  • 1. Data: 2003-04-02 21:50:08
    Temat: Koniec zasilania bloku w C.O.- co robić?
    Od: "yar65" <y...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wykupiłem w styczniu 2003 mieszkanie zakładowe i przystąpiłem do wspólnoty.
    Na zebraniu sprawozdawczym w marcu okazało się, że umowa o dostarczanie
    c.o. i ciepłej wody wygasa 31.10.2003 r. z powodu likwidacji obecnej
    kotłowni.
    Zarządca twierdzi, że musimy sami sfinansować budowę kotłowni lub
    przyłączenie do sieci miejskiej. Czujemy się oszukani, że nie poinformowano
    nas o tym przed wykupem mieszkań. W takim przypadku żądalibyśmy obniżenia
    wyceny naszych mieszkań przez rzeczoznawcę.
    Co robić? Czy żądać współfinansowania inwestycji przez dotychczasowego
    właściciela, czy też zakwestionować wycenę naszych mieszkań? W jaki sposób
    do tego podejść?

    Jarek Krupski
    Mińsk Mazowiecki

  • 2. Data: 2003-04-03 09:16:55
    Temat: Re: Koniec zasilania bloku w C.O.- co robić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli możliwe jest udowodnienie, że sprzedający o wygaśnięciu umowy wiedział
    i podstępnie to zataił przed kupującymi, a Ci nie mogli się o tym w żaden
    sposób dowiedzieć sami (bo umowa była z tamtym podmiotem i choćby zapytali,
    to nikt by z nimi nie rozmawiał), to złożyć zawiadomienie o popełnieniu
    przestępstwa oszustwa.

  • 3. Data: 2003-04-03 11:53:53
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    jak kupione, to co da kwestionowanie wyceny,
    poza tym jeżeli nawet, to skąd rzeczoznawca mógł
    wiedziec o planach właściciela względem kotłowni.
    Przeiez wycena była według wartości i stanu w dniu wyceny
    a więc z dostępem do ogrzewania.

    ale to i tak sprawa absurdalna bo war. techn. nakazuja w Polsce
    aby budynek mieszk był ogrzewany - a to jest obowiązek
    właściciela aby to zapewnić.
    generalnie jednak może to byc korzystne - mały kredyt z BOŚ
    i kosołek w piwnicy za np. 30kzł i tanio sie grzejecie gazem

    powodzenia,
    jarekm

  • 4. Data: 2003-04-03 12:23:46
    Od: "yar65" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...
    > jak kupione, to co da kwestionowanie wyceny,
    > poza tym jeżeli nawet, to skąd rzeczoznawca mógł
    > wiedziec o planach właściciela względem kotłowni.

    A jeśli wiedział? Wydaje mi się, że tak było, bo informacja o rozwiązaniu
    kotłowni była znana już we wrześniu 2002, czyli przed wyceną lokalu.

> [...]
    >
    > ale to i tak sprawa absurdalna bo war. techn. nakazuja w Polsce
    > aby budynek mieszk był ogrzewany - a to jest obowiązek

    Właścicielami są teraz poszczególni członkowie wspólnoty, czyli nasz
    obowiązek.

    > generalnie jednak może to byc korzystne - mały kredyt z BOŚ

    Kto da kredyt wspólnocie? Jakie my możemy dać zabezpieczenie kredytu? Każdy
    obciąży swoją hipotekę indywidualnie? A co z najemcami, którzy jeszcze nie
    wykupili swoich mieszkań? Jest ich 1/3.

    > i kosołek w piwnicy za np. 30kzł i tanio sie grzejecie gazem

    Wstępna analiza wskazuje na ok. 120 kzł - to duży blok, ponad 3100 m2,
    niedocieplony.

    dzięki za pierwszą reakcję

  • 5. Data: 2003-04-03 15:16:56
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    yar65 wrote:
    > Kto da kredyt wspólnocie?
    W normalnych warunkach pewnie bank ale nie przypuszczam, żeby jakiś nasz
    bank już do tego dorósł.

