  • 1. Data: 2003-04-02 23:17:38
    Temat: sltuczka samochodowa
    Od: "Serwisant81" <s...@w...pl>

    Witam
    Jedzie dwoch kolesi i robia sobie male (badzo male bum). Wysiadaja z aut i
    jeden drugiemu grozi ze jak policja odjedzie (oczywiscie najpierw musi
    przyjechac), to on dostanie w ryj (tzn. ten drugi). Teraz telefon na 997 z
    komorki i nikt nie odbiera to jeszcze raz, potem 112 i tak przez jakies 15
    min. na dwa telefony. A policja jak nie odbierala, tak nie odbierala. No to
    Pan numer 1 oglada swoje auto, przeciera kurz z samochodu i co widz, ano
    nic, zero sladow zderzenia, a samochod numer 2 lekko wgnieciony. No wiec Pan
    2 daje panu 1 na odczep sie falszywy numer telefonu do siebie i jedzie sobie
    do domciu. No i jakie sa teraz realne scenariusze daleszego przebiegu
    zdarzen (zakladajac ze ten z numerem 1 spisal sobie numery drugiego) ?

    Serwisant81

  • 2. Data: 2003-04-03 00:21:15
    Temat: Re: sltuczka samochodowa
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Serwisant81" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do domciu. No i jakie sa teraz realne scenariusze daleszego przebiegu
    > zdarzen (zakladajac ze ten z numerem 1 spisal sobie numery drugiego) ?

    1. zjawia sie po jakims czsie funkcjonariusz policji, spisuje zeznania,
    jezeli ten lekko pokiereszowany dodatkowo zbije reflektor, kopnie tam i
    gdzieś indziej (byle z tej samej strony), moze odczepi i tak przerdzewiały
    kawałek blachy to dostanie pokwitowanie ze byla stluczka i teraz:
    - jeżeli glina ustali sprawce po numerze (nie jest to oczywiste bo moze
    numer byc na firme i glina da sobie spokój) to sprawa do Grodzkiego
    - jeżeli nie ustali to nie ma sprawy wogóle (nie ma sprawcy nie ma sprawy)

    w obu przypadkach dostajesz odszkodowanie z OC (masz 7 dni na zgłosznei się
    do PZU czy czegokolwiek tam)

    2. nie zjawia się funkcjonariusz (nie ma paliwa, ochoty lub wolnego telefonu
    do komendy)
    - jedziesz na komende
    - patrz wyżej

    Icek

  • 3. Data: 2003-04-03 06:46:17
    Od: p...@p...onet.pl

    A ja troche bardziej pesymistycznie.

    Zgłosiłem fakt uszkodzenia mojego samochodu na policji przez sprawcę dziecko,
    które sam widziałem jak wpada na mój stojący pojazd, zaprowadziłem policję do
    opiekuna dziecka, nie potrafili nawet spisać danych tego dziecka, następnego
    dnia ponownie wezwałem ponownie zaprowadziłem do opiekuna dziecka, który
    przebywał razem z nim przez cały czas, i ponownie aspirant nei potrafił
    wylegitymować nieletniej, legitymując opiekuna sprawdził tylko czy jest to
    dziecko u niego w dowodzie, powiedziałem aby dał sobie spokój z takimi
    czynnościami bo to opiekun nie rodzic i nie ma wpisu w dowodzie, a dziecko
    spokojnie sobie stalo z meżczyzną który się do niego NIE PRZYZNAWAŁ, dodam że
    to dziewczynka w wieku lat 11.

    ... i co sprawę umorzono z braku dowodów, a mieli wszystko zeznania swiadków
    naocznych, dane opiekuna, widzieli sprawcę, dane pojazdu opiekuna, namiar na
    jego ośrodek opiekuńczy

    ... i umorzyli

  • 4. Data: 2003-04-03 09:13:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A zażaliłeś się na to umorzenie? No i co ma nieustalenie personaliów
    domniemanego sprawcy z brakiem dowodów winy, o którym piszesz. A jakby
    ustalili, że to Eleonora KOWALSKA, to by był dowód jej winy? No i jeśli
    dziewczynka ma 11 lat, to nie popełnia czynu karalnego, więc pozostaje Ci
    droga cywilna dochodzenia roszczeń. Policja jest od ścigania przestępstw a
    nie załatwiania wszystkich trudnych spraw na ziemi. Niektóre z tych spraw
    można załatwić bez niej.

  • 5. Data: 2003-04-03 21:23:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Michał Ickiewicz wrote:

> [...]
    >
    > w obu przypadkach dostajesz odszkodowanie z OC (masz 7 dni na zgłosznei

    Chyba chodzilo o AC (jesli ma). OC to odpowiedzialnosc cywilna, i wyplanoe
    zostalo by z OC sprawcy jesli zostanie znaleziony i jego wina orzeczona.