  • 1. Data: 2011-06-07 18:19:20
    Temat: Jak kupić dwie nieruchomości od różnych osób naraz?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Są dwie działki - a i b, różnych właścicieli. Właściciele chcą je sprzedać
    razem, ja chce je razem kupić.

    Jednak jeśli coś miałoby pójść nie tak, to ja za wszelką cenę nie chcę kupić
    działki a bez b, a sprzedający za wszelką cenę nie chcą mi sprzedać działki
    b bez a ;-) Wzajemnie się obawiamy, że po podpisaniu jednego aktu któraś ze
    stron się od drugiego wymiga. Zależy tylko, od której działki zaczniemy. :)

    Czy da się nabyć dwie nieruchomości od dwóch właścicieli jednym aktem?
    Niejako 'trójstronnym'? Wtedy sprawa czysta - podpisuje jeden, drugi, a
    potem ja.

    Ewentualnie inny pomysł?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2011-06-07 18:36:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Samotnik pisze:

    > Czy da się nabyć dwie nieruchomości od dwóch właścicieli jednym aktem?

    Da się. W jednym akcie notarialnym mogą być dwie umowy.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-06-07 18:43:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.06.2011 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > Da się. W jednym akcie notarialnym mogą być dwie umowy.

    Kapitalnie. Tak myślałem, nigdzie nie widziałem ograniczenia w tej kwestii.

    Czyli jest to rozwiązanie mojego problemu - podpisujemy trójstronną
    umowę przedwstępną, a potem jeden akt notarialny dla obydwu działek i
    będzie on 'niepodzielny', tak? Jakieś potencjalne haczyki?

    Sytuacja nieco nietypowa, a jutro rano muszę tę umowę przedwstępną podpisać
    i mogę coś jeszcze do niej dorzucić...
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2011-06-07 18:50:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Samotnik pisze:

    > Czyli jest to rozwiązanie mojego problemu - podpisujemy trójstronną

    Nie umowę trójstronną - tylko dwie umowy dwustronne zawarte w jednym
    akcie notarialnym

    > umowę przedwstępną, a potem jeden akt notarialny dla obydwu działek i
    > będzie on 'niepodzielny', tak? Jakieś potencjalne haczyki?

    To będą dwie odrębne umowy tylko w jednym dokumencie

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 5. Data: 2011-06-07 20:51:41
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Ciekawe będzie wycofanie się tylko jednej strony.

    -----

  • 6. Data: 2011-06-07 21:15:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Nie umowę trójstronną - tylko dwie umowy dwustronne zawarte w jednym
    > akcie notarialnym

    > To będą dwie odrębne umowy tylko w jednym dokumencie

    Tylko umowa sprzedaży nieruchomości musi mieć postać aktu notarialnego.
    Nie ma podpisu którejkolwiek ze stron - nie ma aktu - nie ma umowy.
    Żadnej umowy, nie nastąpiło przeniesienie własności.
    A sprzedający mogą między sobą zawrzeć osobną umowę, choćby i w formie
    aktu notarialnego - np. spółki cywilnej celowej - z jednym celem,
    wspólną sprzedażą działek które razem pójdą za lepszą cenę. I niech tam
    się nawzajem wiążą.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2011-06-08 06:05:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.06.2011 Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał/a:

    > Tylko umowa sprzedaży nieruchomości musi mieć postać aktu notarialnego.
    > Nie ma podpisu którejkolwiek ze stron - nie ma aktu - nie ma umowy.
    > Żadnej umowy, nie nastąpiło przeniesienie własności.

    Tak jakby o to mi chodzi...
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2011-06-08 10:45:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2011, ąćęłń wrote:

    > Ciekawe będzie wycofanie się tylko jednej strony.

    Od notarialnej umowy przyrzeczenia sprzedaży, wpisanej do KW,
    chyba dość trudno się uchylić.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-06-08 11:03:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.06.2011 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Od notarialnej umowy przyrzeczenia sprzedaży, wpisanej do KW,
    > chyba dość trudno się uchylić.

    Oczywiście, ale co zrobisz, jeśli podpiszesz notarialną umowę sprzedaży na
    tę działkę, której nie chcesz kupić, a włąściciel tej drugiej wyjdzie z
    kancelarii notariusza i nie wróci? :)

    Ale ok, na 100% nie ma przeciwskazań do notarialnej formy umowy
    przedwstępnej między trzema stronami. Tyle że skoro do finalnego aktu też
    nie ma przeciwskazań, to chyba tak najłatwiej.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2011-06-08 12:19:41
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    .
    > Są dwie działki - a i b, różnych właścicieli. Właściciele chcą je sprzedać
    > razem, ja chce je razem kupić.
    > Czy da się nabyć dwie nieruchomości od dwóch właścicieli jednym aktem?

    Ja tak kupiłem, bez problemów

    --
    pzdr
    qaz