ale nie mozna podawac takich informacji poniewaz jest to zalezne
    od wielu czynnikow i sędzia moze po zebranym materiale dowodowym dojsc do
    wniosku,ze rokuja na pogodzenie sie wiec z góry nie mozna zakładać
    rozstrzygniecia szczegolnie tu na grupie

    Sandra