  • 1. Data: 2003-05-12 09:08:35
    Temat: developer - forma
    Od: g...@o...pl

    Gdzie jest przepis prawa wskazujący jaką formę musi mieć developer ? Na "zdrowy
    chłopski rozum" to może być (ze spółek pr. handlowego) tylko z o.o. lub S.A.,
    ale gdzie jest przepis nakłądający to ograniczenie ?

    Łukasz

    P.S. Po dłuuugiej nieobecności tutaj - pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-05-12 09:12:24
    Temat: Re: developer - forma
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik g...@o...pl napisał:
    > Gdzie jest przepis prawa wskazujący jaką formę musi mieć developer ? Na "zdrowy
    > chłopski rozum" to może być (ze spółek pr. handlowego) tylko z o.o. lub S.A.,
    > ale gdzie jest przepis nakłądający to ograniczenie ?

    A gdzie w przepisach prawa jest zdefiniowane pojęcie "developer"????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-05-12 10:01:08
    Od: g...@o...pl

    > Użytkownik g...@o...pl napisał:
    > A gdzie w przepisach prawa jest zdefiniowane pojęcie "developer"????
    >
    >        Maddy
    Użyłem tego słowa w potocznym jego znaczeniu. ALe w takim razie może tak - art.
    17 pkt 1 ust. z 7.07.1994r. Prawo budowlane. ("inwestor")

    Łukasz

  • 4. Data: 2003-05-12 12:02:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik g...@o...pl napisał:

    > Użyłem tego słowa w potocznym jego znaczeniu. ALe w takim razie może tak - art.
    > 17 pkt 1 ust. z 7.07.1994r. Prawo budowlane. ("inwestor")

    Czy wobec tego sugerujesz że inwestorem może byc wyłacznie spółka
    kapitałowa? ROTFL

    A swoja droga dlaczego wychodzi Ci "na chłopski rozum" że deweloperem
    może byc tylko spółka kapitałowa?
    Bo mnie nijak wyjśc nie chce, ani na chłopski ani na babski ani na
    androgyniczny ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-05-12 12:46:37
    Od: g...@o...pl

    > Czy wobec tego sugerujesz że inwestorem może byc wyłacznie spółka
    > kapitałowa? ROTFL
    ROTFL: czytaj uważnie. :-)
    Napisałem wyraźnie - "ze spółek pr. handlowego".

    > A swoja droga dlaczego wychodzi Ci "na chłopski rozum" że deweloperem
    > może byc tylko spółka kapitałowa?
    "tylko spółka kapitałowa" - patrz wyżej.
    Pytanie było o ew. ograniczenie dopuszczalnych form; Faktycznie może takowe nie
    istnieć. Co do "chłopskiego rozumu" chodzi o bezpieczeństwo obrotu. Osobiście
    nie wyobrażam sobie inwestora - s-ki cywilnej... (Ale może mam coś z
    wyobraźnią).

    Ukłony
    Łukasz

  • 6. Data: 2003-05-13 08:43:53
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Osobiście
    > nie wyobrażam sobie inwestora - s-ki cywilnej... (Ale może mam coś z

    deweloperem może być każdy, wynika to ze swobody prowadzenia działalności
    gospodarczej, która nie nakłada na ten rodzaj działalności żadnych
    ograniczeń,
    a więc może to być osoba fizyczna jak i każda spólka osobowa np. jawna, czy
    cywilna
    w Warszawie dużym deweloperam jest np. archidiecezja warszawska, ani to
    spółka ani
    osoba fizyczna a buduje juz drugi biurowiec w mieście,
    to taki przykład, że każdy może,
    pzdr,
    JarekM

  • 7. Data: 2003-05-13 13:39:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik g...@o...pl napisał:

    > ROTFL: czytaj uważnie. :-)
    > Napisałem wyraźnie - "ze spółek pr. handlowego".

    Ok. Wymień spółki kapitałowe nie bedące spółkami prawa handlowego...

    Chociaz jedną...

> [...]
    > nie wyobrażam sobie inwestora - s-ki cywilnej... (Ale może mam coś z

    No cóz.. z wyobraźnia to uciebie ok, nawet lepiej niz ok, bo stworzyłes
    spólki kapitałowe nie podlegające pod KSH. Gratulacje!
    Z taka orientacja w formach działalności gospodarczej może lepiej nie
    wdawaj sie w dyskusje, co?

    A co do bezpieczeństwa obrotu - poprosze o jeden rzeczowy argument.

    Bo np. Niemcy wola współpracować w Polsce z firmami osobowymi.
    Sama znam dwa przypadki gdy spółka z o.o eksportuje wyroby za
    pośrednictwem spółki osobowej bo z z o.o Niemcy nie chca gadać.
    Partnerem do rozmów jest Herr Kowalski, jakas tam spółka ABC niewiele
    jest warta.

    Pomijam fakt że inwestor to każdy kto buduje, niekoniecznie na sprzedaż.
    Sugerujesz że spółki cywilne i osoby fizyczne nie sa inwestorami?
    A co jeżeli budują sobie siedzibę? Nie sa inwestorem?
    Nie mówiac juz o tym że nic nie stoi na przeszkodzie żeby spółka osobowa
    albo przedsiębiorca - osoba fizyczna budował na sprzedaż.
    A jak kupie ziemie i zaczne stawiac sobie na niej chałupkę to czym
    jestem w świetle prawa? Primabaleriną?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-05-13 20:11:56
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
    > Ok. Wymień spółki kapitałowe nie bedące spółkami prawa handlowego...
    > Chociaz jedną...

    Jak dla mnie to tekst "to może być (ze spółek pr. handlowego) tylko z
    o.o. lub S.A." oznaczał, że _ze spółek prawa handlowego_ tylko te mogą
    być inwestorem, a nie że inne podmioty być nim nie mogą albo że są
    jakieś inne spółki kapitałowe.

    KG

  • 9. Data: 2003-05-14 09:36:31
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > o.o. lub S.A." oznaczał, że _ze spółek prawa handlowego_ tylko te mogą
    > być inwestorem, a nie że inne podmioty być nim nie mogą albo że są

    Otóż to. Dziękuję. Takiej tezy zresztą nie stawiałem, tylko chciałem się
    dowiedzieć czy istnieją regulacje ograniczajace wolność wyboru formy
    prowadzenia takiej działalności.

    Łukasz

  • 10. Data: 2003-05-14 09:43:12
    Od: g...@o...pl

    .
    > jestem w świetle prawa? Primabaleriną?

    Dziękując za ciekawe informacje dot. preferencji niemieckich przesiębiorców i
    pozostawiając bez komentarza sugestię co do tematów, jakie wolno mi poruszać
    chciałbym zauważyć(to już będzie troszkę OT), że jest różnica między sytuacją
    Twoją, jeżeli zażyczysz sobie zbudować "chałupkę" (jak rozumiem - dla siebie),
    a sytuacją, gdy rzeczone chałupki zaczniesz budować zawodowo w ramach d.g.
    Nadto, znając Cię wyłącznie z dyskusji na grupie nie jestem niestety władny
    odpowiedzieć na zadane wyżej pytanie dot. Twoich umiejętności tanecznych.

    pozdrawiam

    Łukasz