  • 1. Data: 2003-04-03 06:51:24
    Temat: Rozróba w Wrocławiu a Prawo
    Od: "Arlekin" <k...@i...pl>

    Witam ,
    Krótko:W jednej z gazet znalazłem taki oto tekst.........Dzisiaj w sądzie
    odwołano wszystkie rozprawy, aby w trybie pilnym zająć się chuliganami.
    Dziennikarze nie mieli wstępu na sale rozpraw, które odbywały się równolegle
    na kilku piętrach. Średnio sędziowie poświęcali doprowadzonemu ok. 20
    min.....
    Moje pytanie
    --Czy można wydać wyrok w ciagu 20 min (bez przesłuchania świadków,bez
    możliwości obrony)

  • 2. Data: 2003-04-03 07:26:45
    Temat: Odp: Rozróba w Wrocławiu a Prawo
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Arlekin <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6glko$544$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > min.....
    > Moje pytanie
    > --Czy można wydać wyrok w ciagu 20 min (bez przesłuchania świadków,bez
    wiesz co byłam tam pare minut przed całą akcją :P w srodeczku fakt,ze nie
    jako rozrabiająca :-)
    ale to jest nieistotne co ja tam robilam ...co do twojego pytania a wydano?

    Sandra

  • 3. Data: 2003-04-03 18:47:19
    Temat: Re: Rozróba w Wrocławiu a Prawo
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Arlekin" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Moje pytanie
    > --Czy można wydać wyrok w ciagu 20 min (bez przesłuchania świadków,bez
    > możliwości obrony)

    Można - to sąd decyduje, jakie dowody
    uwzględni i jak je oceni.
    Żaden przepis nie mówi o minimalnym
    czasie rozprawy.
    Oby więcej takich rozpraw.

  • 4. Data: 2003-04-03 20:27:08
    Od: "Marcin N \(Szpak\)" <m...@p...onet.pl>

    > Moje pytanie
    > --Czy można wydać wyrok w ciagu 20 min (bez przesłuchania świadków,bez
    > możliwości obrony)

    Do wiekszosci tych "kibicow" zastosowano Kodeks postępowania w sprawach o
    wykroczenia - tryb postepowania przyspieszonego (zgodnie z art. 90 par. 3 i
    nast. kodeksu), sprawy toczyly sie przed Wydzialem Grodzkim SR. Z tego co
    sie orientuje tylko kilkunastu z nich siedzi w areszcie - oni beda
    odpowiadac na zasadach okreslonych w kpk.

    pozdr
    Marcin

  • 5. Data: 2003-04-03 22:02:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | --Czy można wydać wyrok w ciągu 20 min (bez przesłuchania świadków,bez
    | możliwości obrony)

    To zależy w jakiej sprawie. Jeśli sądzili ich za udział w rozróbie, a
    sprawcę ujęto na gorącym uczynku. Dodatkowo przed sądem przyznał się. To nie
    widzę powodu do dłuższej rozprawy.

  • 6. Data: 2003-04-03 23:11:46
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6iefi$g98$...@i...gazeta.pl...

    > To zależy w jakiej sprawie. Jeśli sądzili ich za udział w rozróbie, a
    > sprawcę ujęto na gorącym uczynku. Dodatkowo przed sądem przyznał się. To
    nie
    > widzę powodu do dłuższej rozprawy.

    tak się składa ,że karny ma dyzur nawet w niedziele ...dla sądu nie sprawi
    kłopotu natychmiastowo wezwac prokuratora czy adwokata to najmniejszy
    problem w takiego typu sprawach...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-04-04 21:01:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, Marcyś wrote:

    >+ Użytkownik "Arlekin" <k...@i...pl> napisał [...]
    >+ > --Czy można wydać wyrok w ciagu 20 min (bez przesłuchania świadków,
    [...]
    >+ Oby więcej takich rozpraw.

    Wiesz, jakby miało trafić na kogoś przypadkowo zamieszanego
    to wolałbym żeby trafiło na ciebie.... Tylko dlatego, że
    sam tego chcesz :]
    Inna sprawa - jeśli jest nagranie, walił siekierą - to nie ma pytań.
    Wtedy szkoda fatygować świadków, a mogłoby pomóc...

    pzdr, Gotfryd