  • 1. Data: 2003-05-12 08:54:29
    Temat: Rozwód - dowody winy
    Od: "Szymek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Toczy się sprawa rozwodowa już prawie od 2 lat z orzeczeniem o winie.
    Małżonka niewinna, małżonek winny. Jenak On próbuje udowodnić winę powołując
    się już w tej chwili na sytuacje i świadków, powołanych daleko (ok 1 rok) po
    wniesieniu sprawy o rozwód i pierwszych sprawach. (Czyli nie mających nic
    wspólnego z powodem i pozwaną w okresie wniesienia sprawy.) Czy sąd powinien
    dopuszczać takie dowody? (o ile to możliwe to proszę jak najbardziej
    konkretnie odpowiedzieć) Przecież w ten sposób sprawa może ciągnąć się w
    nieskończoność! Czy jedynymi dowodami nie powinni być świadkowie i sprawy do
    czasu wniesienia pozwu do sądu, ewentualnie rozprawy pojednawczej? Przecież
    to są czynniki, które przyczyniły się do rozpadu związku, a nie te które
    zaczęły się daleko po wszczęciu całej sprawy. Dodam, że małżonkowie są w
    separacji.
    Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie
    Szymon

  • 2. Data: 2003-05-13 07:58:54
    Temat: Odp: Rozwód - dowody winy
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Szymek <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9nnpk$eot$...@n...onet.pl...
    > Witam,
    > Toczy się sprawa rozwodowa już prawie od 2 lat z orzeczeniem o winie.
    > Małżonka niewinna,

    o tym orzeknie sąd ...

    małżonek winny.

    o tym również :-)

> [...]
    > wniesieniu sprawy o rozwód i pierwszych sprawach. (Czyli nie mających nic
    > wspólnego z powodem i pozwaną w okresie wniesienia sprawy.)

    sąd o tym zdecyduje czy osoby te nic nie wnoszą do sprawy a dlaczego prosty
    przyklad ...wniesiona sprawa / wiele jest takich/ niby nie żyją z soba a
    tu się okazuje ,że jednak w trakcie sprawy o rozwód prowadzą jakieś życie
    ....i nie mów mi , że to nie ma związku ze sprawa ...nie zyją a sypiają np.
    od czasu do czasu ze sobą lub coś innego... jakieś wspólny wypadzik a co tam
    ?

    Czy sąd powinien
    > dopuszczać takie dowody?

    to zależy co te osoby mają do powiedzenia jw. napisałam może sie okazac ,że
    małżonkowie podjeli jakies współżycie po wniesieniu sprawy ? i to sąd po
    wysłuchaniu świadków stwierdzi czy wnosza coś nowego do tej sprawy...

    (o ile to możliwe to proszę jak najbardziej
    > konkretnie odpowiedzieć) Przecież w ten sposób sprawa może ciągnąć się w
    > nieskończoność!

    może , sprawy rozwodowe to jedne ze spraw bardzo niewdzięcznych gdzie się
    wyciąga niekiedy wszystkie brudy...

    Czy jedynymi dowodami nie powinni być świadkowie i sprawy do
    > czasu wniesienia pozwu do sądu, ewentualnie rozprawy pojednawczej?

    niekoniecznie jak pisałam wyżej...

    Przecież
    > to są czynniki, które przyczyniły się do rozpadu związku, a nie te które
    > zaczęły się daleko po wszczęciu całej sprawy.

    ale np. podjęcie w miedzy czasie współżycia ,czy jakies inne działania mogą
    wskazywać na to ,że jest jakaś szansa na uratowanie tego związku lub zmiana
    z winy jednego na wine obojga np.

    Dodam, że małżonkowie są w
    > separacji.

    a świadkowie będa twierdzili ,że to fikcja ,że ludzie Ci żyją z sobą, robią
    razem zakupy czy też coś innego ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-05-15 07:06:51
    Temat: Re: Rozwód - dowody winy
    Od: "Szymek" <s...@o...pl>

    A co powiesz o tym. Znalazłem to zgłębiając temat

    Separacja nie jest alternatywną instytucją w stosunku do rozwodu, ale
    skuteczna separacja jest oznaką spełnienia pozytywnych przesłanek
    rozwodowych - rozkładu zupełnego trwającego jakiś czas - co w ewentualnym
    procesie o rozwód, ogranicza postępowanie dowodowe do badania przeszkód
    rozwodowych.

    Art. 441. Postępowanie dowodowe ma przede wszystkim na celu ustalenie
    okoliczności dotyczących rozkładu pożycia, jak również okoliczności
    dotyczących dzieci stron i ich sytuacji, a w razie uznania powództwa - także
    przyczyn, które skłoniły do tego stronę pozwaną.

    W nastepstwie separacji
    - pomiedzy malzonkami powstaje rozdzielnosc majatkowa,
    - powstaje mozliwosc dochodzenia alimentów na podstawie art. 60 k.r.o.,
    - do dziecka urodzonego po uplywie trzystu dni od orzeczenia separacji nie
    znajduje zastosowanie domniemanie pochodzenia dziecka od meza matki,
    - ustaje obowiazek wspólnego pozycia oraz zachowania wiernosci,
    - w sferze prawa spadkowego niedopuszczalne jest powolanie do dziedziczenia
    z ustawy malzonka spadkodawcy pozostajacego w separacji / art.935k.c./

    Zaznaczyłem że są w separacji. A może niezbyt dokładnie powiedziałem, że
    świadkowie powoływani przez męża mają m.in. wykazać, że pozwana zaczęła nowe
    życie z innym mężczyzną. Czyli w sumie...sam nie wiem jakie zadanie mają Ci
    świadkowie.

    A gdyby nawet nie byli w separacji, to art 441 dość wyraźnie określa
    zakres postępowania dowodowego. Ja to rozumiem jako postępowanie, które
    wykazuje dlaczego małżeństwo zostało rozbite. A skoro sprawa o rozwód
    została wniesiona to były już wcześniejsze dowody i w ich następstwie doszło
    do wniesienia sprawy. Nowo poznani ludzie czy wydarzenia, nie powinni mieć
    udziału w tej sprawie. Bo niby co mieliby udowodnić. Oczywiście wykluczam
    jakiekolwiek kontakty obojga małżonków jakoby istniała szansa ich zejścia.

    Pozdrawiam
    Szymon