    > Jakie my możemy dać zabezpieczenie kredytu? Każdy
    > obciąży swoją hipotekę indywidualnie?
    Innego wyjścia raczej nie ma - horror, współczuję ale jednak poszukałbym
    banków zaczynając od tych "energo-ekologicznych" jak BOŚ. Jest jeszcze
    ponoć szansa na dofinansowanie takiej inwestycji - w BOŚ powinni coś
    wiedzieć.

    > A co z najemcami, którzy jeszcze nie
    > wykupili swoich mieszkań? Jest ich 1/3
    Ich właścicielem jest zatem poprzedni właściciel nieruchomości. Tu masz
    pewien pozytyw, bo jako właściciel bedzie musiał partycypować w kosztach
    budowy ew. kotłowni w części odpowiadającej wysokości udziału (a
    przegłosowac go można przy użyciu metody "jeden właściciel - jeden głos"

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 6. Data: 2003-04-07 12:21:54
    Od: "JP" <n...@p...onet.pl>

    Kup kociołek gazowy dwufunkcyjny (lub jedno jeśli wodę użytkową masz
    skądinąd), powieś w łazience jako łazienkowy (jest niewiele większy), weż
    instalatora, który zrobi Ci instalację w plastiku lub miedzi i masz tanie
    grzanie.
    Koszty szacuję na jakieś 10-15 tys. zł, zależnie od renomy producenta kotła
    i armatury.
    Wada tego rozwiązania: to trochę bałaganu, ale da się przeżyć.
    Wypnij się na wszystkich to będziesz mniej płacił. Sprawdź czy jakiś
    ekologiczny bank nie da Ci taniego kredytu jeśli nie masz kasy.
    Albo dogadajcie się wszyscy na kupę i negocjujcie ceny - wtedy wyjdzie
    jeszcze taniej na osobę/mieszkanie.

    Pozdrawiam
    Juras.

  • 7. Data: 2003-04-07 15:54:46
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    JP wrote:
> [...]
    > instalatora, który zrobi Ci instalację w plastiku lub miedzi i masz tanie

    Taaaa... A kominy mu same wyrosną jak przedtem mieli centralnie :[

    > Albo dogadajcie się wszyscy na kupę i negocjujcie ceny - wtedy wyjdzie
    > jeszcze taniej na osobę/mieszkanie.
    To prędzej ale etażówka chyba nie przejdzie :(

  • 8. Data: 2003-04-08 07:14:15
    Od: "JP" <n...@p...onet.pl>

    > Taaaa... A kominy mu same wyrosną jak przedtem mieli centralnie :[
    Jeśli miał w mieszkaniu gaz (piecyk łazienkowy) to jest b. duża szansa, że
    nie będzie musiał cudować z kominem. Poza tym są różne kotły...
    Pozdrawiam
    Juras

  • 9. Data: 2003-04-08 13:43:18
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    JP wrote:
    > Jeśli miał w mieszkaniu gaz (piecyk łazienkowy) to jest b. duża szansa, że
    > nie będzie musiał cudować z kominem. Poza tym są różne kotły...
    Przeca pisał na początku, że "umowa o dostarczanie c.o. i
    _ciepłej_wody_użytkowej_"
    Znaczy się ciepłą wodę mieli centralną i żadnych piecyków po łazienkach.
    Co do kotłów - zgoda - nawet są różne systemy kominowe, ale policz sobie
    koszty wykonania takiego czegoś. Pomijam rozwiązania typu "kajnerowy
    komin przez ścianę i po elewacji do góry". To sobie można w bliźniaku
    robić jak kogoś estetyka obiektu nie powala.
    Bez gruntownej przebudowy całej chałupy ratuje ich tylko uruchomienie
    centralnej kotłowni.